Diskuse k článku: PEŇÁS: Vetřelec v mešitě aneb Je suis aussi Charlie

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 19
  • Poslední: 19.1.2015 10:18
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
D. Stirský 18.1.2015 8:40

Poněkud kýčovité. Pan Peňás vidí

redaktory z CHH tak, jak by je chtěl vidět. Ale co když jsou resp. byli úplně jiní?

E. Kučerová 17.1.2015 10:07

tak to já mám z Korsiky

ne moc dobré zkušenosti i jako turista. a to nešlo o turistiku individuální, ale o "adventuru" brněnského Kudrny, tudíž s průvodcem teoreticky znalým věci.

m. Řehák 12.1.2015 19:58

Pozdrav do moravských Slavonic

Pane Peňási, já nejsu ani Charlie, ani Čech.

R. Stary 10.1.2015 13:38

" a dál pokračoval v klanění se Allahovi."

Dovoluji si se zeptat kteremu Allahovi. Tomu siitskemu nebo sunitskemu? Modlit se k tomu nespravnemu Allahovi muze byt ziviotu nebezpecne. Nekdy je to jedno. Vyvrazduji se cele vesnice. Oni si to ti Allahove preberou. Je to prilis pro nas komplikovane. A tak zustanme u krestanstvi. V teto vire se prece jen tak trochu vyzname.

J. Holič 10.1.2015 14:37

Re: " a dál pokračoval v klanění se Allahovi."

Allah je křesťanský bůh. Je to tentýž bůh. Nevíte, zda to ti, o nichž autor vyprávěl, měli nějaké vyhraněné postoje vůči jiným frakcím islámu.

I. Dvořák 9.1.2015 11:03

Patová situace.

Západ a tím i Česká republika stojí před volbou. Znemožnit imigraci muslimům a tak popřít základní pilíř demokracie-náboženskou toleranci, nebo i nadále politické  imigraci zůstat  otevřený a tím ohrozit fungování naší "západní" kultůry. Onu imigraci "ekonomickou" zastavit.

Slýcháme od moudrých, že  islám za 200 až 300 let bude jiný, tolerantnější  než ten současný. Jenže mně se nechce čekat. Tato populace žije nyní.

Nejsem obdorník na korán, avšak z toho jak jej veřejné zdroje předkládají, jeho "ustanovení" jsou mnohoznačná. Dovolují různé výklady. Například znásilněná žena může být ukamenována, ale nemusí.  Možná, že by ona kontaverzní ustanovení , precizovaná dle západní kultůtry, mohla být  základem pro jakýsi kodex, který by se každý imigrant, vyznávající islám, zavázal dodržovat.

P. Balcar 12.1.2015 18:14

Závazný kodex

pro každého je daný právním řádem hostitelské země.

P. Polanský 9.1.2015 1:49

Jenže ten příklad o Bosně

nebo v mém případě o Turecku, kde jsem zakusil podobnou vstřícnost, se týká muslimů, kteří zůstali doma, snaží se dojít štěstí na rodné půdě a nemají potřebu tlačit se někam jinam. My prostě patříme sem a oni tam, což ale nebrání normální mezinárodní spolupráci, naopak ji staví z hlavy na nohy.

J. Vyskočil 8.1.2015 19:02

Islám

Žádnou toleranci islámu! Tato zvrhlá,anticivilizační a primitivní ideologie nemá ve vyspělém světě co dělat.

A. Bytová 17.1.2015 15:29

Re: Islám

Přijde vám vyspělé korzovat s prasetem před mešitou?

Nebo vám přijde vyspělý transparent s chčijícím prasetem Japonce Okamury?

A aby bylo jasno, žádný příznivec islámu rozhodně nejsem.

J. Cervenka 8.1.2015 15:56

tolerance

autor se snazi byt tolerantni, to je "inteligentni" pristup k musllmum. A rika, ze Francouzi jsou nejsvobodomyslnejsi spolecnost. Proc tedy prijimali 4 miliony (nebo 6?) zcvela jasne nesvodomyslnych a netolerantnich imigrantu, kteri prisahaji pri koranu, ktery nabada k nasili. Nexistuje muslim - islamista "hodnej" kdyz jednou prijde cas k akci proti bezvercum. Jak tohle nemuze byt jasny vetsine intelektualum.

M. Losa 8.1.2015 19:27

Re: tolerance

V době, kdy se zakládalo na malér, západní Evropa přijímala imigranty, protože je potřebovala. Měla pro ně práci. A oni byli naopak vděční, že si oproti domovině polepšili. Byli veselí, přátelští.

Doba a poměry se změnily. Jejich potomci, již ne imigranti, se postupně, na rozdíl od jejich rodičů, naučili natahovat ruku a brát sociální úplatky za sociální, národnostní a nakonec i náboženský smír. Jeden z důvodů je, že práce ubývá. A jsou stále více zklamáni svým postavením ve společnosti a přivírající se, dříve tak štědrou, rukou státu.

Pak jejich ideologie, co jiného je náboženství,  najde a ukáže viníka. Většinové bezvěrce. A dá jim životní cíl a náplň. Celé generaci. Minimálně. Raději tady neřešme, jakou náplň a cíl života jim dala.

A jsou naštvaní a nepřátelští. Doba a lidé se mění.

Byl jsem před pár lety na jihu Francie. Potkával jsem rozesmáté černochy tancující při chůzi na chodnících. Většinově :-) A potkával jsem muslimy s výrazy opovržení a nepřátelství. Výhradně.

V. Klíma 9.1.2015 1:54

Re: tolerance

Těch imigračních vln bylo několik. Ta první, poválečná, je - troufám si říct - plně integrovaná. Nebyli to fanatici, byli vděčni za příležitost žít lepší život.

Největším problémem jsou imigranti z 90. let, kdy začala naplno řádit multukulti ideologie a představa, že Evropa je "laboratoří sociálních idejí". Ti už nepřišli za prací, ale za dávkami, nikdo je do integrace nenutil a díky satelitní TV se už ani nemuseli učit jazyk.

A důsledek? Dnes je ve Francii okolo 700 "sociálně citlivých zón", což je takový politkorektní eufemismus pro obrovská předměstí, nad kterými stát nemá žádnou kontrolu a která každý měsíc uplácí desítkami milionů EUR, aby se to tam nezačalo bouřit.

J. Vydra 10.1.2015 5:17

Re: tolerance

Bohužel kořeny těchto tragédií začínají u nás, u Evropanů, kteří z náboženské "dobroty" chtěli pomoci "primitivním domorodcům" spasit jejich duše, nebo je z ekonomických důvodů chtěli využít jako levnou pracovní sílu. Tak se rozlezli z Evropy po světě a konali dobro a zaměstnávali domorodce. Francie si přivlastnila muslimský Alžír, a i když domorodci mohli cestovat do Francie, skrytý i neskrytý rasismus je odsuzoval do podřadné role. A to ti nynější mladí přistěhovalci, co se už narodili ve Francii, nemají moc rádi - a kdo by se jim divil? Viz naši "Romové" - kolik jich zaměstnáváme, jaké "rovné šance" jim dáváme? A tak si najdou "teologii revoluce" kde nejsou špinaví přistěhovalci, ale hrdinové vedoucí jihád proti špinavým psům...

m. Řehák 12.1.2015 19:56

Re: tolerance

Podobné to je i s imigrační vlnou z Moravy do Čech.

E. Kučerová 17.1.2015 10:10

Re: tolerance

přestěhuj ministerstva na Moravu a uvidíme, kam kdo bude migrovat za snadným živobytím :-D

m. Řehák 19.1.2015 10:18

Re: tolerance

Paní Kučerová 184,

pokud by se v ústavě ČR změnilo v čl.13 hlavy první změnilo JEDINÉ slovo (zněl by: Hlavní město ČR je Ostrava) by Vaše otázka byla správně položena.

Není tomu ani 100 let, co byla z podobných důvodů ekonomicky zajímavá Vídeň.

J. Šrámek 8.1.2015 10:09

Islám a civilizace nejde dohromady.

Evropské země ve středověku byly totéž,co dnes muslimské státy.Jen se neznala televize atd.Pokud některý hodlá vybočit z linie danou islamismem,je jeho vláda ihned poučena i za cenu vraždění obyvatel.A tohle si necháme tahat do Evropy.Jsi uprchlík?Tak odstup od Mohameda,staň se třeba Budhistou.Jinak se vrať zpět.Není zde místo pro tebe.Jestli první generace žila normálně a v souladu s okolím,ta druhá,třetí,již propadá extremismu,protože jejich víra a normální věci v Evropě nejdou dohromady.Třeba i to základní,že každý může dělat to,co jej baví.Když se rozhodne žít jinak,nesmí být trestán,šikanován a podobně.To i v případě náboženství.No a muslim to nepochopí,nebo nechce.

V. Klíma 9.1.2015 1:58

Re: Islám a civilizace nejde dohromady.

Proč budhistou? V rámci zachování západní kultury je žádoucí podporovat křesťanství. To je jedinou myšlenkou dostatečně silnou na to, aby se mohla islámu efektivně postavit.

Najdete na Lidovky.cz