Diskuze
PETRÁČEK: Cyklisticismus? Švýcaři odhlasovali ústavní roli dopravy na kolech
Děkujeme za pochopení.
S76t33a71n90i46s12l63a51v 38T50o16m76á79š
V české zemi je všechno jinak. Rozeznáváme 2 druhy: Sváteční cyklisty, co šlapou jako šílenci pár dní v létě na novém kole, a kolaře, co denně jezdí 5-10 km rychlostí do práce, za nákupy apod,na 30-40 let starých kolech. Pro ty první jsou cyklostezky jako závodní dráhy, ti druzí na silnici nepřekáží.
Síť stezek pro cyklisty je ve Švýcarsku tak velká, že rozhodně není důvod se domnívat, žeby cyklisté museli mít právní ochranu před jinými uživateli. Ovšem jde o to, že na cyklostezkách by chodci neměli mít přednosti před cyklisty, ač jsou to právě chodci, kteří při provozu na cyklostezce jsou více ohroženi než cyklisté.
Porovnávat stav cyklistiky Švýcarska s Českými podmínkami je naprosto mimo mísu.
J62a18n 43K86o44z32o80h95o50r95s70k32ý
normální lidé se vždy domluví. blbci jsou všude, bohužel. a těm dnešní doba nebývale přeje. pro jisté skupiny je homogenní společnost nepřijatelná, takže jen houšť...
zakladni, nejdulezitejsi vec o bezpecne cyklistice je to, ze je to jeden z nejucinejsich leku proti dlouhemu seznamu nemoci. Dokazano. Tedy cokolv umoznujici rozvoj cyklistiky, vcetne blbnuti s ustavou, by melo byt podporovano. Starec, co se sotva vlece a boli ho zada, na kole vyjizdi s usmevem.
Mne by opravdu zajímalo, co skutečně bylo obsahem referenda. Ústavní role dopravy na kolech, cosetože?? To je jako státotvorná úloha kořenové zeleniny...
Svět se nezbláznil, pouze švýcarští občané budou mít v ústavě to, co sami chtějí a ne to, co chtějí politické "elity" politických stran. Tam bychom se měli učit, jak má fungovat demokratický systém.
Omlouvám se, tento příspěvek je reakcí na tvrzení pana Miksika níže (8,41)
Je to zabava, kdyz Cech zacne basnit o Svycarsku. Jezdil pan Petracek nekdy ve Svycarsku na kole?
Chybí už jen odsouzení kapitalistických majitelů automobilek,tyjících z nevědomosti kupců aut.Celé to má jeden háček.Kdysi byla součástí silnic tak zvaná ,,krajnice",kterou měli především používat chodci,jezdci na zvířatech a hlavně cyklisté!Pak dostal někdo nápad,že je to škoda a zrušil ji ve prospěch šířky běžné vozovky.Byly také vymyšleny dopravní značky(třeba ta ,,Zákaz jízdy všech vozidel"),aby se všem lépe jezdilo.Běda nám klukům,když nás na takové cestě chytil ,,esenbák".Kde nebyla a byla to lesní,nebo polní cesta,jezdit se tam mohlo i bez řidičského průkazu.Dnes jsou tyto značky všude možně a nikdo je s výjimkou motoristů nerespektuje.Natož aby přestupce potrestal.Tak vznikají takovéto podivuhodnosti.Bylo by moudré zase obnovit tzv.,,krajnice" jako součásti vozovek a při opravách silnic je prostě i rozšířit o patřičnou šíři.Pochopitelně nejprve tam,kde to je možné.A kontrolovat chování a způsob jízdy všech uživatelů silnic!
J58a33n 84K62o81z29o35h20o50r94s28k37ý
to rozhodně. a taky ty krajnice udržovat, což se mnohde neděje (z cela prozaických důvodů samozřejmě ;)
"Kdo v tom spatřuje vítězství naočkované ideologie, pomíjí jisté věci"
Ano, pane Petráčku. Pomíjí jisté a hlavně konkrétní věci. Zejména vůli většiny občanů Švýcarska, vyjádřenou demokratickým způsobem. Všeobčanským hlasováním, které je našim občanům opět "demokraticky" upíráno. Upíráno "demokratickou", ústavní "elitou" - politickými stranami. Ono jde totiž o to, že cokoliv, co si většinově odhlasují občané, musí být v opravdu demokratickém státě obecně ctěno. Pokud tomu tak není, a u nás tomu tak opravdu není, nejedná se o žádnou demokracii (ani parlamentní), ale o prachsprostou diktaturu menšiny, diktaturu samozvaných elit,diktaturu politických stran.