Pondělí 2. prosince 2024, svátek má Blanka
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Názory

Střet o Prahu pod Vyšehradem. Jak asi bude Správa železnic básnit o novém mostě?

Vyšehradský železniční most. | foto: Petr Horník/Právo/Profimedia

Premium Názor
Před několika dny představitelé hlavního města ohromili veřejnost nápadem přesunout železniční most od starobylého Vyšehradu kamsi do Modřan, aby na uvolněném místě vznikl most nový. Správa železnic na zbourání (pardon, přesunutí) starého mostu trvá kvůli jeho špatnému stavu, k němuž sama významně přispěla, když se o most, který je od roku 2004 kulturní památkou, desítky let náležitě nestarala.

Celý článek je jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Železniční most na Výtoni byl postaven v letech 1900 až 1901 firmou bratří Prášilů. V roce 1928 byl elektrifikován, v sedmdesátých a osmdesátých letech dále upravován. Postupně se stal neodmyslitelnou součástí panoramatických pohledů od Pražského hradu a dalších míst, přičemž nejvíce je provázán s národní kulturní památkou Vyšehrad.

Její ředitel Petr Kučera, jenž se označuje za „architekta, urbanistu a milovníka Prahy“, doslova šokoval, když doporučil „překonat sentiment a starý most nahradit novým“. Co by to znamenalo?

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se