Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

ŠITNER: Vozy na plyn mají potenciál, stát je ale zatím příliš nepodporuje

ÚHEL POHLEDU: Vozy na CNG (stlačený zemní plyn) mají být důležitou součástí přechodu české dopravy na nízkoemisní provoz. Počítá se s tím, že do roku 2030 bude každé desáté auto jezdit na zemní plyn. Mezi hlavní výhody patří i nižší emise skleníkových plynů i škodlivých látek. Bohužel rozšíření je trochu jiné, než se plánovalo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jak se liší emise spalování zemního plynu (methan) a nafty, když se započítají 30% úniky a ztráty při přepravě k zákazníkovi?

Podotýkám, že methan je 20x účinnější skleníkový plyn než CO2.

0 0
možnosti

Metan se spálí dokonale, produktem spalování je téměř výhradně vodní para a trochu CO2 , protože se jedná o plyn , neřešime pevné částice vzniklé spalováním jako u nafty a benzinu. Vzniká i biologicky a protože neuniká metan do ovzduší , ale je jímán a spalován , tak šetří životní prostředí . Vzniká i při rozkladu biologicky rozložitelné masy. I ten minerální je vlastně odpad při těžbě ropy. Často bývá spalován bez užitku . Stoupá vzhůru neb je lehčí než vzduch a tak se z garáži vyvětrá na rozdíl od PB (LPG) který klesá ke dnů a zvyšuje koncentraci až k výbušné a proto je LPG v garážích rizikové .

0 0
možnosti

L87u55i47s 24Z44í16d88e54k

16. 5. 2021 15:53

To by nám to museli schválit soudruzi v Německu. Oni však raději zrujnují životní úroveň a žívotní prostředí bateriemi.

0 0
možnosti

V Německu je tak pětkrát vyšší hustota stanic na CNG než u nás .... vy “soudruzi”

0 0
možnosti