Diskuse k článku: ŠITNER: Zlomme skeptiky. Zdanění ‚špinavých‘ aut nikoho nenadchne

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 39
  • Poslední: 18.4. 2019 22:05
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
J. Jurax 18.4.2019 21:34

No jo, on ten článek je v podstatě placená propagace zelených eurohovadin z brusele na nás dštěných.

A ta prosazovaná elektroauta kromě vyšší ceny a snížené užitkovosti stejně mají výfuk v elektrárně.

B. Rameš 15.4.2019 15:02

Dokud bude vlastnictví obřího SUV otázkou osobní prestiže, žádný úřednický výnos s tím nic nenadělá. I když výroba SUV je drahá a náročná na materiály a energie, je těžké a tedy líné (ne, opravdu žádný sporťák) a má špatné jízdní vlastnosti, žere třikrát tolik co malé auto, nikam se pořádně nevejde, vše jedno jest, když si potřebuje majitel pohonit ego.

L. Florner 15.4.2019 15:48

Jen drobná poznámka k zamyšlení - když si řidič auta v protisměru vybere svou "blbou chvilku" a rozhodne se, že buď to předjíždění stihne, nebo mu uhnete, budete se Vy, Váš spolujezdec a mláďata v dětských sedačkách lépe cítit v "těžkém a líném" SUV, nebo v "lehkém a hbitém" Citigo? Výběr auta nemusí být vždycky jen o pohonění...

M. Mikulec 15.4.2019 19:06

Velká auta jsou vždycky pohodlná a bezpečná. To neokecate. Samozřejmě je otázka priority, co koupíte. Jestli jezdíte dálky ve Fabia, brzy vás budou doktori léčit na bolesti zad. Z SUV vyskočila čerstvý a rozesmaty.

M. Mikulec 15.4.2019 19:06

Vyskocite

L. Florner 15.4.2019 14:16

Božínku... Auta na baterky jsou opravdu zelenější...pokud si je majitel pořídí v zelené metalíze, nebo si baterky nabíjí pomocí pedálů steampunkového Favorita... A dovedu si představit tu bouři v tuzemské sklenici vody, kdyby si zaměstnanci ministerstva Čehokoliv začali pořizovat předražená elektrovozítka (a chybějící infrastrukturu)... Ale nevadí, zdaňme ty staré kouřící křápy a staňme se tak ještě zelenější, než jsou Němci (kteří ty pokuty budou asi muset platit taky...nebo dosvítí). Co na tom, že osobní automobilová doprava by s % CO2 nehnula, i kdyby se v celé Evropě začalo raději chodit pěšky. Kupředu, levá!

P. Aron 15.4.2019 13:19

Ano, podle pana Šitnera se dělí obyvatelstvo na moudřejší část což je on a moudří úředníci na ministerstvu a hloupé občany, kteří těmi moudrými úředníky musí být přesvědčeni. Slovu musí bych podtrhl.

Tady je dobrý rozhovor a duel na téma elektromobil.

https://auto.ihned.cz/c1-66549980-elektromobil-bych-si-nikdy-nekoupil-eu-je-zbrkla-na-dlazbe-skonci-tisice-lidi-rika-redaktor-sveta-motoru-martin-frei?fbclid=IwAR1hWM0VBhdBQbc4uD8fhtsKIOFGBJ741QoxGDGPjE3i65QhuRJ-N3avyYA

P. Pruner 15.4.2019 13:14

Z celosvětové produkce CO2 připadá 90% na přírodu a na lidstvo max.10%.

Z těch 10%: 2,5% na výrobu elektřiny, 2,3% na budovy a domácnosti a 2,6% na veškerou dopravu - z té činí emise CO2 osobních aut řádově 1% - os.aut je na světě miliarda. Opakuji - osobní auta mohou jen za 1% emisí CO2 na Zemi ! ( http://portal.sda-cia.cz/clanek.php?id=6204&v=m%20fbclid=IwAR2AuAY3gZe55GZq68dkaERnYffxlInB-VtFmZazH2CaJ4s_PCZ1fqNZlGk)https://www.google.com/?gws_rd=ssl)

Na světě žije 7,5 miliardy lidí, z toho 0,5 v EU. (Největšími znečišťovateli CO2 jsou Čína a USA.) Takže my v EU se chystáme vydávat nepředstavitelné miliardy na přechod na elektrická auta, ale to ovlivní CO2 na světě minimálně, jen to uškodí průmyslu a životní úrovni v EU.

V Číně už jezdí díky státním dotacím přes milion el.aut, ale majitelé jsou nespokojení kvůli malému dojezdu a poruchovosti - navíc při výrobě aut, akumulátorů, elektřiny také vzniká CO2.

J. Jurax 18.4.2019 21:40

No jo, ale zelenou plísní prožrané mozky v bruseli hovadiny vymýšlející fakty neudoláte.

Oni mají dobrosernou vizi a na propagaci hysterickou švédskou puberťačku, co chodí za školu. Koneckonců zachránci planety před CO2 vzdělání nepotřebují. Víra stačí.

K. Holub 15.4.2019 10:12

...„ŠIT”! ... .-)

T. Vedras 15.4.2019 3:58

Francouzi s dotacemi poridi novy elektromobil za 8000 EUR, to je u nas jen sen. Pritim vzhledem k male rozloze nasi zeme jsou elektroauta idealni. Kdyby vlada oprostila vyrobu a prodej elektromobilu od veskerych dani po nejakou dobu, tedy DPH ale i dane z prijmu, mohla by tim prispet k rychlejsi obmene vozoveho parku. Naopak vyssi dph by mohla nasadit u vozu na bezna paliva, tak aby nova auta uz vubec na trh nevstupovala.

K. Nový 15.4.2019 13:05

A proč pouze elektromobily? Když oprostit výrobu aut od daní, tak všech. Vždyť i ty elektromobility mají výfuk, akorát je to komín u elektrárny.

J. Zima 15.4.2019 23:12

Mohu se vás zeptat jaké máte technické vzdělání? Uvědomujete si, že hromadná výměna aut za elektromobily je technicky nemožná a měla by zničující vliv na ekonomiku?

J. Jurax 18.4.2019 21:44

Nezatěžujte zeleného nadšence technickými detaily. Nepochopí je.

Má dobrosernou elektromobilní vizi a ta mu dává křídla ...

J. Jurax 18.4.2019 21:53

Ehm - když se někomu něco dotuje, musí se to jinému vzít. Že Francouzi blbnou není důvodem pro to, abychom zblblí i my.

A výpadek daní a mj. taky spotřební daně z benzínu a naftu byste nahradil čím? Vyšším zdaněním klasických aut? Navrhněte to a budete dlouho chodit kanály ...

A takové detaily jako infrastruktura pro elektromobilitu a potřeba dalších elektráren jsou patrně hluboko pod Vaší rozlišovací úrovní.

V. Petr 14.4.2019 18:27

A ještě, evropská "snaha zkrotit globální oteplování" je vyloženým nesmyslem, protože EU už na ně skoro nemá vliv. Na světových emisích CO2 se podílí jen 9% a přitom emise mimoevropských zemí PRUDCE ROSTOU.

Čína od roku 1990 zvýšila své emise CO2 4,5x, dnes produkuje 30% světových emisí CO2. Podíl "Třetího světa" je už dnes přes 50%.

K. Nový 15.4.2019 13:06

A největší podíl je způsoben Sluncem.

V. Petr 14.4.2019 18:14

Myslím, že se nám dokonce vyplatí vystoupit z EU jen proto, abychom se zbavili její rudozelené politiky.

ALE myslím, že pokud zlikvidujeme domácá PÁTOU KOLONU, nikdo nás ty nesmysly dodržovat nedonutí.

M. Mikulec 14.4.2019 15:09

1.Evropa si především nic neodhlasovala: byla to regulačne - buzeracni Evropská unie, a to je rozdíl. 2. Proč se u nás neprodavaji elektrické skútry jako třeba na Kubě nebo na Floridě? Levná a ekologická věc.Proč hned ten teror s osobními auty? 3. Největší znečištění mají na svědomí nafťáky- nákladní auta a kamiony. Kdy omezite jejich globální provoz a přestanete buzerovat místního platiciho občánka?

M. Konečný 14.4.2019 14:14

Ekologické aktivity jsou většinou správnou myšlenkou, ale končí téměř vždy jako obrovský zdroj zisků pro oligarchy.

Máme tu solární barony, ničení přírody, fauny a zemědělství pěstováním řepky a s elektroauty to dopadne dost podobně.

M. Mikulec 14.4.2019 15:11

:-)) Z globálního oteplování by logicky měli mít všichni radost. Už se na nej moc těším. :-))

J. Jurax 18.4.2019 21:56

Na aktivity zelených "ekologických" cvoků platí tzv. Černomyrdinovo slovo: Mysleli jsme to dobře a dopadlo to jako vždycky.

M. Konečný 14.4.2019 14:10

Až bude elektrické auto stát tolik, co benzínové, bude mít podobnou dojezdovou vzdálenost na jednu "nádrž" a dobíječky a další servis budou všude dostupné, pak nebude nutné nikoho o změně přesvědčovat.

Ideologické apely, jako je tento článek, nezmění nic.

P. Aron 15.4.2019 13:20

Přesně tak.

R. Tichý 14.4.2019 13:29

Clanek EUmateje.

"....podilet se na evropské snaze zkrotit globální oteplování".

I kdyby vsichni Evropane spachali sebevrazdu, nestalo by se z pohledu Zemekoule vubec nic.

V. Václav 14.4.2019 13:16

tak pro začátek by stačilo přestat přidávat řepku do pohonných hmot, to je řešení s okamžitým výsledkem

J. Hrzal 14.4.2019 11:21

Jsme na zásadní křižovatce. Nejde o to, hned zítra běžet měnit auta, ale co možná nejrychleji se na to připravit. Ale mnohým voličům to bohužel dojde až tehdy, kdy si nebudou umět vysvětlit, proč jejich děti trpí řadou chorob a umírají tak brzy. A potom budou opět obviňovat Evropskou unii, že s tím včas nic neudělala. Nemyslíš - zaplatíš.

R. Tichý 14.4.2019 13:27

Zvasty. Od ekonomickeho krachu bolsevismu se zivotni prostredi jen zlepsuje. Ani tehdy nedochazelo k hromadnemu umirani deti. Delka doziti se neustale zvetsuje.

Jste obycejny parazit.

M. Mikulec 14.4.2019 15:13

Naše pohonná hmota je jídlo, Hrzale. A sice dvojí kvality v západní EU oproti východní EU. Nečteš- zaplatíš.

V. Petr 14.4.2019 18:18

Pane Bože, to je blábol. Dnešní auta jsou tak čistá, že se vzduch se situací v 80 letech nedá vůbec srovnat. A ani tehdy to žádné katastrofální dopady nemělo!

Jinak, EU se na světových emisích CO2 podílí 9%. Čína 30% a dokonce už dohnala EU 28 v produkci CO2 NA HLAVU!

Najdete na Lidovky.cz