Občané, kteří nemají kam zapsat své trvalé bydliště, žádají o změnu a následně, pokud splní podmínky, je jím správním řízením změněna adresa trvalého pobytu zapsáním do sídla obecního úřadu. Počet místních „bezdomovců“ za poslední roky několikanásobně vzrostl, v letošním roce je jich k dnešnímu dni již 73. Našemu úřadu to přináší mnoho problémů, např. s doručováním korespondence, podáváním zpráv o těchto občanech a další.
Co nás ale trápí nejvíce je stále narůstající administrativa. Jen pro srovnání, zatímco v roce 2011 jsme měli k vyřízení 800 dokumentů, letos, a to ještě není konec roku, je to již 1500. Stát deleguje více pravomocí a úkolů na obce a přitom většina z nich je zcela nesmyslná, duplicitní a data, která po nás stát žádá, jsou snadno dohledatelná.
Trápí nás také časté změny v zákonech. Obce naší velikosti nemají právní odbor, který jednotlivé změny zpracovává a analyzuje jejich dopady do hospodaření obcí.