Diskuse k článku: ŠULEK: Je předčasné soudit, že nové Boeingy nejsou bezpečné

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 17
  • Poslední: 19.3.2019 1:15
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
V. Košťál 19.3.2019 1:15

Zaměstnanci FAA:

"Nebezpečí selhání systému bylo jen jeden stupeň pod hranicí, která je označována za katastrofální, takže může vést k nehodě s větším počtem obětí. Ale ani úroveň nebezpečná, kterou byl ohodnocen, by však neměla umožnit, aby systém reagoval na údaje jenom z jednoho ze dvou senzorů měřících úhel náběhu, a tedy sklon nosu, i když má Boeing 737 MAX senzory dva. Přesto se tak stalo."

https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/500099-system-rizeni-v-boeingu-737-max-byl-nebezpecny-schvalovani-typu-uspechali.html

P. Stepanek 18.3.2019 8:55

Expert Sulek, by mne zajímalo, když Boing sotva vyrobil 400 letadel, tak kde se uzemnilo 1000...

J. Kruciál 17.3.2019 23:40

Díky za příspěvek pane Šulek, důvod havárií odhalí samozřejmě jen důkladné prošetření. Když se to ovšem vezme úplně z druhého konce, takový začátek "nového" typu je v posledních 30 letech naprosto bezprecedentní.

G. Kos 16.3.2019 23:54

Více než zajímavý komentář, který ve mě budí cosi jako deja vu, se týká iDnes a zprávy ohledně hodinového školení - 56 minutové školení online. V oboru a v oblasti, kde se každý krok, každá reakce nacvičuje týdny nebo dokonce měsíce!?

Ale z vlastní zkušenosti (nikoliv v leteckém průmyslu) vím, odkud vítr vane - od vysokého manažera, jehož hlavním úkolem a úkonem je sledovat náklady v excelovských tabulkách. Jinými slovy - ono je zcela zjevně levnější poslat link na video-školení, hodit to alibisticky na triko všem ostatním jednoduchou a primitivní emailovou masovou komunikací a odškrtnout si další položku - ony tyto náklad v tom excelu vypadají dostatečně malé a nízké. A ejhle - ono u pilotů to je trošku jinak... Jaké to překvapení...

Není to překvapení. Alespoň pro letectvím trošku dotčeného člověka byť amatéra. Hádám, že se někde k veslu dostal manažerský excelovský amatér, který nemá šajnu o tom, co obor, v němž manažerem je, obnáší.

Smutné, ale opět - jak typické

K. Pavlik 16.3.2019 14:07

No pravnici Boeningu jeste nerekli nic a asi k tomu maji dobry duvod neb to asi nejsou blbci.

To co autor pise zatim rozhodne Boening nepotvrdil. Boening zatim neprohlasil ze zakazat let jeho letadel je blbost.

V. Košťál 16.3.2019 19:07

Proč by to Boeing prohlašoval, když je nakonec sám "uzemnil"?

K. Pavlik 16.3.2019 21:54

Vy taky verite, kazde hovadine. Uzemnil je v USA Trump, jen se to antiTrumpistum nehodi do noty. Boening nema pravo neco takoveho udelat, muze to jen doporucit, coz (mozna - nevim) udelal az po Trumpovi. Dokonce i zodpovedny ourad v USA, ktery to mel udelat, to udelal az po Trumpovi.

V. Košťál 16.3.2019 23:35

"Boeing continues to have full confidence in the safety of the 737 MAX. However, after consultation with the U.S. Federal Aviation Administration (FAA), the U.S. National Transportation Safety Board (NTSB), and aviation authorities and its customers around the world, Boeing has determined — out of an abundance of caution and in order to reassure the flying public of the aircraft's safety — to recommend to the FAA the temporary suspension of operations of the entire global fleet of 380 737 MAX aircraft."

K. Pavlik 17.3.2019 1:21

Dekuji usetril jste mne cas hledani na WEBu.

Takze pokud to prelozite do cestiny Boening potom co letat zakazal Trump doporucil FAA (kteri to meli zakazat jeste pred Trumpem) aby rozhodli aby Boeningy neletaly. Doporuceni neni prikaz - ja mohu doporucit nekomu aby vyskocil z okna - kdyz to udela tak mne (aspon podle USA zakonu ) nemuze zalovat.

Doufam ze se zhodneme na tom ze recommend = doporuceni.

V. Košťál 17.3.2019 9:12

"...Boeing rozhodl ... doporučit FAA dočasné pozastavení provozu celého globálního vozového parku 380 737 letadel MAX."

Takže stěží bych si, na rozdíl od Vás, troufnul tvrdit, že "pravnici Boeningu jeste nerekli nic", když Boeing sám navrhl dočasné pozastavení provozu všech Maxíků, ať již byla dříve slepice či vejce. Já tomu s Vaším dovolením říkám uzemění, přestože s tím termínem mám jako původem slaboproudař poněkud problém.

J. Šrámek 16.3.2019 10:07

Kdysi dávno začaly havárie prvních proudových letadel Comet a také to bylo závadou o které se do té doby ani teoreticky nedalo vědět.Zde to může být třeba přílišnou automatizací a spoléháním na počítače.Kde zůstaly slavné značky letadel TU,JAK,IL?Posledními byly stále více padající TU 154.

J. Novák 16.3.2019 5:34

Otázkou ovšem je, kolik by těch letadélek ještě mělo spadnout, aby se mohlo veřejně říci, že nejsou bezpečná.

K. Jakubec 16.3.2019 0:02

Posunuté těžiště , nestabilita...asi jsem blbej , ale mě z toho vychází konstrukční vada...

J. Novák 16.3.2019 5:33

Jo, také mi přijde, že američtí soudruzi udělali někde chybu...

V. Kolman 17.3.2019 21:09

Ono je to tak, že různá "špatně ovladatelná" letadla, na mysli mám třeba aerodynamicky "podivná" neviditelná vojenská letadla stealth jsou "ošetřena" počítačem. Bez počítače by byla prakticky neovladatelná.

A něco velmi VZDÁLENĚ! podobného se zřejmě děje v malém i u dopravních aeroplánů, jak tu už někteří aeronautici popsali.

P.S. - Informace mám pouze z internetu a jiných pramenů, žádnou takovou "neviditelnou potvoru", ba ani dopravní eroplán jsem nikdy nepilotoval.

V. Kolman 17.3.2019 23:40

Blbej pane Jakubče nejste, ale svět není jenom černobílý. Každý složitější výrobek/stroj je souborem kompromisů. Čím složitější, tím víc kompromisů. Tedy, něco za něco!

Malý příklad: Závodní automobil F1 je velmi rychlý, ale má velkou spotřebu, není pohodlný, vyžaduje speciální údržbu, speciální pneumatiky...... Osobní auto je proti F1 relativně velmi pomalé, ale uveze více osob, v pohodlí a teple, s nižší spotřebou..... Terénní auto zase projede i tam, kde osobní auto, neřku-li F1 nemá šanci.

U dopravních aeroplánů jsou ve hře: spolehlivost, bezpečnost, rychlost, ekonomie provozu........(+spousta dalších hledisek) a to vše je třeba vhodně namixovat tak, aby výsledek byl optimální. A když se to někdy nepovede "na výbornou", nemusí hned jít o konstrukční vadu.

K. Jež 15.3.2019 23:22

Tak tak.

Najdete na Lidovky.cz