Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

MACHÁČEK: Tesla by mohla pomoct českému průmyslu, i za cenu neplacení daní

Objevily se spekulace, že Tesla, jeden ze symbolů inovací, elektromobility a automatizace 21. století, má zájem vytvořit v České republice tzv. Gigafactory 2, tedy evropskou výrobnu jejich elektromobilů. Zkusme si představit, že je tato spekulace postavená na reálných základech. Dá se jí využít k oživení debaty o daňových pobídkách.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M. Vaněk

3. 12. 2016 23:02

Cože? Agrotesla??? :-D:-D ...ale vážně, takový blábol by nesplodilo ani Rudé Právo: otroci se budou prát o to, jestli jim otrokář dám práci, a oni budou moci pracovat za min. plat, a stát se ještě kvůli tomu plácne přes kapsu - výhoda pro "investora", který těžce vydělává v banánových "republikách" jako je tahle.

0 0
možnosti

K. Keinkopf

29. 11. 2016 10:32

No tohle je takovej blábol, že to snad musí být starýho Macháčka syn! :-D

0 0
možnosti

28. 11. 2016 14:52

Nasi zemi chytrych hlav pomuzou jen male a stredne velike podniky s inovacemi. Tesla by byla zase fabrika, na ktere by vydelal hlavne majitel.

0 0
možnosti

R. Hanuš

28. 11. 2016 15:25

Tu báchorku o chytrých hlavách vám vyprávěla babička, nebo prababička? Dnešní inovace, nebo technologický pokorok se odehrává v mezinárodních týmech a probíhá kontinuálně po celé roky, dokonce přes generace. Ta směšná pohádka o geniálním středoškolákovi, který bez základních znalostí fyziky a matematiky jednou u piva vymyslel stroj času patří do říše Arabely.

A nepleťe si inovace s marketingovými spekulacemi, jako když svět mikropočítačů ovládl na dekády zdaleka nejhorší systém, který existoval. Tohle může fungovat jen s kapitálem, který je k dispozici v USA, nebo jiné ohromné ekonomice. Nebo se službami. Tam se rovněž žádné inovace nedějí.

0 0
možnosti

28. 11. 2016 12:07

Kdyby to byl tak vynosny obchod, zadnou podporu ani dotace Tesla nepotrebuje. Tak o cem je rec?

0 0
možnosti

28. 11. 2016 15:18

Dotace a daňové prázdniny se hodí každému.

Babiš by mohl vyprávět.

0 0
možnosti

28. 11. 2016 7:33

Slabiny elektromobilu jsou dvě , vytápění v zimě a nízká životnost baterií. Jen tak na okraj jedna Tesla už u nás zkrachovala a ta americká také nevypadá dobře.

0 0
možnosti

P. Cis

28. 11. 2016 15:08

U nás zkrachovalo již nespočet firem honosících se jménem Tesla, ale ani jedna Tesla Motors mezi nima nebyla. Jen tak naokraj, jaká je ta druhá slabina elektromobilu, nízká "životnost" baterií a?

0 0
možnosti

J. Moravec 996

27. 11. 2016 16:11

O Tesla Gigafactory se perou v cele Evrope. Kazdy stat si brousi zuby na takovou fabriku. Jenom priblbly trolove z ruske ambasady nam tady tvrdi ze to nemame delat.

Elektromobilita je nevyhnutelna a do 5-10-ti let nebude spalovaky nikdo kupovat. Kdyz se s Teslou spojime, mame skoro vyhrano. Ta technologie bude zakotvena v nasi ekonomice a know-how elektromobility se bude hodit i ve Skodovce ci TCPA.

Akorat kdo prodela kalhoty je rusacko. jejich ropa bude neprodejna. A kvuli tomu musi rusky trolove sirit nevrazivost.

0 0
možnosti

29. 11. 2016 8:10

Klepl jste pane Moravče hřebíček na hlavičku!

0 0
možnosti

P. Cis

27. 11. 2016 14:41

Tesla? Vtip nejapný?

- Hlavním kritériem pobídky či dotace v ČR, je skutečnost míti v názvu slova kmen AGRO...

0 0
možnosti

27. 11. 2016 14:21

Najväčším problémom Českej republiky je nedostatok kvalifikovaných pracovníkov. Svoje o tom vedia všetci veľkí výrobcovia, ktorí by bez zahraničných pracovníkov nemohli fungovať.

Rovnako je to aj problém Slovenska, hoci nezamestnanosť je tu dvojnásobná.

Priznám sa, že ak by som bol na mieste Elona Muska, tak by som nevedel v Európe vybrať najvhodnejšiu lokalitu pre tak veľkú fabriku. Možno Poľsko, ale Poliaci nie sú veľkí preborníci v kvalite výroby... Optimálne by bolo asi Maďarsko. Okrem iného má aj veľmi dobré podmienky pre využívanie solárnych článkov na streche Gigafactory.

0 0
možnosti

J. Nový

28. 11. 2016 8:10

Opravdu myslíte, že zrovna Maďarsko oplývá velkým množstvím volných kvalifikovaných pracovníků ve strojírenském odvětví?

0 0
možnosti

27. 11. 2016 13:54

Elektroauta mají obrovský potenciál, ALE až budou baterie laciné, spolehlivé, s dlouhou životností alespoň 15 let, a dojezd 600 km.

0 0
možnosti

27. 11. 2016 14:27

Ok. A to chcete dosiahnuť ako? Samé sa tie parametre nedosiahnu. Každá nová technológia je najskôr nedokonalá a môžu si ju dovoliť len tí najbohatší. A postupne, ako sa vyvíja, zlepšujú sa jej parametre a znižuje cena, čím sa stáva dostupnejšou pre masových spotrebiteľov.

Stačí si spomenúť na prvé počítače a prvé notebooky, prvé LCD televízory, prvé digitálne fotoaparáty, prvé laserové tlačiarne, internetové pripojenie pred 15 rokmi atď...

Pokiaľ sa elektromobily budú vyrábať v tisíckach kusov, tak sa vývoj moc dopredu nepohne. Keď sa ich však budú každý rok vyrábať milióny, tak sa na tento typ činnosti sústredia obrovské finančné, ľudské aj vedecko-výskumné zdroje. A vývoj pôjde rýchlym krokom vpred.

0 0
možnosti

S. Vor

27. 11. 2016 12:42

To je svinská povaha a zlozvyk socanů....úlevy daní zahraničních firem.Na to Sobotka doufám dojede.Když nelze provozovat společnost na území ČR na anonymní vlastnické bázi tak se udělá hojivá náplast a současně pobídka formou neplacení daní.Všichni co jsou v EET a Babinský tak to časem socanům vomlátí vo hlavu.

0 0
možnosti