V okolí Temelína a jeho místních částí, Kočína, Lhoty pod Horami, Litoradlic, Sedlce, Temelínce a Zvěrkovic, lze najít komunikace, které můžeme hodnotit jako „v rekonstrukci, nové, jako nové, obstojné, nerovné a děravé i děravé, jak řešeto“. Reálnou výši „dluhů“ na veškerých komunikacích si nikdo netroufne odhadnout.
Vlastní obecní komunikace se Temelínským daří modernizovat a udržovat poměrně dobře díky vlastním investicím a příspěvkům od elektrárny, respektive Skupiny ČEZ, případně jí zřizované nadace a některým státním či krajským dotacím. S ostatními silnicemi, vesměs v gesci Správy a údržby silnic Jihočeského kraje, jsou tady problémy stejné, nebo možná ještě větší než jinde. Kraj silnice postupně opravuje, ale potřeby jsou samozřejmě vyšší než možnosti. Loni byl opraven například průtah Sedlce a po letech slibů byla před týdnem zahájena také modernizace silnice na trase Týn nad Vltavou – Vodňany v úseku procházející přímo středem obce Temelín. Současně vzniká i projekt na úpravu velké křižovatky na jejím okraji. Ta se příští rok promění v kruhový objezd.
Obec sama letos opraví také svoji vlastní komunikaci v místní části Lhota pod Horami, na jejíž modernizaci za zhruba 1,5 milión korun získala příspěvek Nadace ČEZ v rámci projektu na zajištění bezpečnosti chodců v obcích. Vrásky na čelech místních ale dělají především krajské silnice přetížené nákladní dopravou dovážející přes Temelín materiál na rekultivace rozsáhlých kalojemů po úpravně rudy MAPE v nedalekých Mydlovarech.
Kamióny směřují do Temelína v obrovském počtu nejen od Vodňan přes Sedlec, ale také od Protivína přes Lhotu pod Horami. A právě úsek Lhota – Temelín patří v současné době k silnicím nejvíce poškozeným. Paradoxem Temelína je, že problémy rozbitých komunikací by zřejmě nejrychleji vyřešil další nárůst nákladní dopravy v okolí. Ovšem související s dostavbou elektrárny. Na tu si ale budeme muset počkat, protože vláda i ČEZ se teď soustředí na rozšíření Dukovan, kterým teď můžeme spíš závidět. Jak kvalitu silnic (i když tam si tak jistý nejsem), tak i největší český rozvojový projekt.