Největší evropská automobilka Volkswagen zveřejnila výsledky hospodaření v letošním třetím čtvrtletí. Neoslnily. Z velké části zaostaly za očekáváním analytiků, přestože automobilka předem varovala, že budou špatné.
Jednou z mála světlých výjimek v hospodaření koncernu jsou výsledky Škoda Auto, která naopak očekávání překonala. Měla výrazně vyšší provozní zisk než samotný segment osobních vozů značky Volkswagen, což je vlastně vlajková loď celého koncernu. Přitom experti čekali, že zisk Škody bude jen na zhruba 60 % zisku této vlajkové lodi.
Volkswagen drtí vysoké ceny energií, tíživé bruselské regulace, zelená agenda či nezachycený nástup elektromobility. Automobilka rovněž doplácí na chyby managementu, jenž se po skandálu Dieselgate před devíti lety snažil tak horlivě a nekriticky následovat často spíše ideologicky nastavené cíle Bruselu, až se ocitl v jedné z nejtěžších chvil ve své devadesátileté historii. Během ní nikdy nezavřel žádnou svoji německou fabriku, což nyní zvažuje.