Čtvrtek 23. září 2021, svátek má Berta
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Diskuse k článku

TUREČEK: Vrchol veřejnoprávního kretenismu?

Míra arogance, s níž pan bakalář Kyša na těchto stránkách završil vítězné tažení klubu skeptiků Sisyfos, jehož je předsedou, proti rozhlasovému pořadu Kupředu do minulosti, žádá odpověď. Žádá ji i přesto, že budu obviněn ze střetu zájmů, neboť autorka a moderátorka čerstvě zrušeného pořadu je mojí ženou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R. Morava

Naprostý souhlas. Jak už jsem psal u článku k zrušení toho pořadu Sysifos jsou cvoci. "Sekta"skeptiků Sisyfos má víc arogance a namyšlenosti než skutečnýcjh schopností a inteligence. Vždy když něco od nich probleskne do tisku je to nějaká jejich jediná světová pravda a patent na rozum. Naopak skuteční vědci vždy připouští kritické myšlení a ví že existují věci za hranici dnešního poznání. A v neomarxistickém rozhlasu mne nepřekvapuje, že pored "zakázali".

Divím se že Sisyfos ještě nezrušil demokratické volby, ale určitě se na to chzstá. Ty jsou totiž naprosto zbytečné protože se stačí ve všem řídit co doporučuje Sysifos a není třeba poslouchat názory ostatních primitive.

0/0
22.12.2016 19:46

Pokud byl pořad takový trhák jistě se bezproblému uchytí v nějakém komerčním rádiu ne? Impulsu by to vcelku sedělo, tam mají už teď každé ráno věštění.

0/0
19.12.2016 10:43

I. Valčíková

Potrefená husa kejhá.

Je to sysifovská práce, bojovat s blbostí.

0/0
18.12.2016 15:06

R. Morava

To je ale dvojsečné a může to být použito i proti Vám.

0/0
22.12.2016 19:47

J. Novák 567

Mám dotaz: Najdu někde nějakou statistiku sledovanosti takovýchto a podobných pořadů Českého rozhlasu? Jinak celkem chápu autora článku, když lobuje za svoji manželku. To by nejspíš udělal každý slušný manžel.

0/0
17.12.2016 4:35

J. Šrámek 326

Vidíte - a já bych čekal, že slušný manžel manželce vysvětlí, co dělá špatně. A naopak, pochopitelně.

0/0
17.12.2016 13:33

J. Novák 567

No, třeba na nějaké vysvětlování nemá, jen si tak lobuje. Koneckonců, z příspěvku autora nevyplývá nic o tom, že by ten pořad byl geniální, event. špatný, ale pouze a jen to, že se ruší.

0/0
18.12.2016 4:05

R. Morava

Z příspěvku jakkoliv může být neobjektivní vyplývá že s poředem byla spíš spokojenost. Alespoň co se týká reakcí a dopisů.

0/0
22.12.2016 19:49

J. Novák 567

Jo je to možné. Já jsem to nikdy neslyšel, takže mohu vycházet jen z logiky věci, tedy z toho, že se běžně ruší pořady v rozhlase či televizi, které nemají předpokládanou či požadovanou sledovanost. Ono se zřejmě nevyplatí dělat pořad pro 100-150 lidí, i když všichni následně pozitivně na pořad reagují a píší nadšené dopisy. Koneckonců, před popravou Horákové byly také čteny dopisy různých pletařek, dělníků z hutí atd., kteří její chování odsuzovali... Jinak, mohu vás ubezpečit, že nadšených či odsuzujících dopisů vám za hoďku až dvě napíšu plnou pr.el. Když bude dobré zadání, tak proč né?

0/0
23.12.2016 7:16

Jo, má to někdo starosti. Zrušili pořad. Jeden si to pochvaluje a musí o tom napsat do novin. Druhýho to namíchlo a taky o tom musí napsat do novin. A ty noviny považujou za nutný nás s oběma názory seznámit, jelikož máme právo být informováni. Tak proč mám pocit, že tady čtu zbytečný kecy?

0/0
16.12.2016 23:57

B. Rudolf

Nelíbí se mi ani Váš komentář, ale ani komentář pana Kyši (více slušnosti a tolerance by neublížilo ani jednomu z Vás). Ale jsem rád, že Váš článek obsahuje na jeho komentář odkaz.

Pořad "Kupředu do minulosti" poslouchám docela rád (většinou z archivu), protože mi připadá zajímavý.

Tento pořad nevnímám jako vědecké pojednání a informace v něm sdělované beru s rezervou, ale považuji je za inspirativní.

0/0
16.12.2016 17:16

J. Šrámek 326

Prozradím vám jedno tajemství. Ono se velmi špatně tolerují plky Strunecké, Calábka a dalších, když víte, že nejde jen tak o nějaké plkání, ale o něco, co může mít a má skutečné oběti.

0/0
17.12.2016 13:35

R. Morava

Když už jste to nakopnul, chtělo by to nějaký argument, rádi se poučíme (třeba máte pravdu, ale taky je to třeba hon na čarodějnice)

0/0
22.12.2016 19:51

J. Doubravský

Přiznám se že stále nerozumím tomu, co je inspirativního na tom když vám někdo do očí sugestivně lže. Neobtěžuje se s důkazy svých tvrzení, protože ... a to je na tom zarážející ... je jejich posluchači nepožadují, spokojí se s vírou :-) Je to evidentní vztah vychytralého parazita který umí zneužít naivitu manipulovaného hlupáka ve svůj prospěch. Co je na tom inspirativního ?

0/0
22.12.2016 12:41

Ještě k tomuto pořadu reakce nejen na pana Kyšu, sem by to bylo dlouhé http://bockova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=574196

0/0
16.12.2016 13:47

T. Hrubý

Pokud s racionalitou a objektivitou půjdeme až do důsledku, tak by dle spolku Sisyfos teoreticky měly být v ČRo zrušeny i všechny náboženské pořady. Vždyť nikdo vědecky nedokázal, že Bůh existuje. Troufli by si na takové sousto?

0/0
16.12.2016 7:25

J. Šrámek 326

Z jednoho prostého důvodu ne. Řada zakladatelů Sisyfa byla věřících, takže naše oficiální stanovisko je zhruba NOMA. Víra dostává přes prsty až v okamžiku, kdy nám leze do zelí - tedy např. léčení vírou, kreacionismus, zázraky,...

0/0
17.12.2016 13:42

J. Škodák

Vy nevěříte v zázrak? Mám jednoho známého,který oslepl totálně před třiceti lety a tedy už nikdy nebude vidět. Přesto musí každé dva roky chodit na kontrolu a ptal se proč tomu tak je,když není možné,že by se mu zrak zlepšil. I odpověděli mu,že by se třeba mohl stát zázrak a tak zdravotní pojišťovna věří v zázraky!

0/0
19.12.2016 0:50

J. Šrámek 326

Doupouštíte se chyby, kterou bohužel (někdy z úmyslu, někdy z hlouposti) dělají i někteří profesionální filozofové a myslitelé. Podstata chyby spočívá v tom, že nerespektujete, že jeden pojem může mít několik významů, takže něco, co platí pro jeden význam, nemusí platit pro význam druhý. Jedním významů zázraku je skutečně nemožná událost (např. levitace, dorůstající končetina,...), jiným významem je to, že se stala málo pravděpodobná ale v zásadě možná událost (např. při házení kostkou s nějakou dramatickou sázkou padne deset šestek v řadě). Z toho, že se občas stane i málo pravděpodobná událost, rozhodně neplyne, že by se mohly stávat i nemožné události. Proto nelze tyto dva významy pojmu zázrak v argumentaci zaměňovat.

0/0
19.12.2016 10:30

R. Morava

Pokud považujete za věřící zakladatele Sysifa, kteří nevěří že víra uzdravuje a že existují zjevení, které si sice nedovedeme zcela vysvětlit, přesto jsem se s nimi na vlastní vjemy setkal, tak já říkám že to je naopak důkaz že tito lidé se za věřící pouze vydávají. Nevyčítám jim to, věci víry se těžko vysvětlují i dokazují a cesta k víře je složitá. Ale ať si nehrají na Bohy.

0/0
22.12.2016 20:02

Pokud se vám pořad líbil a nesouhlasíte s jeho zrušením, můžete podepsat tento otevřený dopis řediteli rozhlasu http://www.petice24.com/protest_proti_zrueni_poadu_kupedu_do_minulosti

0/0
16.12.2016 7:07

Jděte spát lidi! Zkontrolujte stavení, jestli někde nehoří svíčka, mrkněte na psy, vyčurat, pomodlit - a spát!

0/0
15.12.2016 22:41

M. Jandáková

Já "věřím" tomu, co vím. A vím, že co trávím (co konzumuji) a jak trávím (život, tzn. jak vystupuji svými slovy i činy), definuje můj celkový stav, včetně toho, že to vše ovlivňuje mé genetické predispozice. Preferuji střídmost. Přestala jsem vyhledávat lékaře, přesto mě moje lékařka " stále zná" a respektuje mě. Já naopak naprosto nevylučuji, že se ocitnu v situaci, že ji znovu, s klidným svědomím, vyhledám, až si sama nebudu vědět se svým zdravím rady. Pan Tureček je úžasný manžel - a jeví se mi zcela soudným. )

0/0
15.12.2016 21:08

Pokud paní Jandáková něco víte, pak tomu přeci nepotřebujete věřit a vice versa. Já zase nevylučuji, že někdy , pod tlakem situace, nevyhledám léčitele, esoterika, zaříkavače, šamana, proutkaře, nebo prodavače deště. Člověk je křehká nádoba. Ale pořád budu v koutku mysli smutně skeptický. Protože strašidla nejsou, jak říkala moje babička - pověra je hřích.

0/0
15.12.2016 22:31

M. Jandáková

Strašidla nejsou. Když sedím v lese, ve kterém nežijí medvědi, uvědomuji si, že jediný tvor, který mě tam může ohrozit, je člověk. ) Lepší je být optimistou. )

0/0
15.12.2016 23:01

J. Nový

Strašidla asi nejsou, ale bubáci rozhodně existují.

0/0
16.12.2016 6:57

Můžete mi vysvětlit, jak ,,to vše" ovlivňuje Vaše genetické predispozice?

0/0
16.12.2016 14:15

M. Jandáková

Já to jen se zájmem pozoruji. Vysvětlení přináší poměrně nový vědecký obor, zkoumající epigenetické děje v organismu. Vyhledejte si něco o epigenetice.

0/0
16.12.2016 22:17

A epigenetika, tedy konkrétní způsob manifestace genu, ovlivňuje samotné Vaše genetické predispozice jak?

0/0
17.12.2016 0:17

M. Jandáková

: ú ) Přispěla jsem do debaty vlastní, soukromou, zkušeností. Bývala jsem jako dítě hodně nemocná a změnila jsem to já, ne lékaři. 2. Já sama nestuduji ani genetiku, ani biologii, stejně jako Vy, paní Václavíková. Ale protože jsem zaregistrovala existenci vědního oboru, zvaného "epigenetika", dala jsem Vám tip, kde hledat vysvětlení z vědeckého ranku. Zřejmě jste si opravdu"zagúglila", to je v pořádku, pak jste tedy mohla zjistit, že předpona "epi-" znamená něco mimo, něco stranou (zde genetického kódu), a že je tedy Vaše otázka velice úsměvná. Příjemný večer.

0/0
17.12.2016 21:26

Talent funguje, když se nastartuje v mozku. Odemkněte ho, radí Jan Mühlfeit

Premium Dvaadvacet let pracoval ve firmě Microsoft po boku Billa Gatese. V byznysu se dostal na vrchol, ale také zažil strmý...

„Očkovat sa nechcu, je v tom sajrajt.“ Reportáž z obce, kde odmítají vakcínu

Premium Vyškovec je obec, kde se nejméně lidí z celé země nechalo očkovat proti koronaviru – jen necelých sedmnáct procent. V...

Když dva jsou málo. 5 pravd o sexu ve třech, které vám zatím nikdo neřekl

Premium Sex ve třech. Někdy o něm snil kdekdo z nás. Pojďme ovšem pohlédnout pravdě do očí. Pokud do své ložnice přizvete další...