Prosperita prý stojí a padá s novými silnicemi. Zvýší prý zaměstnanost a oživí ekonomiku. Ten názor bohužel částečně sdílí i premiér.
České silnice a dálnice jistě nejsou evropskou špičkou.
Málokteré velké město dusí tranzit přímo přes hlavní náměstí tak jako Prahu. Miliony lidí ztrácí čas a energii na zbytečně dlouhých cestách, stovkám tisíc dalších smrdí kamiony pod okny.
Věcí, které podobně otravují život, je ale víc, a když se vyspělý svět točí v dluhové krizi, musíme umět poznat podstatné.
Viděl už někde Radek John zemi, která se ve světové konkurenci prosadila hustou sítí silnic? Portugalsko má podle žebříčků konkurenceschopnosti jedny z nejlepších silnic na světě.
Finsko za ním podstatně zaostává. V Norsku jsou horší cesty než v Egyptě. Které ze zmíněných zemí prosperují? A kterou zachraňuje před státním bankrotem EU a MMF?
V desítce největších nešvarů srážejících konkurenceschopnost země silnice nenajdete. Spolehlivě tam ale narazíte na korupci, nevýkonnou státní správu, politickou nestabilitu a chabou pracovní morálku.