Diskuze
ZVĚŘINA: Masaj-čeko piráti. Vypněte rádio, ušetříte a zbavíte se smogu
Děkujeme za pochopení.
G. Mýtič
Možná by pan autor taky dokázal obhájit autorské poplatky za prázdné datové nosiče :/. Tímhle zákon, nepochybně podle zadání OSA (která tyto umělce zastupuje) implicitně kriminalizuje všechny uživatele elektroniky, kteří je využívají.
To máte tak. Buď se jedná o neodůvodněné obohacení, nebo se jedná o poplatek za nějakou službu. Protože si nemyslím, že by mě férová OSA okrádala, jsem nucen brát to tak, že jsem si autorský obsah touto formou již zaplatil. Přece by mi někdo nemohl účtovat službu a zároveň mi bránit v jejím využívání.
Někdo složí hudbu a vydavatelská firma ji od něj koupí a vydává nosiče.Skladatel,interpret,dostanou zaplaceno.Tím pádem prodali svoje dílo a proč tedy platit ještě jednou?Když jiný umělec udělá sochu,obraz a tím se vyzdobí veřejné prostranství,budova,tak všichni jdoucí okolo mají platit za prohlídku?Představte si legraci,až se lidi opravdu naštvou na Osa nostru a nikdo nebude hrát,ani kupovat jejich výtvory.
K. Vážný
Jsme pomalu v době, kdy bude velmi snadné platit muziku adresně a ještě si sestavit playlist klipů i bez rádia. Nebo si pustit sestavený. A pak už bude jasno.
Mám přátele, kteří raději, než by dali OSA právo spravovat jejich muziku jí dávají zdarma. OSA totiž parazituje i na nich.
M. Koutný 991
Nic proti odměnám umělcům. OSA je ovšem parazit na všech. Parazituje na umelcich i na posluchačích. Na vchod do restaurace bych dal ceduli. Pozor uvnitř hraje hudba, kterou poslouchá náš kuchař a servírka k práci. Vedení restaurace se od této produkce distancuje. Buď si zacpěte uši, nebo hudbu ignorujte.
M. Konečný 513
V těch hospodách OSA vybírá ta něco, za co už dvakrát vybrala. Od vydavatele CD a od radia, které to vysílá.
Ale co je nejdůležitější: vydavatelé, radia i pořadatelé koncertů píší OSE, kterou hudbu použili a ta je podle toho vyplácí konkrétním autorům. Na rozdíl od toho poplatky z vysílání hudby v hospodách nebo u kadeřníka jsou peníze, které žádnému konkrétnímu autorovi nejdou. (Stejně jako poplatky z prázdných CD nebo z magnetofonů a kopírek.) Kam tyhle peníze (a je prý to třetina všech příjmů OSA) jdou, nikdo neví. To by si měl pan Zvěřina zjistit před tím, než se pustí do podobného článku.
Kašli na Zvěřinu a radši si sám zjisti, co jsou to kolektivní autorská práva a jak se o ně příslušné agentury starají. Je to totéž jako třeba poplatky z půjčování a kopírování knih - bez těch by například překladatel kromě honoráře za odevzdané dílo nedostal ani korunu tantiém.
O. Brenten
"Pokud má majitel hospody či krámku potíže s odváděním poplatku, nechť hudbu jednou pro vždy vypne. Mne jako zákazníka tím jedině potěší, zvukový smog není ani uměním, ani zábavou."-------------------------------------- Přesně - zeptal se někdy někdo návštěvníků (klientů!) hospody-krámku-čekárny-holiče zda je jim vůbec ten kolovrátek mixu komerčních rádií "hudba-zprávy-reklama-mnohé pokusy o vtip" vůbec milá ? Soudě dle skóre mého obdobného příspěvku v debatě na iDnes - stálo by to za optání - naprostá většina posuzovatelů mého příspěvku o poslech jakékoliv rádia zájem neměla...
V ceně kopírek, CD a DVD disků a podobných zařízení je taky započítán poplatek autorským svazům, podle logiiky, že když mám CD, mohu si na něj nahrát třeby hudbu , když mám kopírku, mohu si okopírovat nějakou knihu. Podle této logiky by všichni muži měli platit alimenty, protože mají penis, kterým jde udělat dítě....
Tí, ktorí počujú to rádio či tv v krčme alebo reštaurácii, si ho platia doma. Keď je dotyčný v tej krčme, nie je zároveň doma, takže neužíva si tieto radosti dvojmo, ale stále iba raz.
Pěkný nesmysl. Podle autorských svazů chtějí platit dokonce i za hudbu, kterou si člověk pouští, aby mu směna ubíhala. Nemám na mysli reproduktory po celé hospodě. Přitom host to ani neslyší anebo preferuje zcela jiný žánr, tak jako já, kterého může čert vzít třeba z Kiss 98 nebo Rádia Blaník. Přitom i mě podle racketeerů z OSA tato hudba"láká k návštěvě"... :-P :-(