Poslat někoho za porušení zákazu řízení do kriminálu se jeví jako krok protivící se dobové módě alternativních trestů a vězení jsou beztak přeplněná. Na druhé straně, kdo si představuje, že člověk opakovaně ignorující základní pravidla bystře nastoupí alternativní trest, třeba obecně prospěšných prací, a nechá se jím „vychovat“, nechť se hlásí na lampárně Wilsonova nádraží v Praze.
ČTĚTE TAKÉ: |
Existuje i možnost tvrdých finančních postihů řidičů v zákazu, ta je ovšem uplatnitelná jen omezeně. Na někom, kdo je celoživotně jednou nohou v kriminále a třeba kšeftuje s drogami, exekucí nic nevymůžete. To ale nesmí znamenat, že se s daným stavem smíříme.
Kdyby každému, koho takhle policisté poprvé (!) chytí, bylo okamžitě zabaveno vozidlo, sklaplo by mu. Buď, aby jej získal zpět, zaplatí tučnou pokutu, anebo nechá vozítko propadnout státu.
Není žádný důvod pro to, aby byla policie na silnici pro legraci, vždyť nám všem tu jde o život – vozidlo je zbraň a tahle tragédie ukazuje, kam vede tolerance „prkotin“.