10. června 2018 6:30 Lidovky.cz > Zprávy > Lidé

Nejoblíbenějšími muzikálovými herci jsou Absolonová a Noid Bárta

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 2Diskuse
Monika Absolonová ve studiu. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Monika Absolonová ve studiu. | foto: Reprofoto

BRNO Nejoblíbenější muzikálovou a operetní herečkou roku 2017 se stala Monika Absolonová a hercem Václav Noid Bárta. Vyplývá to z vyhlášení Cen magazínu Musical-opereta, který jako jediný celostátně uděluje ceny pro umělce z obou těchto žánrů. Nejoblíbenější inscenací byl Krysař Divadla Kalich, uvedla v sobotu v tiskové zprávě mluvčí Městského divadla Brno Lenka Pazourková.

Vyhlašování cen se konalo letos potřetí a stalo se oficiálním zahájením obnoveného festivalu Dokořán pro hudební divadlo, který do středy pořádá Městské divadlo v Brně. V anketě magazínu se sešlo více než 3200 hlasů. V kategorii odborné kritiky pak hlasovalo 11 muzikálových publicistů.

Za vítěznou Absolonovou se umístila česká slavice Lucie Bílá a třetí Hana Holišová. Za Václavem Noidem Bártou byli dalšími nejoblíbenějšími herci Přemysl Pálek a Pavel Režný. Mezi inscenacemi za Krysařem skončily Rebecca a Bítls. Posledně jmenovaná komedie získala i Cenu odborné kritiky. Výroční Cenu Bard hudebního divadla si odnesla Hana Horká.

Internetový magazín Musical-opereta letos slaví desáté výročí. Vyhlašování cen navazuje vždy na nějakou divadelní událost. Poprvé se ceny udílely na mezinárodním festivalu Divadelní svět Brno, loni na plzeňské scéně jako součást festivalu muzikálovýchh nadějí s názvem Na scénu! a letos se opět udělování vrátilo do Brna.

„Jednak proto, že se vrací i staronový festival Dokořán, a také proto, že se v Brně hraje skvělé hudební divadlo a je tu snad vůbec nejlepší publikum,“ řekl šéfredaktor magazínu Vítězslav Sladký. „Naše ceny nechtějí konkurovat Tháliím, Radokům ani jiným divadelním cenám. Chceme oceňovat výhradně protagonisty hudebního divadla, a to jak mladé talenty, tak stálice české muzikálové scény. Ač je muzikálový žánr nesmírně divácky populární, stále se na něj v konkurenci činohry a opery kouká trochu skrz prsty. A to bychom chtěli změnit,“ dodal Sladký.

ČTK
  • 2Diskuse