130 let

Diskuze

Němci revidují energetiku, snad i u nás ubude hrozeb blackoutů

Berlín hodlá omezit stavbu větrníků. Hlavně by se ale měly snížit i nebezpečné přetoky elektřiny do Česka.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P

Poutníkalf

16. 11. 2013 11:16
Důsledek snah nekompetentních politiků
Celý projekt OZE je v podání EU jedna velká parodie a tunel na lidi. Než se to spustilo, měl se celý systém připravit. Transformátory problém neřeší, jen zmírňují následky. Existuje technologie obřích kondenzátorů s kapalnou sírou, které by dokázaly přebytečnou energii zachytit. To je jediný v současnosti ověřený způsob regulace toku velkého množství energie s minimem ztrát od neovladatelných zdrojů, leč nákladný na výstavbu. Pokud by se do soustavy zakomponovaly, pak by využití větrníků dávalo smysl, i když jejich výroba a provoz také nejsou žádná ekologická pohádka.  Bioplynky  jsou rozumné řešení, pokud budou ovládány centrálně dle potřeby přenosové soustavy. Nicméně FVE neuznávám a neuznám, neboť se jedná o podvod. Jená se o neekonomický, nestabilní zdroj, který je neskutečně energeticky nákladný při výrobě a bude to obrovský ekologický problém po ukončení jeho životnosti.Je potřeba si uvědomit, že již dnes se díky nákladům na enerii evropa potýká s problémem konkurenceschopnosti a jestli se ten dotační boom rychle nezastaví, tak v budoucnu přijde větší krize, která nás dovede k další válce.  
0 0
možnosti
JJ

J22i46b 56J26i60b

16. 11. 2013 9:34
Blackout a obnovitelné zdroje energie, údajně ohrožující přetoky
 Pane Žiško,dříve než začnete šermovat údajnými hrozbami blackoutů v důsledku OZE, tak by možná nebylo od věci si nejdříve přečíst článek: Blackout a obnovitelné zdroje energie. K údajným „ohrožujícím přetokům“ EE ze SRN, kterými ČEPS tak rád ovlažuje ČEZkou mediální scénu bych pak doporučil pro změnu přečíst článek: Neplánované toky obnovitelné energie z Německa - komentář k posledním zprávám v médiích Přičemž o kompetentnosti vedení ČEPS, kterým se tak rád zaštiťujete, nejlépe vypovídá působení jejího současného předsedy představenstva Vladimíra Tošovského ve Fischerově vládě, že … (;-).
0 0
možnosti

J72a45n 10Ž48i64ž95k78a

16. 11. 2013 12:29
Respektuji Váš názor
Myslím, že už jsem Vám dříve posílal nějaký odkaz na článek ze zahraničních zdrojů o riziku blackoutu. Určitě takových článků sám najdete hodně. Tady cituji šéfa RWE, který také není ve vedení ČEPSu :-). Respektuji Váš názor, ale jsem přesvědčen, že se mýlíte, když tvrdíte, že za šířením zpráv o této hrozbě je pouze ČEPS. Zdraví JŽ
0 0
možnosti
E

Energetik_Tom

15. 11. 2013 22:44
Proč by to nezaplatili?
"Proč by měla státní společnost ČEPS, tedy potažmo čeští poplatníci, platit taková opatření za vlastní peníze?"Proč by to nezaplatili? Když už patí sytémové poplaty za elektřinu která se vyváží za hranice? Nějaké zbytečné trafo za několik miliard které po pár letech bude ležet zarostlé v kopřivách (protože bude zvyšovat ztráty a náklady) se v tom lehce ztratí.http://www.penize.cz/ekonomika/70135-kazdy-cech-dotuje-vyvoz-elektriny-celkem-2-miliardamiFirmy na Kypru chtějí také práci a zakázky v ČR. A už jste se dívali na návrh ceny naší předražené distribuce na další rok?http://eru.cz/user_data/files/cenova%20rozhodnuti/navrh/2013/VKP_CR_2013_tarify.pdfKde jsou ty sliby obviněné Vitáskové o tom, že distribuci sníží o 10% a zprůhlední  financování nákadů na provoz distribuční sítě, zakáže neveřejná nevýběrová řízení monopolních distributorů atd....http://www.safranek-ecentre.cz/news/dobra-zprava-pro-nas-vsechny-poplatky-za-distribuci-elektriny-se-snizi-hlasi-eru/ Platby za jistič byly oproti roku 2013 zachovány.U D02 se cena za kwh má snížit ze 1739Kč na 1631Kč což je pouhých 6%.U D56 se cena za kwh v NT má zvýšit dokonce skoro o 2%. Teď to vypadá, že "atentáty" (prohlašované jako dílo solárníků) na Vitáskovou přece jen splnili svůj pravý účel.
0 0
možnosti
A

Alta

15. 11. 2013 19:01
Plyn
Existuje jakýsi Martin Viessman který má vizi o Německu postaveném na zemním plynu mikrokogeneracich ... je to schopný lobyista podnikatel a prostě vizionář. Jsou i další kteří lobuji za bioplyn greengas... a samozřejme OZE. Není tohle cesta? Uz jsem tady nekde psal ze elektřina z FV bez konvertoru přímo do bojleru vyjde za 2, 78 kč/kwh.
0 0
možnosti
P

Poutníkalf

16. 11. 2013 11:33
Hezké, ale
až dosáhnete na cenu 2,78 Kč/KWh pomocí FV u soustruhu, tak to začne být zajímavé.
0 0
možnosti
MH

Martin Hájek1

15. 11. 2013 13:21
Souhlas
Samozřejmě je pravda, že z 9 fungujících jaderných bloků v Německu jsou 4 právě v Bavorsku. Něco tam nejspíš ještě odstavit půjde, ale všechno do roku 2022 dost těžko, protože sítě v té době dobudované nebudou ani náhodou. Je to v Bavorsku dohromady přes 5000 MW mínus a to je i pro největší spolkovou zemi pořádná porce. Jde to docela dobře přirovnat k odstavení Temelína i Dukovan v Česku. Takže to "pouze" by se samozřejmě slušelo dát do uvozovek.
0 0
možnosti

J10a96n 15Ž47i64ž29k34a

15. 11. 2013 12:51
Jde právě o ten přechod
Budoucnost jádra v Německu nemá moc smysl řešit - je to prostě nalinkované, žádné nové jaderné elektrárny nebudou, ty staré se odstaví a zlikvidují. Pravděpodobnost, že by se na tom mohlo něco změnit, je mizivá. Němci teď skutečně řeší problém, jak zajistit dostatek pružných fosilních  zdrojů (a ještě k tomu relativně "čistých"), v tom má pan Hájek (níže) bezpochyby naprostou pravdu. Šéf RWE má ale podle mne pravdu v tom, že ten postupný odchod od jádra ještě může způsobit problémy. A i kdyby šlo "pouze" o Bavorsko - jde o dost velkou spolkovou zemi.  Zdraví JŽ
0 0
možnosti
E

Energetik_Tom

15. 11. 2013 23:01
Souhlas, šéf RWE má pravdu a
Souhlas, šéf RWE má pravdu a rozumí tomu:„Při ceně elektřiny 60 euro za megawatthodinu nemůžete stavět jadernou elektrárnu,“ řekl nedávno nastávající šéf RWE Peter Terium.Aby se stavba „jaderek“ vyplatila, musela by cena proudu výrazně stoupnout. „Muselo by to být 100 eur,“ uvedl Terium. RWE se už před dvěma lety stáhla z jaderného projektu v Bulharsku a na začátku roku 2011 také z projektu v Rumunsku.http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/nemci-uz-nechteji-stavet-britske-jaderky-jsou-moc-drahe-755942Němci už to nebezpečné jádro prostě něchtějí dále dotovat, slevovat z bezpečnostních standardů a poskytovat další úlevy jaderné loby. Už před Fukušimou řekli jasné ne. 
0 0
možnosti
MH

Martin Hájek1

15. 11. 2013 12:36
Od reality jsou Němci stále velmi daleko
Při pohledu na hádku CDU a Sociálních demokratů, jestli podíl OZE na výrobě elektřiny má být v Německu 75 nebo "jenom" 50 %, se člověk s určitými znalostmi energetiky musí ptát, co ti politici v Německu kouří - bude to zřejmě velmi "dobrý model". Na realitu ještě dojde, plány jsou od ní stále velmi daleko, i když náznaky změn myšlení směrem k respektování fyzikálních zákonů jsou určitě pozitivní. Jinak ale nesouhlasím s tezí, že Německo potřebuje stabilní jaderné zdroje. Právě naopak, pokud myslí Němci Energiewende vážně, tak potřebují flexibilní klasické zdroje, které budou těm obnovitelným schopné "uhnout", když to bude potřeba - například za jasného letního víkendu v poledne. To ale moc není případ jaderek. Odstavování jaderek je problém víceméně pouze v Bavorsku, kde bude obtížné sehnat rychle náhradní výkon a vybudování kapacity v sítích bude trvat desetiletí.
0 0
možnosti
E

Energetik_Tom

15. 11. 2013 23:34
Možná máte pravdu že
Možná máte pravdu že vybudování kapacity v sítích bude trvat desetiletí. Ale možná budu mít Němci potřebné vedení postavené dříve než ČEPS poklepe na základní kámen nepotřebného transformátoru. Je to hlavně otázka peněz a ty už Němci na rozdíl od ČR na stavbu mají připravené:http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/svet/nemecka-vlada-rapidne-urychli-vystavbu-prenosovych-siti_255863.html V Německu mimo jaderek ukončí pravděpodobně provoz také 28 tepelných elektráren o celkovém výkonu cca 15 gigawattů. Důvod k takovému kroku není ani tak zastaralost zařízení, nýbrž, jak uvádí RWE: „Nedostatečná cenová konkurenceschopnost vůči obnovitelným zdrojům energie“.http://www.novinky.cz/ekonomika/317195-nemci-chteji-zavrit-28-elektraren.html  ;
0 0
možnosti