Pátek 2. června 2023, svátek má Jarmil
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Diskuse k článku

Nevyužitý Martin Bursík vyměnil Stranu zelených za LES

Ospalí zelení se vytratili z povědomí. Probudil je až Bursík, ale jen v souvislosti se vznikem své nové Liberálně ekologické strany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P68a46v67e47l 46M83i41c35h67a60l 9303565703

Pan ekolog s osmiválcem? Snad se nepletu,
ale přístup k penězům v tom okruhu byl skutečně globální, lehce Quweit, že se sem osmiválec nehodí, pokud jeden není aristokrat? Jsme skromná spořivá země, to fungovalo. Nic proti bohatství, naopak, ale uplatnění, investování rozhoduje. Tyto volby jsou o maximalizaci propadlých hlasů, kdo nepropadne je sdostatkem jasné, jeden s odřeným hřbetem potom nevadí. Politika jsou koalice, schopnost kooperace, ne si udělat v parlamentu řečniště. Zelená karta je vyčerpána, junioři už používají jiné téma, aby byli "in", holky už také na ekologii se tolik nelepí. Jsou koncerty, výlety, kdeco. Ochrana krajiny je pitomost zvící olympu. To jako smetiště se má chránit aby bylo smetištěm věrným? Lepší krajinotvorba, jsme kulturní krajina a vhodno obnovit kultivovat. Ovšemže někde nechat spontánní sukcesi, např. laguny jako mokřady by ušetřili miliardy už dnes. Ale když si je koupil spekulant, kdo jej připraví o dotace? Leda dotace na mokřad. Podobně dotace lidem co mají zuby, protože   z huby jim mohou vypadat. Majitelé zubů= nárok na dotace na zuby. Keřová pásma, živé ploty, aby krávy nechodily po dálnici. Stromy mimo les, to není estetika, to je investice. Malé vodní nádrže, dnes už je umíme regulovat na dálku, nemusí na každém rybníku sedět porybný, kdyby šla voda... Trvalé travní porosty do pozdního jara. Jen vymydlit 2 x za rok "louku"  je k ničemu. Odveze se organická hmota, degraduje se půda na hlušinu. Konečně totéž je pod panely, křivku úbytku organické hmoty  mineralizací jsem nenašel, asi je tajná. Nebo pražáci potřebují více dusíku v pitné vodě ze Želivky, asi na zalévání kytek, jinak pijou pivo.
0/0
1.9.2013 22:21
Foto

Pjotr

LES BIOLES ????????????????
Opet se budou vyvesovat tibetské vlajky, aby to vsichni videli,  padat budou silná slova za pelest bude se prdndat a popíjet svarák, bude se blbnout s traktorem a valníkem (hra na biosedláka) a skutek opet utek.........kdo to krome zainteresovaných potrebuje ??????? je mi z toho jaksi nevolno!!!!!!!!!!
0/0
1.9.2013 18:46
Foto

Kecálek

Bohužel tzv. zelené strany nemají s ekologií nic společného
Jsou spíše prodlouženou rukou ekologistické lobby, která si pod pláštíkem ekologie dělá ze státu dojnou krávu a případně též multikult lobby (stejná aktivita jen maskovaná jinou škodlivou ideologií). Volit tohleto může jen blb nebo grázl.
0/0
30.8.2013 8:06
Foto

Martin Hájek1

S body 1. a 2. souhlasím.
V bodech 1. a 2. s Vámi výjimečně musím souhlasit. :-)
0/0
29.8.2013 21:27
Foto

L97a61d86i73s65l11a70v 61N33o67v98á83k 2757403304443

Pochvala pro zeleného tuneláře Bursíka? Čestmír Klos zešílel....
Opakovat, že základem bilionového OZE tunelu (zák. 180/2005 Sb)  je Bursíkův návrh zákona pro koalici ČSSD, je snad zbytečné. Navzdory snaze tento fakt v  zelenými aktivisty ovládaných médiích (typicky ČT, ale nakonec i ČP...) zatajit, je důkazů a svědectví o Bursíkově "zásluze" dostatek. Jenom zelený magor Čestmír Klos může tuto hospodářskou katastrofu způsobenou rudozelenou "národní frontou", která přehlasovala argumenty a odpor ODS proti zákonu, označit za úspěch. Ve skutečnosti je to výhra zelené hlouposti nad zdravým rozumem, ekonomií i technickými znalostmi. Zelená negramotnost zosobněná Bursíkem a levicí v poslanecké sněmovně. Žádná ekologie, jak hlásají pitomci v ČT!A není vůbec důležité, o kolik se mohla naprosto šílená cena výkupu z roku na rok snížit, jestli o 10% nebo o 5%. Největší šílenost je povinnost připojit takové zdroje nekvalitních a neplánovatelných dodávek elektřiny do veřejné rozvodné sítě a povinnost vykoupit jakékoliv množství kdykoliv bez ohledu na spotřebu odběratelů a stav nabídky z mnohem levnějších, a tedy i ekologičtějších zdrojů. Ekonomický kolaps energetiky a hospodářství, který z přijetí zákona 180/2005 Sb. hrozí, bylo možné omezit razantním zásahem vlády ODS až poté, co se v praxi projevila (ekonomy předvídaná)  zrůdnost nesmyslů prosazených Greenpeace, potažmo Bursíkem a levicí. Závazků státu vyplácet tučné dotace a okrádat občany na cenách elektřiny se zbavit nelze, státu hrozí arbitráže ze "zmařených investic", do nichž by nikdo soudný nevložil jedinou korunu, kdyby stát nezaručil dotacemi a vysokými cenami výkupu ekonomickou návratnost. Bursíkovým Zák. 180/2005 Sb."Zásluhu" Bursíka za bilionový tunel OZE je třeba zdůrazňovat neustále, ale chválit jej za to může jenom naprostý idiot.Bursík svými aktivitami výslovně škodí (vzpomeňte jen na jeho pitomé nápady jako např. zálohovat PET láhve od nápojů - z nichž mnoho bylo uskutečněno - množství recyklačních poplatků a odvodů za kde-co, uměle a zbytečně navyšující ceny výrobků v obchodech).Bursík ani zelení se nesmí dostat do parlamentu! Jsou horší než komunisti!A darebák Bursík ještě hájí zájmy majitelů OZE jeko šéf jejich komory...
0/0
29.8.2013 13:43
Foto

Martin Hájek1

Martin Bursík byl spoluautorem solárního tunelu
Pan Bursík ke vzniku zákona o obnovitelných zdrojích 4.2.2013 pro Hospodářské noviny uvedl:„To bylo za Špidlovy vlády, ministrem životního prostředí byl Libor Ambrozek. Tehdy jsem byl jeden ze tří lidí z ministerstva životního prostředí v expertním týmu, který zákon připravoval. My jsme v průběhu příprav diskutovali možnost dát do zákona desetiprocentní limit. Ale neshodli jsme se na tom. To znamená, že ve vládním návrhu nebyl žádný limit.“A na přímou otázku, kdo prosadil pětiprocentní klauzuli, odpověděl: „Ten pětiprocentní limit tam v průběhu projednávání doplnila poslankyně Šedivá za ČSSD.“Zdroj: http://byznys.ihned.cz/c1-59252420-za-maler-se-solarni-energii-muze-fischerova-vlada-tvrdi-bursik-kritizuje-i-vitaskovouPřiznal tedy spoluautorství vládního návrhu zákona. V druhé části svého vyjádření ale redaktorovi Hospodářských novin prokazatelně lhal. Na stránkách Poslanecké sněmovnyhttp://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=4&t=529není problém dohledat znění původního vládního návrhu ze 14.11. 2003. V něm v § 8 odst. 4 čteme:„Výkupní ceny a ceny zelených certifikátů stanovené Úřadem pro následující kalendářní rok nesmí být nižší než 90 % hodnoty výkupních cen a zelených certifikátů platných v roce, v němž se o novém stanovení rozhoduje.“Paní poslankyně Šedivá, tedy „potupnou záklopku“ do zákona nevložila, pouze ji svým pozměňovacím návrhem „přivřela“, když navrhla nahradit číslovku 90 číslovkou 95 a tento návrh byl schválen, jak lze také snadno dohledat v přehledu podaných pozměňovacích návrhů.Lže tedy i pan Klos, když píše: „Bursík se jako poradce ministra Libora Abrozka výrazně podílel na autorství předlohy zákona, ovšem bez oné potupné záklopky, která přibyla až během schvalování ve sněmovně.“Ona "potupná záklopka" byla obsažena již v původním vládním návrhu, jehož spoluautorství Martin Bursík jednoznačně potvrdil, včetně toho, že byl  přítomen diskusím o 10 % "záklopce". Martin Bursík byl tedy přinejmenším spoluautorem solárního tunelu. Ke svým "autorským právům" se ale dnes nechce znát a raději hloupě a trapně lže. 
0/0
29.8.2013 9:42
Foto

Ach jo, pane Klosi.
1) ilustrace na ČP jsou obvykle parafráze popisované osoby. Zde plakátová podobenka  poctivce co to myslí upřímně. 2) "V Německu neexistuje, aby si stranu založil kdejaký blbec". (J. Šonka komentující min.týden stabilní partajní scénu SRN versus jepičí zrody a zániky v ČR) 3) Bursíkovo mít to "ekologicky blízko do práce" skřípe. Po zvolení do ZHMP krátce aspiroval na primátora. Nevyšlo to, následně měl M.B. statisticky nejhorší přítomnost na plénech, přestože to měl "do práce" 10 minut přes Karlův most. Co naplat  že jej byl tehdy plný rozhlas (kritika R.Blažka,ODS...), hlasuje se v zastupitelstvu, při převaze ODS byl potřebný každý  hlas.4) ..vytáhl Zelené do parlamentu". Přesnější by bylo napsat: společenská poptávka tehdy mimořádně vysoká se Zelenými vytáhla i Bursíka, který se prodral do čela, nedbajícího rady I.Dejmala, aby se obklopoval slušnými lidmi. 5) ...Nikdo asi Bursíkovi neupře, že byl od dob zakladatelů Bedřicha Moldana a Ivana Dejmala tím nejkompetentnějším ministrem životního prostředí,Vavroušek s jeho malým, schopným FMŽP je vosk? Kompetentnost  je odborná a morální. Obětavému, skromnému a příkladně čestnému Dejmalovi nesahal Bursík po kotníky. Moldan dbal především na svůj image a klid, ale aktivně lidem neškodil. Bursíka vnímám jako cynického asociála téže kategorie jako Koukal či Topolánek jen v jiném triku. Zatím ještě nezpitomněl tak jako Bém, třeba se dočkáme, Katušce se již zadařilo.   6) ...byl odborně zdatný v pohledu na energetickou a surovinovou politiku a schopný citlivě přistupovat k ochraně přírody a krajiny. Především si pro své kroky vydobyl takovou politickou váhu... dokázal využít českého předsednictví EU a pro českou ekologickou politiku vydobyl mezinárodní renomé. Jednou se budou s úctou citovat Bursíkovy zásluhy na rozvoji obnovitelných zdrojů.Krásný paján. Připomíná to řemeslný nekrolog.  7) Z těch "zásluh na obnov. zdrojích" kromě soláru ještě "bursíkova daň" na staší vozy která zhoršila pozici nemajetných a důchodců s ročním projezdem 2-5 tis.Km a zvýšila prodej nových vozů. "Ekologický" pohled na auto jako vysokoobrátkové zboží.     8) ..ambicióznost, třeba i nadměrná, je pro politika nepochybně lepší vlastnost...(Klos-ČP) ...intelekt když je bez duše, pak podoben je ropuše... (K Kryl- Dachau). 
0/0
28.8.2013 22:45
Foto

J58i22b 51J14i95b 5854824647437

Copak zdrželo Vladimíra Tošovského, tehdejšího ministra MPO?
Aniž bych měl potřebu se M. Bursíka zastávat, pane Hájku, mohl by jste nám ještě doplnit od kdy byl ve funkci ministra MPO dlouholetý exmanažér ČEZu Vladimír Tošovský, který si do své funkce odskočil z představenstva ČEPSu a který prokazatelně věděl minimálně od jara 2009 o hrozícím solárním boomu, protože již na jaře 2009 vyhlásil ČEPS tzv. „STOP stav novým rezervacím OZE“, že mu trvalo podání novely o jednom odstavci až do 20.listopadu 2009? Mimochodem neměla v době podání již být ona novela schválená a účinná tak aby ERU stihl ještě v zákonné lhůtě vyhlásit snížené ceny za výkup EE z FVE na r. 2010??? Neuspořádal náhodou ze zoufalství tehdejší šéf ERU Fiřt již srpnu 2009 tiskovku na které informoval, že onu jednodstavcovou novelu Zák. 180/2005, která by mu umožnila adekvátně reagovat na dramatický pokles investičních nákladů FVE, má již i v paragrafovaném znění ovšem MPO jaksi nemá čas se tím zabývat?!Copak asi tak zdrželo tehdejšího ministra MPO pana Vladimíra Tošovského nominovaného do vlády za ODS o další tři měsíce??? Jenže to by se pak nestihly všechny ty projekty pana Rittiga AmunRe apod., že?!
0/0
27.8.2013 20:45
Foto

Martin Hájek1

Rozhodně netvrdím, že je pan
Rozhodně netvrdím, že je pan Bursík jediný viník solárního tunelu. Jen mě lidsky zaráží tloušťka jeho hroší kůže a arogance, se kterou se snaží tvářit jako muzikant a házet vinu za solární tunel na všechny kolem a přitom má sám na hlavě přinejmenším pořádnou hroudu žluklého másla. Na Vaší otázku odpovím otázkou. Co bránilo poslanci Martinu Bursíkovi, aby zašel za šéfem ERÚ Josefem Fiřtem a jeho novelu zákona 180/2005 si osvojil a v záři 2009 ji podal jako poslanecký návrh? Určitě bude příležitost se ho na to zeptat během volební kampaně.Nevěřím, že pan tehdejší poslanec Bursík dlouhodobě napojený na podnikatele v obnovitelných zdrojích informace z tiskovky ERÚ neznal, ostatně informace o solárním boomu byly v srpnu 2009 i v médiích, viz například:http://aktualne.centrum.cz/domaci/fotogalerie/2009/08/14/solarni-elektrarny-jako-houby-po-desti/foto/264428/Pan Bursík ale Hospodářským novinám beze studu tvrdil: "Já jsem tehdy byl řadový poslanec, byl jsem členem výboru pro životní prostředí, ale my jsme o tom vůbec nevěděli, vůbec se to k nám nedostalo. "A přitom stačilo si pustit pořad pana Klose Zeměžluč z 18.8.2009:"Solární smršť aneb Češi objevují kouzlo alternativních energií":http://prehravac.rozhlas.cz/audio/979846Mimochodem pan redaktor se taky musí trošičku červenat, když si osvěží paměť  poslechem toho, jak se v roce 2009 u mikrofonu rozplýval nad prudkým rozvojem alternativní energie - a dnes píše o "ostudné záklopce". Tehdejší místopředseda ERÚ Němeček navíc tvrdí, že měl Martin Bursík informace už jako ministr životního prostředí: "Pan Bursík v době, kdy byl ministrem životního prostředí, tak s ním bylo o problému mnohokrát komunikováno". S pozdravem Martin Hájek
0/0
27.8.2013 23:53
Foto

J79i15b 90J28i89b 5464344327807

Chcete snad tvrdit, že ERU ještě před pádem vlády
Chcete snad tvrdit, že ERU ještě před pádem Topolánkovy vlády si popletlo adresáty a o hrozícím Solárním boomu informovalo tehdejšího ministra ŽP místo resortně příslušného ministra MPO Martina Římana(ODS) … ???Zarputilého bojovníka proti všem OZE, jak se lze dočíst ze stenozáznamu z projednávání zak. 180/2005.A nebo jste si údajná Němečkova tvrzení právě vymyslel…
0/0
28.8.2013 4:46
Foto

Martin Hájek1

Nepodsouvejte mi svoje
Nepodsouvejte mi svoje výmysly. Rozhodně jsem netvrdil, že si ERÚ popletlo adresáty ani že MPO nebylo informováno. Tady řešíme, jestli byl nebo nebyl informován pan Bursík, který to vehementně popírá. Já tvrdím a předložil jsem pro to důkazy, že naprosto alarmující informace byly veřejně k dispozici nejpozději v srpnu 2009 a považuji za vyloučené, že by se nedostaly k panu Bursíkovi, odjakživa napojenému na podnikatelské skupiny v oblasti OZE. Tehdy ještě bylo možné solární tunel zastavit i poslaneckou iniciativou, když se Fischerova vláda neměla k činu. Takže pan Bursík, který seděl v parlamentu a jako poslanec měl tu Fischerovu vládu kontrolovat, prostě nemůže uhýbat před svojí spoluodpovědností za solární tunel.V důvodové zprávě k vládnímu návrhu novely zákona o obnovitelných zdrojích (do PS předložen 20.11.2009) se hned na první stránce píše:"Na začátku září tohoto roku dosáhl instalovaný výkon již téměř 103 MW. Provozovatelé regionálních distribučních soustav předpokládají, že do konce roku 2009 bude připojeno a uvedeno do provozu minimálně dalších 250 MW. Alarmující jsou zejména požadavky na rezervaci kapacity pro připojení fotovoltaických zdrojů. Souhlas s připojením fotovoltaických zdrojů již byl příslušnými distribučními společnostmi v ČR vydán na více než 2000 MW.Obrovský zájem investorů o fotovoltaiku je dán zejména výrazným meziročním poklesem měrných investičních nákladů těchto zdrojů v důsledku snížení cen fotovoltaických panelů o více než 40 %. Energetický regulační úřad však nemůže na tento stav reagovat příslušným snížením výkupní ceny elektřiny z těchto zdrojů, neboť smí na základě zákona meziročně snížit výkupní cenu elektřiny pro nové zdroje pouze o 5 %."Nevěřím, že tuto důvodovou zprávu pan poslanec Bursík tehdy nečetl. Přesto v prvním čtení vůbec nevystoupil a vůbec mu nevadila lhůta pro projednání ve výborech 60 dnů, která znamenala definitivní pohřbení šance na alespoň omezení škod. To jsou nepopiratelná a ověřitelná fakta. Tvrzení pana Němečka si můžete poslechnout třeba tady (25. minuta):http://www.ceskatelevize.cz/specialy/hydepark/7.2.2013/ 
0/0
28.8.2013 9:19
Foto

J72i62b 22J69i37b 5524104617457

Solární boom jde jen a jen za modrými strakami
Nic vám nepodsouvám, Pane Hájku! Pouze vyvozuji závěry z toho, co jste řekl Vy sám. Protože jsou jen dvě možnosti. Buďto tehdejší vedení ERU popletlo adresáty a místo MPO  požadovalo změnu zákona po ŽP a nebo požadovalo změnu tak jak mělo po resortně příslušném ministerstvu, tedy po MPO a to ve věci novely zák. o OZE záměrně nekonalo. Vzhledem k tomu, jakým zarputilým bojovníkem proti OZE byl tehdejší ministr MPO Martin Říman(ODS), jsem si nedovolil ani pomyslet, že by mohla platit druhá možnost … (;-). Z Vámi odkazovaného pořadu s panem Němečkem ovšem vyplývá pouze to, že v době, kdy Bursík zastával ještě ministerský post byl ze strany ERU informován pouze o metodice výpočtu. O potenciální FVE bomu měl být ze strany ERU informován až prostřednictvím důvodové zprávy k novele zák. 180/2005, kterou ministr Tošovský (nom. ODS) podal  však až toho 20.11.2009, jak jste sám uvedl. (doporučuji vyslechnout také 47 min., kdy v pořadu reaguje Bursík sám) V době, kdy  “úřednický“ ministr MPO za ODS Vladimír Tošovský milostivě podal návrh na změnu zákona 180/2005 umožňující snížení výkupních cen EE z FVE už bylo naprosto lhostejné, co o problému Bursík věděl a jak se k němu stavěl, protože už bylo stejně pozdě. ERU totiž musí vyhlásit výkupní ceny na další rok do konce listopadu! Jestliže návrh do sněmovny poslal ministr Tošovský (nom.ODS) až 20.11., tak na schválení novely zákona sněmovnou, senátem(jen ten má na to měsíc!), podpis prezidenta, zveřejnění ve sbírce zákonů, vydání cenové vyhlášky a její zveřejnění ve sbírce zákonů bylo pouhých 10 dní. Slovy DESET DNÍ!3.12.2009, kdy to na pořad jednaní zařadilo vedení sněmovny do prvního čtení již bylo veškeré jednání 3 dny PO nejzazším termínu !!! Jinak řečeno 3.12.2009 již byla celá věc ve sněmovně projednávána již s křížkem po funuse… Bursíkovi lze zcela po právu vyčítat hodně, zavlečením SZ do Topolánkovy vlády postavené na přeběhlících počínaje a pošramoceným mediálním obrazem SZ v důsledku jím vyvolaných rozbrojů konče, ovšem Solární boom, jde jen a jen za modrými strakami, které zneužily dramatického propadu investičních nákladů FVE k vlastnímu obohacení a k dehonestaci OZE jako celku.
0/0
28.8.2013 19:22
Foto

Martin Hájek1

Vaše tvrzení předpokládají,
Vaše tvrzení předpokládají, že pan Bursík byl nesvéprávný poslanec neschopný samostatného myšlení a získávání informací, který musel jen trpně čekat na vládní návrh zákona a nemohl sám nijak ve sněmovně konat - ja myslím, že pana Bursíka hrubě podceňujete.Souhlasím, že v době podání vládního návrhu zákona bylo už ztraceno první čtvrtletí 2010, ale zdaleka nebyl ztracen celý rok 2010! V případě projednání zákona ve zrychleném režimu (které se pan Bursík ani nepokusil navrhnout) bylo klidně možné formou pozměňovacího návrhu doplnit a uzákonit například pololetní úpravu bonusů a bonus snížit od 1.7.2010, i tím by se ušetřila spousta peněz, protože většina zlatokopeckých solárů se uváděla do provozu až na konci roku 2010. V Německu se solární bonusy upravovaly čtvrtletně, proč by u nás nebylo možné pololetí? Nebo možná i čtvrtletí s úpravou bonusů od 1.4.2010, i to se ještě v prosinci 2009 dalo bez větších problémů stihnout. Jenomže to by zákon nesměl ležet do února ve výborech!A pak tu samozřejmě máme ještě ty principiální chyby zákona typu umožnění výstavby fotovoltaických elektráren na zemědělské půdě, absenci jakéholi kontrolního a "brzdného" mechanismu atd., které těžko můžete vyčítat ODS, která pro zákon z roku 2005 jak známo nehlasovala.Nijak se nezastávám Fischerovy vlády ani ODS (ani jiných stran, které byly v roce 2009 v parlamentu), nemohu ale také souhlasit s názorem, že pan Bursík je v solárním tunelu zcela nevinně, nic nevěděl a nic nemohl dělat.P.S. Ad 2: Byl-li pan Bursík detailně informován o zákoně a způsobu stanovování bonusu ze strany ERÚ, tak nejpozději v září 2009 musel vědět, že česko vjíždí do solárního tunelu. Nejpozději na začátku prosince 2009 znal i jeho obludné rozměry. Neudělal vůbec nic.
0/0
28.8.2013 20:31
Foto

J78i68b 63J69i53b 5204904197477

To by ovšem nesměl Vojíř (ODS) strašit arbitrážemi
To jsou jen takové demagogické řeči odvádějící pozornost od skutečných viníků, které vypovídají jen o tom, jak velký panický strach má fosilnějaderná lobby z toho, že by se do PS mohl dostat někdo, kdo by jim mohl hatit jejich plány… Co se týče možnosti změny výkupních cen EE z FVE po té, co již 23.11.2009 vydal ERU cenovou vyhlášku změnou zákona, tak jistě ta možnost tu bezesporu byla a to i přes to, že srovnání se situací v SRN kulhá (tam se vždy stanovují ceny zákonem), ovšem to by nesměl pan poslanec Oldřich Vojíř(ODS) strašit arbitrážemi, proč asi … ?!
0/0
29.8.2013 4:53
Foto

Martin Hájek1

Sólová kandidatura Martina
Sólová kandidatura Martina Bursíka je pro Zelené tím, čím by byla kandidatura Václava Klause pro ODS. Bursík se ale hlavně chtěl s pár věrnými na poslední chvíli vmáčknout na kandidátku lidovců, kde má dost kamarádů a navázat na zlaté Ambrozkovy časy. Ti ho ale (celkem rozumně) odmítli, protože pro jejich stranu by bylo spojenectví se spoluautorem solárního tunelu obrovskou zátěží, která by navíc nebezpečně upozornila i na spojení této strany s jednou z největších zlodějin novodobé české historie (Zákon o podpoře OZE prosadil zejména tehdejší ministr životního prostředí za KDU-ČSL Libor Ambrozek).Výsledkem bude, že nejen že se ani LES ani Zelení nedostanou do sněmovny, ale Zelení ani nedostanou příspěvek za volby. Fosilně jaderná lobby z toho smutná nejspíš nebude.   
0/0
29.8.2013 10:59
Foto

J77i51b 73J21i78b 5324394857957

Už jen tolik, že
zajíci se počítají až po honuodchod Bursíka SZ určitě neuškodil, ba naopak. Samostatná kadidátka LESu - to by se však samozřejmě teprve vidělo, každá z těchto partají však ve skutečnosti cílí  na jiné voliče. Osobně bych samostatnému LESu dával šanci nejvýš u “pražské kavárny“ a možná v okolí Prahy.Vaše osobní nasazení, s jakým se zde angažujete(a to včetně článku -rozhovoru s předsedou SZ Liškou), samo o sobě vypovídá víc než dost o děsu v očích fosilně-jaderné lobby … dokonce už i na nájemné žoldáky přišla řada.
0/0
29.8.2013 19:40
Foto

L79a43d42i31s74l60a93v 67N67o31v87á84k 2987133434503

Zjevně lžete. Záměrně, ne z blbosti, jak to bylo dříve.
Ignorujete zásadní fakta. Zelený magor na druhou...
0/0
29.8.2013 14:24
Foto

J13i94b 79J19i61b 5794364807977

Děkuji za kompliment.
Nemůže být většího zadostiučinění, nežli urážky od zdejšího arcihulváta.Být tomu jinak, tak bych si říkal, cože dělám špatně, ale takto je vše jak má být… (;-).
0/0
29.8.2013 16:31
Foto

L55a79d16i60s83l89a40v 51N55o29v28á12k 2577933124743

Přestaňte blábolit nesmysly! Zákon 180/2005 Sb. byl tunelem
už od Bursíkova návrhu. A o možných dopadech se vědělo předem. Jenom banda zelených a rudých idiotů, která zákon prosadila, musela katastrofické dopady vidět až na vlastní oči a peněženkách... aby uvěřila, že schválila totální pitomost. Ve sněmovně nebyla šance, že by si levice svou blbost příznala a zákon změnila včas. To ho přece nemuseli vůbec protlačit převálcováním ODS, která jediná jako celek hlasovala proti v roce 2004/2005.
0/0
29.8.2013 14:07
Foto

Jana K

Jak to bylo se slunečními elektrárnami a Martinem Bursíkem
a) Před dopady Bursíkem psaného zákona varovala Nelly Winkellmanová  (shlédnutelné ve filmu) už v roce 2005 (!).b) Fischerova vláda byla vládou pod patronátem ČSSD, ODS a SZ (ta tam měla 2 ministry). Zodpovědnost Martina Bursíka nekončí tedy v dubnu 2009, kdy padla vláda Topolánkova (jak zveřejnil ve sv obhajobě na svém FB profilu v den svého dchodu ze SZ). A ve sněmovních archívech (viz www.psp.cz) nenajdete jediné vystoupení varující před dopady zákona na podporu solárních elektráren. Martin Bursík byl poslancem do června 2010...c) Být Milošem Zemanem, podepíšu petiční arch LESu bez váhání, protože tak získám jistotu, že mě v parlamentu žádní nechutně principální zelení nebudou obtěžovat. Odchod Bursíka ze SZ měl především za úkol poškodit zelené. Bursík se možná dostane v nějakém velkém kraji do sněmovny za lidovce, ale SZ skoro jistě nepřekročí hranici 5 %. Věřte mi, že pro průmyslovou, betonářskou a energetikou lobby je Matěj Stropnický ve Sněmovně tisíckrát větší hrozba než "pragmatik" Bursík.d) Zasvěcení ví, že strana LES byla připravována dávno, minimálně několik měsíců. Pořídit si vlastní partaj je nezadatelné právo - ale být současně místopředsedou strany konkurenční, mít přístup ke všem dokumentům, staretgiím, databázím apod., je podraz. Kateřina Jacques - s Bursíkem jedna duše, jedno tělo - v SZ naoko zůstává a nepochybně si vymůže přístup ke všem informacím o volební taktice zelených.e) S webem ctvrtastrana.cz má Martin Hájek (viz jeho příspěvek) pravdu, šikulkové ze SZ rychle zjistili, že ho zaregistrovali a vytvořili lidé z iniciativy Žít Krno. Začátek PR kampaně.f) Pozoruhodné je, že Bursíkovi v KDU-ČSL nevadí Čunek (SZ kdysi kvůli němu vyhrožovala odchode z vlády, ale nakonec tu odvahu nesebrala) nebo lídr kandidátky na severní Moravě Podivínský (náměstek Bursíkem kritizovaného Tomáše Chalupy).g) Je pěkné, že Martin Bursík žertuje o tom, že chce chodit do práce - tedy do sněmovny - pěšky. Bylo by to i vtipné, nebýt tolika pochybostí okolo restituce Bursíkova domu ve Sněmovní ulici - zjevně o ni na poslední chvíli zažádal duch jeho zesnulého otce a následně OPBH Prahy 1 odprodalo polovinu malostranského paláce ve Sněmovní  ulici za cenu panelákového bytu. Bursíkův zastupitelský mandát v tom jistě nesehrál žádnou roli... Ale snad o tom budou malostranští vědět více, až budou posuzovat příští rok kandidáty do Senátu.h) Dana Kuchtová asi nebyla nejlepší ministryně školství  a její image jihočeské matky může být leckomu k smíchu. Skončila kvůli svému náměstku Soukupovi, kterého do SZ přivedl - přece Martin Bursík.
0/0
27.8.2013 17:58
Foto

Martin Hájek1

Ad b)
Klíčovou novelu, která měla zastavit solární boom, předložila vláda do poslanecké sněmovny 20.11.2009 - pozdě, ale přece. Poslanecká sněmovna se tiskem v prvním čtení zabývala 3.12.2009. Pozoruhodné je, že předkladatel (MPO) nepodal návrh na schválení tisku již v první čtení, přestože akutně hrozily miliardové škody.Dále je pozoruhodné, že poslanec Martin Bursík, v rámci prvního čtení v PS, kterého se účastnil, vůbec nevystoupil a už vůbec nevyužil svého práva poslance a nenavrhl, aby se například zkrátila lhůta pro projednání zákona ve výborech (60 dnů), což jednací řád samozřejmě umožňuje a umožňoval. Ten zřejmě nepohodlný návrh nepodal nikdo, takže se o něm vůbec nehlasovalo - tím byl solární tunel definitivně zpečetěn, protože 2. čtení na plénu poslanecké sněmovny nemohlo proběhnout před uplynutím termínu pro projednání zákona ve výborech.Zato na druhém a třetím čtení, které ovšem probíhalo až v únoru a březnu 2010, kdy už byla bitva samozřejmě prohraná, vystupoval pan Bursík velmi aktivně a tvrdě bojoval s ČEZem :-).Všechny tyto informace si každý může ověřit zde:http://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=5&t=968 P.S. ad a) O straně zelených si můžeme myslet ledacos, ale úplní idioti, kteří by chtěli Bursíkovi pomoci se zviditelněnímí jeho konkurenčního projektu, asi ve vedení nejsou. Pokud tedy za "pomlouvačnou" stránkou nestojí Strana zelených (a to považuji za evidentní, protože na existenci takové stránky nemůže mít SZ nejmenší zájem), tak kdo? Kdo měl zájem pomoci PR nového politického projektu Martina Bursíka? Tahle klíčová otázka - cui bono- nás samozřejmě vede k řadě zajímavých spekulací, které nejsou vůbec lichotivé, ať se na to díváme zleva nebo zprava. Třeba autoři časem promluví a zjistíme, kdo jim práci zadal, a v učebnicích politického marketingu přibyde nová stránka :-). 
0/0
27.8.2013 20:05
Foto

L85a52d68i31s62l78a48v 40N70o74v36á59k 2757443984163

Nedivte se, že Bursík ani levice s nápravou nespěchali
Bilionový tunel OZE, zák. 180/2005 Sb bylo jejich dítě, a před volbami by se jistě nehodilo potopit vlastní a proti odporu ODS protlačený zákon, který způsobil hospodářskou katastrofu a rozvrácení trhu v dodávkách elektřiny masívními dotacemi a vysokými cenami zcela mimo realitu levných dodávek z klasických zdrojů a JE. Velkododavatelská cena už dlouhá léta kolísá kolem 1 Kč/kWh, zatímco ceny výkupu z fotovoltaiky přesahovaly v prvních letech 15 Kč/kWh. No nekupte to, když musíte, že? Bursík jako přeseda komory OZE potřebuje mít vliv na obhájení další podpory OZE z kapes daňových poplatníků. Nejlépe přítomností v parlamentu a vládě. Takže otázka "Cui bono" je zřejmá. Lobby "OZE" potřebuje Bursíka jako zastánce svých vlastních ekonomických zájmů. Čert vzal ekologii, Bursík je "zelený" byznysmen a manipulátor (do vlastní kapsy).
0/0
29.8.2013 14:14
Foto

Murdoch

Měl byste se zeptat svého
Měl byste se zeptat svého šéfa, proč z pozice tehdejšího  Bursíkova šéfa, tj. premiéra ČR, na Bursíkovo a Fiřtovo varování ohledně FVE deklaroval, že novelizace zákona je neprůchozí, nemá politickou prioritu, do voleb se určitě nestihne, než se tu zase rozvášníte:-)
0/0
27.8.2013 16:09
Foto

Martin Hájek1

A důkazy pro tohle tvrzení
A důkazy pro tohle tvrzení máte, nebo jste si ho právě vymyslel?
0/0
27.8.2013 16:41
Foto

L61a33d28i80s87l16a83v 40N57o43v52á83k 2247483554113

Levice ve sněmovně rozdělené 100/100 si vlastní dítě nepotopí
To vám snad musí být (zvláště v souvislosti s termínem řádných voleb a kampaní před nimi)  jasné... Nebo ne?
0/0
29.8.2013 14:20
Foto

Martin Hájek1

Bursík pomohl obnovitelné zdroje dokonale zdiskreditovat
"Jednou se budou s úctou citovat Bursíkovy zásluhy na rozvoji obnovitelných zdrojů."Dovolím si tvrdit, že historie vyhodnotí pana Martina Bursíka především jako člověka, který obnovitelné zdroje v České republice pomohl dokonale zdiskreditovat.Řeči o nějaké "ostudné záklopce", kterou do zákona na poslední chvíli protlačila zlá poslankyně nemohou zakrýt realitu, že totiž:1. Zákon nikdy (ani při předložení do Poslanecké sněmovny) neobsahoval žádný efektivní brzdný a kontrolní mechanismus, který by udržel dotace pod kontrolou.2. Umožňoval podporu řady ekologických zvěrstev, jako například výstavby fotovoltaických elektráren na zemědělské půdě, které změnily tisíce hektarů české krajiny v poušť obehnanou ostnatým drátem.Pokud by zákon nebyl fatálně vadný v těchto dvou ohledech, pak by žádná "ostudná záklopka" nemohla způsobit katastrofu. Zelení rádi mluví o bezpečnosti jaderných elektráren, kde je vše jištěno minimálně třikrát. O bezpečnost svého klíčového zákona ale nedbali vůbec a to ani ve chvíli, kdy se už řada jeho chyb ukazovala v plné nahotě - například začaly růst fotovoltaické elektrárny na polích obehnaných ostnatým drátem, řada dalších plánů byla známa a místní se proti nim často bouřili. Psal se rok 2009, pan Martin Bursík seděl ve vládě jako ministr životního prostředí. Předložil nějakou novelu špatného zákona? NE! Mlčel a souhlasil!V článku ovšem postrádám ještě jednu velmi podstatnou věc. Pan Bursík byl až donedávna nejen místopředsedou Strany Zelených, ale také byl a dosud je i předsedou Komory obnovitelných zdrojů energie, tedy lobbistické organizace zastupující zájmy podnikatelů v obnovitelných zdrojích - nic proti lobbingu, nic proti zájmům skupiny podnikatelů, pokud jsou prosazovány legálními prostředky, ale o českých poměrech svědčí to, že toto zcela přímé propojení businessu a politiky nechalo jak Zelené, tak všechny ostatní včetně pana novináře úplně v klidu. Zkusme si na maličkou chvíli představit, že by třeba místopředseda socilání demokracie byl předsedou Teplárenského sdružení. To by bylo článků! A ještě jedna věc je nadmíru zajímavá. Ten "pomlouvačný", leč profesionálně udělaný web, který se objeví doslova vzápětí po tom, co Bursík opustí stranu. Takový web neuděláte přes noc a není to úplně zadarmo. Kdo asi tak ten web mohl udělat? Kdo věděl, že a kdy Bursík stranu opustí a začně řešit vlastní projekt? No přeci v první řadě on sám! Že se toho média chytí a poskytnou potřebnou publicitu pro rozjezd nového projektu je přece zjevné, veřejnosti se zabrnká na city a pak už hurá na vnitro s dávno podepsanými archy ;-). S pozdravem Martin Hájek
0/0
27.8.2013 15:40
Foto

Xmise

Argumenty
pana Hájka jsou demagogické, protože si vybírají jen fakta, která jim vyhovují - a navíc je zkreslují. Navíc neberete v úvahu kompetence zúčastněných a hlavně stav v poslanecké sněmovně v té době (a tušené zájmy vlivných osob v pozadí). O kocourkovském raději nemluvím - na takové příspěvky nemá smysl reagovat...Přece na solárním boomu vydělali ti, kdo projekty včas prodali. A to byli ti vlivní, kteří za tím tunelem stojí, na ty by se měla upřít pozornost. Byl tam tehdy nesporně nějaký "vyšší zájem" a ten by se měl vyšetřit. V poslanecké sněmovně by omezení podpory neprošlo - vždyť se o tom v té době mluvilo přes rok a všichni věděli, co se stane.Proč mluvíte o Bursíkovi (tehdy ministru ŽP) a ne o ministrovi průmyslu, který měl tyto věci v kompetenci? Co předseda vlády (Topolánek)? Proč nepodal žádný poslanec ODS ani ČSSD pozměňovací návrh na snížení podpory? Proč se nevyužívala ani možnost snižovat podporu o 5 procent ročně (což mohlo udělat ÚRO)? Co tehdy dělali ti dnešní kritici solárního boomu, kteří tehdy seděli v poslanecké sněmovně?Děkuji za odpověď.
0/0
30.8.2013 8:19
Foto

Martin Hájek1

O panu Bursíkovi hovořím
O panu Bursíkovi hovořím proto, že on zcela odmítá uznat svůj díl odpovědnosti za solární tunel, který je neoddiskutovatelný, a tváří se, že je čistý jako lilie, o ničem nevěděl, nic nemohl dělat.Tím neříkám, že odpovědnost nemají i další lidé - tehdejší poslanci, tehdejší členové Fischerovy vlády. Odpovědnost pana Bursíka je ovšem v mých očích přeci jen trochu vyšší, než odpovědnost řadového poslance ODS nebo ČSSD a to z toho důvodu, že on se v té problematice podpory OZE na rozdíl od valné většiny dalších tehdejších poslanců velmi dobře orientoval a také měl daleko lepší přístup k podstatným informacím.Ohledně ERÚ nemáte pravdu, ERÚ důsledně využíval svých pravomocí a cenu o 5 % snižoval, to je snadno dohledatelné. Nicméně při snížení investičních nákladů o 40 % jaksi snížení výkupní ceny o 5 % nestačilo.Martin Hájek 
0/0
30.8.2013 9:47
Foto

Černoušek

Je tohle PR pro Bursíka na ČP placená nebo bezplatná reklama?
Pan autor Klos toho o Straně Zelených viditelně moc neví, když ji účelově prezentuje jako "ospalou", takže z ní Bursík "vystoupit musel". Ani není pravda, že by SZ Bursík kdysi pomohl nebo zachránil. Ve skutečnosti ji neustále systematicky poškozoval a účastí v pravicových koalicích diskreditoval u voličů. Bursíkovci ze SZ vyštvali velké množství vynikajících lidí, z nich řadu ekologů tělem i duší. Je to tragédie, protože ekotémata byla vedle jiného tím, co lidi přivedlo roku 1989 do ulic. Tehdejší Zelení se mohli okamžitě roku 1990 stát jednou ze silných a seriózních stran...  Je pravděpodobné, že projekt "Liberálně ekologické strany" existuje ve skutečnosti už velmi, velmi dlouho. Bylo přímo do očí bijící a podivné, jak se média neustále snažila intenzivně umisťovat a popularizovat osobu Matěje Hollana. Bylo pravděpodobné, že za tím něco vězí, normálním - skutečným - aktivistům z neziskového sektoru nikdo takovou pozornost nevěnuje. A vida: Hollan, náležitě zhruba rok "mediální frontou" propagovaný a popularizovaný, bude jedním z čelních kandidátů nové účelové pseudostrany, která má odčerpat hlasy Straně Zelených a Sociální demokracii- - a pak hupky dupky do nové černomodré koalice s ODS, TOP09 a její sestrou KDU-ČSL.
0/0
27.8.2013 15:15