Diskuze
Nová auta povinně i s hlídačem rychlosti. Brusel navrhl 15 prvků pro zvýšení bezpečnosti
Děkujeme za pochopení.
Tato opatření podstatně zdraží auta a tak se lidé budou snažit jezdit co nejdéle v těch starých a ještě starších autech.
Nevěřil bych otrocky technice, porucha senzorů bude běžnou záležitostí, vidíme kvůli čemu spadly Boeingy.
Někdy se člověk dostane z krizové situace naopak přidáním plynu. Nepochybuji o tom, že řada instalovaných záležitostí bude dříve či později používána povinně. Už se těším, jak silničáři dají třicítku a při tradičně chybějícícm ukončení nás systém bude nutit jet tak do další křižovatky.
Když jsou hlavní problémy s vadným obyvatelstvem, je třeba ho vyměnit. I na tom už se zdá se pracuje, jen není jasní, jestli to nové bude lepší.
J. Moravec 996
Nekterym lidem vadil system ABS. Pry chteji mit auto sami pod kontrolou. Automatika je pry spatna. blablabla.
J. Lepka
Jsou okamžiky, kdy je ABS na škodu. Když jsem dostal služební s touto vymožeností, málem jsem ho rozflákal při prvním sněhu v serpentině. Tam jsem byl desítky let zvyklý v podobné situaci řešit krizi smykem a s touhle blbostí málem skončil ve svodidle, ono když brzdíte, že málem prošlápnete podlahu a nic se neděje, není zrovna v ten moment povzbudivé. To, co má smysl pro přistávající letadla, postrádá celkem logiku u auta, ba naopak, podněcuje některé nemyslící pseudořidiče ignorovat fyzikální zákony, nakonec stejně jako další "asistenti", které si sice draze zaplatíte, ale pokud umíte řídit, nepoužíváte. Spíš na ně nadáváte, jako já na asistenta rozjezdu do kopce. Na autora bych nejraději aplikoval středověké právo útrpné.
No v EU 4-té říši holt bude povoleno prodávat pouze "VolksWágen" jak si to Adolf přál.... :-))
V. Kotas
Když bude problém mezi sedačkou a volantem, tak to stejně nic nezachrání.
Další levičácké dobros.... opatření. Ochráníme vás (ovšem za vaše peníze) i kdybyste nechtěli. Chápu ,že při výplatě paní eurokomisařky Bieńkowské ji zdražení aut o pár desítek tisíc moc netrápí.Nařizovat a regulovat, to je jediné co Brusel předvádí.
Tak třeba černá skříňka je již myslím několik let povinná v USA, takže vaše řeči o Bruselské regulaci jsou jen řeči. Nějak jsem si nevšiml, že by to Trump chtěl zrušit jako nějaké "levičácké dobros..."
H. Omar
A rovnou by to mohlo tisknout i pokuty, ať si každý užije....
No celkem by mě zajímalo, kolik to asi tak bude stát?
J. Moravec 996
U modernich aut by to stalo per radku programu v palubni elektronice. A u low end aut by byl zapotrebi gps modul ktery stoji par stovek. Alternativne by mohl funkci zajistit sensor na rozpoznavani dopravnich znacek. Naklady by urcite nebyly likvidacni pro porizeni noveho auta. Vsak si za jine pitomosti lidi priplaci desetitisice.
J. Moravec 996
Sedel jsem jako spolujezdec v aute ktere nabralo chodce. Rana hlavou do skla je hodne velka a nasledky devastujici. Nepreju nikomu to zazit. Jak zvenci, tak zevnitr. I plech je pro hlavu setrnejsi nez celni lepene sklo.
Nedávno proletělo netem video, kde maníci "hackli" samoobslužné vozidlo a pomocí ovladače s ním za jízdy i zatáčeli. Předpokládejme, že pokud to není fake, může to být realita jindy. Co když se do takového systému nabourá terorista a pošpásuje si tisíci aut najednou?
J. Moravec 996
Samoobsluzna auta jsou zatim experimentalni. Tam je hacknuti fuk. Primarni je autonomni jizda. Nez se to vypusti do obehu, asi to bude mit i certifikaci.