Vyplývá to z údajů Národního informačního a poradenského střediska pro kulturu, které zveřejnil Český statistický úřad.
Celkem 2061 z celkových 3798 časopisových titulů vycházelo za účelem oslovení široké veřejnosti. Nejvíce z nich, celkem 542, bylo pro ženy, muže či pro rodinu. Dalších 448 titulů se věnovalo politice, filozofii, náboženství a kultuře. Třetí nejpočetnější skupinu tvořily magazíny věnované cestovnímu ruchu, volnému času a sportu, kam patřilo 350 titulů.
Zbylých 1737 značek časopisů bylo určeno pro čtenáře se specifickými potřebami. Z toho největší část připadala na odborné tituly z oblasti techniky, vědy a výzkumu, kterých v ČR ke konci minulého roku vycházelo 920.
Vydavatelé v poslední době rozvíjejí spíše internetové aktivity a řada tištěných titulů tak i v letošním roce končí. Vydavatelství Axel Springer Praha například přestane koncem letošního roku vydávat měsíčníky Popcorn a Top dívky. V květnu skončil také anglicky psaný ekonomický týdeník společnosti Stanford Czech Business Weekly.
Graf
PoČET novIn A ČASoPISů v ČR (Zdroj: ČSÚ)
3469
2001
3636
2002
3372
2003
3835
2004
4399
2005
4832
2006
4947
2007
5687
2008
5841
2009