Ráno pěšky, přestávky v pohybu, učení venku. Jak školy bojují s nárůstem počtu obézních dětí?
Hlavně vědět, kam bezpečně utíkat. Bývalý agent FBI radí, co dělat při ozbrojeném útoku ve škole
Španělsky, německy, nebo rusky? Znát víc než jen angličtinu se může hodit, jak vybrat dětem druhý cizí jazyk?
Žák tyká učiteli: ještě nedávno nepředstavitelné, dnes už mnohde běžné. Jak to ovlivňuje vztahy ve škole?
Neudělal jsem maturitu, co teď? Učni mají mnohem menší šanci uspět než gymnazisté, není to podle nich fér
Každý lístek se počítá. V zeleni to dětem lépe myslí, říká propagátorka venkovní výuky Šárka Křepelková
Nelze děti chránit před životem. Ať překonávají překážky, psychická odolnost se musí cvičit, říká psychiatrička
Děti se řežou a myslí na smrt. Covid, válka a internet vychovaly úzkostnou generaci, jak může pomoci škola?
Nesedl mi studijní obor a chci jinam, co teď? Nic jako „přestup“ na vysoké škole oficiálně neexistuje
České děti mají nejhorší vztahy s učiteli z celé EU. Mají pocit, že si jich kantoři neváží, říká analytička EDUin
Kam s nimi? Ve školách chybí místa pro tisíce prvňáčků, řešení existuje, ale ne všem obcím se zamlouvá
Když teoretizování na papíře ztrácí smysl. AI mění podobu bakalářek a diplomek, co čeká studenty českých škol?
Příliš se soustředíme na pravopis, protože máme pocit, že z nás dělá „lepší lidi“, říká učitel češtiny
Nenáviděné větné rozbory. Příručky pro zvládnutí přijímaček jsou obchod se strachem, míní češtinář
Učitelé něco léta vykládají a pak zjistí, že to sami celou dobu chápou špatně, říká autorka kurzů Heuréka
V běžné třídě jsou asi čtyři děti, které míří k depresivním myšlenkám. Mluvte s nimi, říká psychiatr
Nevyplatí se nám studenty vyhazovat. Dvacetiletí jsou dnes mnohem méně zralí, říká prorektor Masarykovy univerzity
Já jsem trpěl, tak ty budeš taky. Studentská „úmrtnost“ na VŠ je skoro dvoutřetinová, co všechno za tím vězí?
Naše společnost se rozpadá, své děti ztrácíme. Potřebují dospělé, říká duo kanadských psychologů
Umělá inteligence u tabule: jak se čeští kantoři vypořádávají s nástupem virtuálního pomocníka
Po covidu se zvedla stavidla, psychiatrie zaplavily dospívající dívky. Řeší gender i sebepoškozování, říká expert
Jen svítit a topit už dávno nestačí. Jak má vypadat spolupráce mezi obcemi a jejich školami, vysvětluje socioložka
Každá znalost nebo dovednost musí mít pro žáky praktický dopad, říká vítěz učitelské soutěže Roman Göttlicher
Deváté třídy na odstřel? Co by znamenalo zrušení závěrečných ročníků základních škol
Kdy se děti nejlépe učí, a kterou část mozku je nutné „zapnout“? Psycholožka vysvětluje, jakou roli v tom hraje stres
Střet o dvouleťáky ve školkách: poslední studie ukazuje, že dřívější nástup neškodí
Umělé inteligenci nelze slepě věřit. Expert popisuje, jak se ale změní výuka ve školách
„Nejdřív jsme to chtěli zabalit.“ Ovládne umělá inteligence výuku jazyků a zničí obživu lektorů?
Učitel by měl snést i odlišné názory. Musíme pěstovat kritické myšlení, říká slovenský šachový velmistr a lektor
Děti v roli filozofů. Naučíme děti přemýšlet a správně se ptát, říkají zakladatelé platformy Pink Box
Odklad už se týká každého pátého dítěte. Proč máme nejstarší prvňáčky v Evropě?
Pokusy v chemii děti milují. Pokud jim ale nerozumí, je to jen představení, říká expertka
předchozí | 1 2 | další |