Diskuse k článku: Češtináři radí zjednodušit výuku. Jsa, jsouc, jsouce mají zmizet ze škol

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 28
  • Poslední: 29.1. 2019 9:38
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
M. Košťál 29.1.2019 3:31

V rámci celosvětového tažení za blaho blbců by to byl další revoluční krok: zrušíme gramatiku! Překáží ve spokojeném životě a ruší v honbě za konzumem. Blbce je třeba si hýčkat, jelikož kdo by jinak volil Zemany, Trumpy, Brexity a jiný vymoženosti současného světa, že?

P. Pruner 26.1.2019 15:56

Není to jediný příklad toho jak se snižují nároky na žáky a studenty, diskuse kolem matematiky u maturit jsou klasickým příkladem. Cílem je vyvzdělat tupé stádo konzumentů mainstreamových médií a dělníky robotující pro zahraniční majitele. Jaký rozdíl oproti demokratickým svobodným státům usilujícím o co nejvyšší vzdělanostní úroveň populace, o výchovu ke svobodě a demokracii - například Švýcarsko, Izrael či Singapur. Státy nahrazující menší počet obyvatel silou jejich rozumu ve všem konání.

F. Kusák 26.1.2019 14:26

Vlastně se nemusí učit vůbec nic. Algebra je příliš složitá, stačí obyčejná násobilka a na tu máme kalkulačky, že. Přechodníky jsou archaismy a na cizí jazyky máme překladače a komunikátory. A všechno za nás časem zařídí ta umělá inteligence a průmysl 4.0. Ó ty svatá prostoto.

J. Lutic 26.1.2019 14:20

Už léta marně navrhuji odstranit životné a neživotné koncovky,a proto máme stále tyto paskvily:

Ledoborce pluly a Ledoborci pluli .

Obojí je správně ale je to hloupost,že?

A ústavy pro jazyk český se ještě cítí dotčení,když jim tenhle nesmysl otloukám o pusu.Postkomunisti každým coulem.Zároveň tedy navrhuji zjednodušení,kde jsou neživotné podněty tak vždy logicky ypsilon.

Rovněž kde lze předpokládat mužské životné tak VŽDY měkké i,odpadly by skorovýjimky-děti skákaly.

P. Harabaska 26.1.2019 19:00

Když někdo umí správně česky, je podezřelý. Je to totiž postkomunista. Debil je ovšem člověkem nanejvýš pokrokovým. Životné a neživotné? A což takhle slova rodu středního? Tam také progresivně i/y? Slůňata skákali, pokud se jedná o samce, a skákaly, když jsou ta slůňata samice?

M. Košťál 29.1.2019 3:26

nejspíš nejsi podezřelý, ale česky neumíš. slůňata skákala.

P. Harabaska 29.1.2019 8:44

Na tom košťálu už nezůstalo zbla něčeho rozumného! Odpovídal jsem na jazykového novátora, který chce všude měkké i. Ostatně všichni Moraváci říkají "skleněné okna svítily, hezké děvčata tančily:" Nerozumíš-li ironii, seď doma a koukej se na ČT. To je tvůj, jak se dnes říká moderně, level.

M. Košťál 29.1.2019 9:38

Hm, Moraváky si za vzor neberu. Ti říkají limonádě sodovka. Slůňata skákala! ;-P

Jcch 26.1.2019 14:11

Ono by stačilo, když by pisálkové česky psali a moderátoři česky mluvili. Kdo však přinutí tato individua, co si hrají na vzdělanou elitu, aby třeba O2 četli jako "o dvě."

j. jonáš 26.1.2019 12:44

A není to málo? Což už tak dětem rovnou při vítání občánku předat vysokoškolské diplomy a potom se můžeme chlubit celému světu největším počtem vysokoškolsky vzdělaného obyvatelstva... :/

P. Aron 26.1.2019 12:15

Chudák Vejda. Hned mi vytanul na mysli.

https://www.youtube.com/watch?v=Adlhu38Ipt8

M. Košťál 29.1.2019 3:28

Jo; a Vejdová má taky přechodník, Vejdouc - i když jinak vypadá dobře. Jak by k tomu chudinka přišla? :)

M. Frank 26.1.2019 9:52

Úroveň vzdělání dětí klesá každým rokem, jediné co dnešní dítka zvládnou je čumění do mobilů a tabletů. Učitelé jsou neschopní učit, žáci nejsou ochotní ukládat nezbytnosti do hlav. Stáváme se národem připomínajícím tupé stádo skotu.

K. Novák 26.1.2019 10:58

Viz volby.

j. jonáš 26.1.2019 12:45

To, že nejste schopen respektovat výsledky demokratických voleb spíš vypovídá hodně o Vaši "inteligenci" :/

M. Pechar 26.1.2019 13:58

WTF respektovat? Podle vás je to synonymem výrazů souhlasit a radovat se? To by hodně vypovídalo o vaší „inteligenci“. Když se mi nelíbí výsledky voleb, podle vás je nerespektuji? :-O

M. Šmid 26.1.2019 9:05

JEŠTĚ BY TO CHTĚLO TŘI PÁDY A ZRUŠIT HÁČKY A EU BUDE SPOKOJENA !!!!!!

V. Novák 26.1.2019 9:16

Proč do svých pitomých myšlenek pletete EU?

J. Novák 26.1.2019 9:43

A vypnout CapsLock by to taky chtělo. Vlastně ne... Přestat držet shift, by to taky chtělo.

I. Kanafasik 26.1.2019 8:55

babička jdavše z lesa, roští nesavše.

M. Rys 26.1.2019 7:59

Maje je rád, přechodníků se nevzdám! :-)

A. Polidar 26.1.2019 6:33

Kdyby raději naučili děcka gramatiku. Velké, malé písmena, mně mě, s,z,..... V osmé třídě mi to už připadá, jako příprava k přijímačkám na vysokou !

P. Bureš 26.1.2019 7:42

Velké, malé písmena? Připadá, jako? Vážně?

J. Husařík 26.1.2019 8:44

To snad ano, ale i já si myslím, že je to značně přehnané. Stejně tomu 80 procent žáků nerozumí. Maximálně je schopná se to nabiflovat, ale časem je to pryč. K čemu pak je, tomu věnovaný čas? Myslím si, že se hlavně potřebujeme naučit srozumitelně napsat text a ten také pochopit. Na Slovensku například píší převážně měkké "i" a vadí to někomu snad? Někdo se snažil udělat s češtiny něco výjimečného, ale měl by to být jazyk, kterým se domluvíme a ne aby to byla doslova vědecká disciplína už na základní škole a žáci, kteří jsou jinak nadaní, se kvůli špatným známkám z češtiny nemohli dostat na studium oborů, kde by mohli být úspěšnější. Já toto musím jedině odsoudit. Ze studia češtiny se stalo něco, čemu většina Čechů vlastně ani nerozumí. Nad tím je potřeba se zamyslet, jestli to trvání na složitosti češtiny, není naopak velký problém a neničí i náš rychlejší rozvoj. Pokud nastavíte laťku příliš vysoko, můžete odepsat kdekoho.

M. Rozbořil 26.1.2019 10:14

Že by požadavek na slušnou znalost mateřského jazyka nastavoval laťku příliš vysoko? Náš rychlejší rozvoj ničí naše pohodlnost. Že Slováci mají převážně "i", to není argument. Rusové mají azbuku.

J. Husařík 26.1.2019 13:35

Podívejte se reálně na své okolí, kdo opravdu umí češtinu na slušné úrovni? Já se přiznám, že když jsem měl z češtiny trojku, bylo to pokládáno za úspěch a přesto jsem se s tím později nějak vypořádal. Že mne to poškodilo a měl jsme start do života kvůli tomu těžší, tak o tom není pochyb. Učitelé sráželi mé sebevědomí, klidně napíši, jen kvůli naprostým hloupostem, které jsem v životě nepotřeboval. Pouze lpěním na rigidní výuce češtiny, může být za mnohými problémy, se kterými se pak někdejší žáci dlouhodobě v životě potýkají. V zemi máme mnoho talentovaných lidí, ale přílišným trváním na úspěchu v předmětech, na které prostě nemají vlohy, tento talent ztrácíme. Prostě je nepustíme dál a jsou kvůli tomu zařazeni do škatulky, neschopen ničeho. Později se ale často ukáže, že opak je pravdou a dokáží přes nepřízeň osudu, dosáhnout velkých úspěchů. Myslím si, že to je k zamyšlení.

A. Polidar 26.1.2019 19:49

Špatně jsem to stylizoval, myslím tím, že to co děti učí, jsou takové ptákoviny, které v životě nepoužijí, jenom je zahlcují zbytečnostmi a nějakými větnými rozbory. Všeobecné vědomosti jsou minimální. Potom se matematika a fyzika stávají zajímavými předměty, jelikož jsou to nauky faktů :-)

V. Novák 26.1.2019 9:20

V osmé třídě mi to už připadá...

Nezkoušel jste "mně", pane češtináři?

Najdete na Lidovky.cz