Diskuse k článku: Nová auta povinně i s hlídačem rychlosti. Brusel navrhl 15 prvků pro zvýšení bezpečnosti

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 197
  • Poslední: 8.4. 2019 18:16
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
P. Pruner 8.4.2019 14:57

Tato opatření podstatně zdraží auta a tak se lidé budou snažit jezdit co nejdéle v těch starých a ještě starších autech.

Nevěřil bych otrocky technice, porucha senzorů bude běžnou záležitostí, vidíme kvůli čemu spadly Boeingy.

Někdy se člověk dostane z krizové situace naopak přidáním plynu. Nepochybuji o tom, že řada instalovaných záležitostí bude dříve či později používána povinně. Už se těším, jak silničáři dají třicítku a při tradičně chybějícícm ukončení nás systém bude nutit jet tak do další křižovatky.

J. Macků 8.4.2019 13:35

Když jsou hlavní problémy s vadným obyvatelstvem, je třeba ho vyměnit. I na tom už se zdá se pracuje, jen není jasní, jestli to nové bude lepší.

J. Moravec 8.4.2019 13:05

Nekterym lidem vadil system ABS. Pry chteji mit auto sami pod kontrolou. Automatika je pry spatna. blablabla.

J. Lepka 8.4.2019 14:23

Jsou okamžiky, kdy je ABS na škodu. Když jsem dostal služební s touto vymožeností, málem jsem ho rozflákal při prvním sněhu v serpentině. Tam jsem byl desítky let zvyklý v podobné situaci řešit krizi smykem a s touhle blbostí málem skončil ve svodidle, ono když brzdíte, že málem prošlápnete podlahu a nic se neděje, není zrovna v ten moment povzbudivé. To, co má smysl pro přistávající letadla, postrádá celkem logiku u auta, ba naopak, podněcuje některé nemyslící pseudořidiče ignorovat fyzikální zákony, nakonec stejně jako další "asistenti", které si sice draze zaplatíte, ale pokud umíte řídit, nepoužíváte. Spíš na ně nadáváte, jako já na asistenta rozjezdu do kopce. Na autora bych nejraději aplikoval středověké právo útrpné.

V. Braun 8.4.2019 14:46

Co vám konkrétně vadí na asistentovi rozjezdu do kopce? Osobně jsem s ním spokojen.

J. Novák 8.4.2019 14:49

Pane Moravec, bez urážky - připadáte mi jako vyslanec EU pro zpracování českého obyvatelstva. Víte, co mi hlavně vadí na rozhodnutích EU? Obyčejný zdravý rozum. Pokud řidiči jezdí jako prasata, pomůže jediné - sebrat řidičák a nechat jezdit vlakem

J. Moravec 8.4.2019 18:16

Vite pane Novak, ze ty pomocnici nejsou vymysl EU, ale celosvetovy standard. Vetsinou to zacne v Kalifornii, pak cele USA, Canada, Australie, N.Z, Japonsko az pak to prijde do Evropy. Ted nas predbehne uz i Cina. Nekdy maji Svycari neco drive nez zbytek Evropy. Ale nadavat na EU je moderni. Porad lepsi nez videt vinu u sebe.

J. Maicel 8.4.2019 12:38

No v EU 4-té říši holt bude povoleno prodávat pouze "VolksWágen" jak si to Adolf přál.... :-))

J. Nový 8.4.2019 13:57

Das Auto!

V. Kotas 8.4.2019 12:30

Když bude problém mezi sedačkou a volantem, tak to stejně nic nezachrání.

V. Braun 8.4.2019 14:14

Tak třeba automatické brzdění před kolizí může i tak následky omezit.

J. Lepka 8.4.2019 14:25

Nebo způsobit hromadnou nehodu, stačí když trpaslíci v elektronice začnou posílat elektrony do špatného šuplíčku.

V. Braun 8.4.2019 14:29

V takovém případě se elektronika automaticky přepíná do nouzového režimu. Neříkám, že je to 100% spolehlivé, ale rozhpodně spolehlivější než člověk za volantem :-)

J. Lepka 8.4.2019 14:36

To nic nemění na smyslu mé poznámky. Ve vyhlášce máte také zakázáno neočekávaně změnit směr nebo rychlost a když vám před auto vběhne srna prostě dupnete na brzdu, bez ohledu na to, že někdo může jet za vámi. Jak chcete podobnou situaci řešit s UI, tuplem když se může porouchat čidlo, či zachytí nějaký parazitní signál? V takovém případě je vám přepnutí do nouzového režimu víteco platné.

V. Braun 8.4.2019 14:52

Stále nevím, co vám vadí. Pokud se porouchá čidlo tak právě na to má elektronika diagnostiku a buď vypne danou funkci a upozorní vás na to, nebo pokud je to něco závažnějšího přepne se celá jednotka do nouzového režimu dobrého právě tak na opuštění vozovky a nouzového zaparkování. Jak jsem psal, nic není spolehlivé na 100% aje je to spolehlivější než člověk a závady nebo chybné funkce elektroniky způsobí méně škod než chyby lidské.

M. Prokop 8.4.2019 18:01

To si v tom Boeingu taky mysleli.

J. Maicel 8.4.2019 12:08

Je ještě někdo přesvědčen, že neexistuje 4- ŘÍŠE ? :-))

M. Zdobinský 8.4.2019 11:56

Další levičácké dobros.... opatření. Ochráníme vás (ovšem za vaše peníze) i kdybyste nechtěli. Chápu ,že při výplatě paní eurokomisařky Bieńkowské ji zdražení aut o pár desítek tisíc moc netrápí.Nařizovat a regulovat, to je jediné co Brusel předvádí.

V. Braun 8.4.2019 14:16

Tak třeba černá skříňka je již myslím několik let povinná v USA, takže vaše řeči o Bruselské regulaci jsou jen řeči. Nějak jsem si nevšiml, že by to Trump chtěl zrušit jako nějaké "levičácké dobros..."

M. Zdobinský 8.4.2019 14:22

Kde je řečeno,že máme přebírat všechno z USA ? Mají tam i velmi volný zákon o držení zbraní a EU jde naopak cestou přesně opačnou. zakázat a zregulovat. Takže argumentujete docela selektivně jak se vám to hodí...

J. Lepka 8.4.2019 14:26

Bingo!

V. Braun 8.4.2019 14:31

Říkám něco o přebírání? Jen říkám, že v USA před lety zavedli něco, co teď používáte jako záminku pro nadávání na "byrokratickou" EU.

M. Zdobinský 8.4.2019 14:36

Vám opravdu EU nepřijde byrokratická? Ten problém je starý a pořád stejný. Platí pro Brusel, jako pro jakýkoli jiný byrokratický systém. Pokud systém ztratí účinnou vnější kontrolu (a to je případ Bruselu),začne bobnat a hledat si práci pro práci. Dneska jsou v Bruselu desetitisíce úředníků , kteří musí nějak zdůvodnit svoji existenci a vysoké platy. Tak se vytváří systém komisí,podkomisí,poradních orgánů,komisařů a jejich asistentů. Ztrácí se přehled,kdo je za co zodpovědný a jaký má být vlastně výsledek. Často to není tvořeno vědomě a část úředníků je dokonce přesvědčena o smyslu svého "poslání". Stoupá snaha Bruselu, vymanit se maximálně z kontroly národních států ,protože to je jediná autorita,která by je mohla alespoň částečně kontrolovat. Pokud se podaří systém národních státu rozbít nebo oslabit ,tak už nic nebude stát v cestě byrokracii bez kontroly. Teprve pak to bude fičák. Blížíme se k tomu mílovými kroky.

V. Braun 8.4.2019 14:59

Tak celkově jsem pro snižování byrokracie a pro diskusi o smysluplnosti nových nařízení. To ovšem apriori neznamená odmítání všeho, co přijde z Bruselu. Ostatně případné nařízení o bezpečnostních prvcích aut je součástí rozhodnutí o paramtrech zboží prodávaného na trhu EU, tedy přesně to, co patří do kompetence EU. Zda to má nebo nemá smysl o tom je v pořádku diskutovat a případně žádat naše zástupce, aby se chovali rozumně.

Jinak EU má cca 45000 úředníků. V ČR je na centrální úrovni úředníků 70000.

M. Zdobinský 8.4.2019 15:10

Já neodmítám šmahem vše co přijde z Bruselu,ale bohužel těch pitomostí,které odtamtud přicházejí, je pořád víc. Mýlíte se ,EU nemá 45.tis. úředníků, to je číslo,do kterého cudně nezapočítali lidi z následujících institucí - ENISA, CdT,ERA, EMEA,Common Foreign & Security Policy

Agencies,Výbor pro přípravu jednání rady,atdatdatd. Jen vám tak trochu lžou víte? Přesné číslo je 168756 (k 12/2017), ale dá to dost práce to v materiálech EU dohledat a nasčítat.

V. Braun 8.4.2019 15:53

Tak třeba zde se tvrdí, že je to 45000 včetně "agencies and bodies". A ne, není to web EU.

http://theconversation.com/how-many-people-work-for-the-eu-59702

H. Omar 8.4.2019 11:33

A rovnou by to mohlo tisknout i pokuty, ať si každý užije....

No celkem by mě zajímalo, kolik to asi tak bude stát?

J. Moravec 8.4.2019 11:42

U modernich aut by to stalo per radku programu v palubni elektronice. A u low end aut by byl zapotrebi gps modul ktery stoji par stovek. Alternativne by mohl funkci zajistit sensor na rozpoznavani dopravnich znacek. Naklady by urcite nebyly likvidacni pro porizeni noveho auta. Vsak si za jine pitomosti lidi priplaci desetitisice.

V. Kolman 8.4.2019 12:56

Ó vy zpozdilče Omare!

Moderní digitální technika bude při překročení rychlosti (či jiném přestupku) rovnou strhávat pokutu z (v té době už povinné) elektronické peněženky, nebo kreditní/debetní karty :-))

J. Moravec 8.4.2019 13:00

Dle cinsko-zemanovske koncepce to bude strhavat obcansky kredit. Po dosazeni urcite hranice pujdete na jatka. Cina nas vzor.

Najdete na Lidovky.cz