Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Objednáte si boty na českém webu, zboží ale nikdy nedorazí. Podvodné čínské e-shopy dál obírají Čechy

Objednala si boty, které dlouho sháněla, a na hezky vyhlížejícím e-shopu za ně zaplatila předem. Až při pohledu do internetového bankovnictví Jana z Prahy zjistila, že peníze odešly na účet s evidentně čínským jménem. Po třech měsících jí přišel miniaturní balíček s nápisem „dámská obuv“, v němž byly sluneční brýle. Měla ale vlastně štěstí. Většině ostatních podvedených nepřijde vůbec nic.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PN

18. 8. 2019 7:47

Za blbost se platí.Platit opatrně pouze dobírkou při přebírání zboží do vlastních rukou a nemusím pak brečet že mne někdo okradl.Nakupovat pouze na zavedených internetových prodejnách s nějakou delší minulostí a taky si všímat recenzí jejich zákazníků .

0 0
možnosti
AP

8. 8. 2019 12:13

Proto je lepší kupovat přes Ebay/PayPal, protože ti na většinu přes ně uskutčněných transakcí poskytují záruku v případě problémů s prodejcem.

I mě se tak stalo, že jedna věc, kterou jsem si objednal, byla nabízena podvodníkem. Za několik dní mě na to Ebay sám upozornil a peníze přes PayPal vrátil.

0 0
možnosti
KD

8. 8. 2019 11:40

Ještě, že české e-shopy to nedělají. Dobrá agitka. Ještě to chce podvodné ruske e-shopy.

0 0
možnosti
IL

8. 8. 2019 8:51

Zavedené čínské eshopy jsou spolehlivější než ty české. Když je někdo hlupák a nakupuje na neznámém eshopu zboží na nereálně nízké ceny, dostane buď šunt nebo nic. Za hloupost se platilo vždy. Navíc existuje Paypal...

0 0
možnosti
RV

13. 8. 2019 7:28

Činskymi e-shopmi v titulku vlastne označujú české e-shopy, ako sa píše ďalej v článku.

0 0
možnosti
JN

8. 8. 2019 8:19

Ono to není metadou placení, jak tady někteří diskutující naznačují, ale neschopností nakupujících si prohlédnout stránky daného e-shopu podrobněji, podívat se na IČ, DIČ, sídlo atd., a toto si porovnat s veřejně přístupnými databázemi. Stačí jen malá odchylka od oficiálních evidencí a jdu od toho. Také se mi nestalo za ta léta, co na netu nakupuji, že by mi nějaké zboží nedorazilo či bylo zaměněno za něco jiného, co jsem si neobjednal. A to preferuji platbu předem. Protože také dost často obchoduji třeba na Aukru, tak vím, že zásadně odmítám cokoliv posílat na dobírku. Udělal jsem to jednou před mnoha lety, prakticky v počátcích Aukra, načež se mi věc vrátila jako nepřevzatá. Od té doby na dobírku nepošlu ani náhodou. Zkuste se poptat v e-shopech, kolik procent věcí, které odešlou na dobírku, se jim vrací zpět, protože si to lidé nepřevezmou. Je to prasárna, ale lidé už jsou prostě takoví. Mám známou na poště a ta tvrdí, že nejvíce balíků vrací právě z těch, které jsou na dobírku.

0 0
možnosti
JN

J. Nový

8. 8. 2019 8:46

A pak jsou prý ještě tací, kteří si před nějakou větší akcí objednají zboží a po akci ho zase vrátí (do 14 dnů) a i tak se jim to vyplatí (znovu balit, platit poštovné).

Ale věřím, že navzdory nějaký GDPR si vedou e-shopy přehledy o podobných lidech a prostě jim zboží nepošlou. A vůbec bych se nedivil, kdyby byly tyto seznamy mezi velkámý obchody sdíleny.

0 0
možnosti
JG

J. Galamboš

8. 8. 2019 7:54

Zřejmě čínský e-shop doporučený od Miloše Zemana z jeho cest za poučením o demokracii.

0 0
možnosti
JN

8. 8. 2019 8:20

Dáte nějaký odkaz, kde Zeman doporučil nějaký čínský e-shop, event. jakýkoliv e-shop? Pokud takový odkaz nemáte, tak jste jen ukecaný, přitroublý zmetek, Galamboš. Tak šup, dejte odkaz!

0 0
možnosti
BB

8. 8. 2019 7:03

Každý kdo platí předem je duševně retardovaný.

Chamtivost a hloupost nakupujících kteří myslí že koupili levně značkové zboží je důvod proč existují tito podvodníci.

0 0
možnosti
JN

J. Nový

8. 8. 2019 7:12

Tak já "retard", nakupuji takto z Číny už cca 9 let a nikdy se nestalo, že bych o peníze přišel. Když nepřišla zásilka, což se párkrát stalo (těžko říct, jestli se ta "chybička" nestala u České pošty) jsem toto reklamoval a byla poslána náhradní. I každá reklamace byla vyřízena k mé spokojenosti (opět zaslán nový výrobek bez toho, abych musel poškozený zasílat zpět - stačilo zdokumentovat fotkou nebo videem).

0 0
možnosti
BM

8. 8. 2019 6:45

"Nakonec jsem našla majitelku domény a ptala se, kdy mi pošle ty boty"

To sotva. Nanejvýš našla bývalou majitelku domény, která se současným majitelem nemá nic společného a vůbec netuší (a ani nemá jak zjistit), kdo to je. Údaje o majiteli domény jsou dnes neveřejné, podvodníci jásají. Ať žije GDPR.

0 0
možnosti
KN

8. 8. 2019 6:38

Ale lidé jsou nepoučitelní. Všechny poradenské organizace doporučují při nákupu čehokoliv přes internet neplatit předem. Nemusí jít zrovna o Čínu,která se jako odstrašující příklad dnes hodí. I u nás při nákupu přes různé naše weby dostávají lidé v balíku místo objednaného kus cihly, noviny a pod.

0 0
možnosti
TC

8. 8. 2019 7:28

Nekdy je ale tenomyl pri nakupovani per internet pro zakaznika vyhodny. Objednal jsem si jednou slunecni bryle asi za 80€ a Amazon mi poslal smartphone asi za 200€.

0 0
možnosti
TC

8. 8. 2019 6:15

P. Pecinkova , vzdyt ve svete sotva vubec nekdo vi , ze nejake Cesko nekde existuje.Vite treba Vy , kde jesou Adamany?Je zcela naivni si myslet , ze ti " cinske e shopy " maji spadeno svymi podvodnymi tricks cilene na ugandu, somalsko , moldavii , cesko nebo bulharsko.Kyby Vas zpusob mysleni nebyl tolik tangovan pathologickou ultrapatriotickou sebestrednosti , napsala byste trochu kontmplativnej strucne "cinske e -shopy okradaji ".Nebo chcete-li nezbytne psat neco delsiho , muzete pouzittreba formy Lithotes : "Nelze rici , ze by cinske e-shopy sve zakazniky neobiraly !"

0 0
možnosti
JN

J. Nový

8. 8. 2019 7:14

Já jen tuším, kde jsou Andamany, ale vůbec netuším, kde jsou vámi zmínění Adamany.

0 0
možnosti