Neděle 7. června 2020svátek má Iveta, Slavoj 18 °C přeháňky až bouřky Předplatné LN
Lidovky.cz > Zprávy > Noviny

Witowski: Moje jmenování řešila kvůli manželce i Česká televize

Petr Witowski. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Petr Witowski. | foto:  Petr Topič, MAFRA

PRAHA Nový šéf pražského dopravního podniku Petr Witowski by nešel do pořadu, který by moderovala jeho manželka Světlana. Soustředit se hodlá na metro D a nové tramvajové trati. Chystá se také zprůhlednit fungování firmy.

LN: Kdo vás pro funkci ředitele podniku objevil?
Po loňských volbách mě oslovil radní pro finance Pavel Vyhnánek (Praha Sobě), že shání lidi ochotné podílet se na řízení městských firem. S Pavlem se známe z České spořitelny.

LN: Řešil jste nové zaměstnání i v kontextu práce vaší manželky Světlany Witowské, která je moderátorkou České televize?
To hlavně řešila má žena. Jasně že jsme se o tom bavili. Jednala kvůli tomu s vedením ČT, které v mém nástupu do čela podniku a její práci problém nevidělo. V momentě, kdy bych měl přijít třeba do Událostí, komentářů, nedokážu si představit, že by je moderovala a my si spolu povídali. Myslím, že Česká televize by si tento konflikt zájmů uměla bez problémů vyřešit.

Světlana Witowská.

Světlana Witowská.

LN: Přicházíte z bankovního sektoru. Nebudou vám chybět odborné dopravní znalosti?
Dopravní podnik po odborné, dopravní stránce funguje fantasticky, jsme hodnoceni jako evropská a světová špička. Dopravní služba je zajišťovaná excelentně. Bankovnictví považuji za sektor služeb, máte klienty, o které se staráte. O to samé budu usilovat i tady. Chci se zaměřit na ekonomickou dimenzi společnosti, chtěl bych zefektivnit chod podniku.

LN: Jaké hlavní úkoly jste od vedení města dostal?
Prioritou v první řadě je, aby zmizely stíny minulosti a firma fungovala transparentně. Z konkrétních úkolů je to hlavně metro D a nové tramvajové trati.

Petr Witowski na archivním snímku.
Moderátorka Světlana Witowská vede diskusi mezi prezidentskými kandidáty.

LN: Jak jde příprava výstavby metra D?
Mohu potvrdit, že nyní je vysoutěžený tendr na geologický průzkum. Výběrové řízení ještě probíhá na geologický monitoring a jedna zakázka se týká monitoringu budov, kterých se výstavba metra bude týkat. Uchazeče teprve budeme informovat, vítěze uvádět nemohu.

LN: Jak to vypadá se smlouvou mezi dopravním podnikem a skupinou Penta?
Dohoda je stále ve stadiu, v jakém byla – magistrát ji pozastavil. Myslím, že nemáme jinou možnost než jít cestou společného podniku, ať už je to s Pentou, nebo kýmkoliv jiným. Budeme se zabývat konkrétními podmínkami, aby všechny strany byly spokojené.

Ondřej Koutník

Autor

Ondřej Koutníkondrej.koutnik@lidovky.czČlánky
Premium

Bubeník z Mandrage: Víťa sebral odvahu, kterou nikdo z nás nenašel a rozsekl to

Matyáš Vorda | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Na bicí hraje od svých devíti let. V deseti s kamarádem Víťou Starým založil kapelu Mandrage, která se za devatenáct...

Premium

Android Auto a CarPlay v každém autě. Poradíme vám, jak na to

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Chcete používat oblíbenou navigační aplikaci na displeji v autě místo telefonu? Přečtěte si, jak to udělat a neutratit...

Premium

Leoš Mareš: Není to jen o talentu, ale o schopnosti si peníze udržet

Leoš Mareš by mohl získat titul syn roku. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Krach, zhroucení, deprese, obavy o budoucnost a pátrání po smyslu vlastní existence. To jsou emoce, které v těchto...

Běžný dudlík může způsobit křivé zoubky. Na co dávat při výběru pozor?
Běžný dudlík může způsobit křivé zoubky. Na co dávat při výběru pozor?

Kolem dudlíků se točí spousta otázek. Kdy ho začít používat? Kdy naopak odebrat? Ale často zapomínáme na tu nejdůležitější: jaký dudlík máme pořídit?