Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

NÚKIB dle Hamáčka chyboval: Před Huawei měl varovat dříve

Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) podle ministra vnitra Jana Hamáčka (ČSSD) na přelomu roku chyboval v tom, že varování před softwarem a hardwarem čínských společností Huawei a ZTE rovnou nedoprovodil metodickým pokynem pro dotčené úřady. Hamáček to řekl v nedělním pořadu České televize Otázky Václava Moravce. Podle předsedy ODS Petra Fialy naopak chyboval například premiér Andrej Babiš (ANO), když nevyčkal na konkrétnější informace a hovořil o tom, že úřad vlády se zbaví mobilů značky Huawei.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Škodák

4. 2. 2019 8:12

Je to od Hamáčka pokrytectví, protože na varování stejně nereagují jako v případě BIS.

0 0
možnosti

3. 2. 2019 19:36

Toho Fialy je na funkci předsedy ODS škoda. Mohl by z něj být hlavní státní prognostik. On ví vždycky co se nemělo dělat, ale bohužel nikdy neumí říct co se dělat má. Ale jinak dobrý, on je totiž profesor historie, takže co bylo to snad ví, co bude ani náhodou.

0 0
možnosti

3. 2. 2019 19:50

Co bude, to samozřejmě ví jen a pouze prognostik Zeman :-D

0 0
možnosti

J. Páník

3. 2. 2019 19:26

https://www.alza.cz/huawei-p20-lite?dq=5282004&layoutAutoChange=1

Tento týden prodali 364 ks. Dnes 52.

Včil mudrujte.

0 0
možnosti

J. Hrzal

3. 2. 2019 19:35

Nelze směšovat mobilní telefony a celoplošné sítě. Ďábel je v detailu.

0 0
možnosti

J. Hrzal

3. 2. 2019 19:16

Není to trochu jedno ? Kanada, Německo, Polsko, USA, Belgie...... varují a odstřihávají Huawei od strategických investic, protože je to potenciální nebezpečí. Zejména u totalitního státu, který firmám ze zákona nařizuje spolupráci s tajnými službami. A co udělá v takovém případě rozumný stát ? Řídí se režimem předběžné opatrnosti. Protože později už bude příliš pozdě bycha honiti. To by si měl uvědomovat hlavně pan prezident. Ale nějak se mu nechce.

0 0
možnosti

3. 2. 2019 19:23

Pan "prezident" Zeman má podepsanou smlovu na propagaci Huawei. Od něj nějaké "uvědomění si" nečekejte.

0 0
možnosti

3. 2. 2019 17:50

Sypu si na hlavu popel, nepodíval jsem se na ředitele NÚKIBu. VUT Brno. Po roce 1980 výzkumný pracovník v Projektovém a vývojovém ústavu cihlářské a keramické prefabrikace. Člen ODA, ODS. )))))))))))))

0 0
možnosti

3. 2. 2019 17:52

od Brna vítr fouká )))))))))

0 0
možnosti

3. 2. 2019 17:02

Se divím , že taká cypovina vůbec se vůbec mohla stát . Máme tři operátory a všichni maj infrastrukturu od Huawei . Na co máme plno bezpečnostních výboru , telekomunikační úřad , BIS že takou kravinu vůbec připustili . Stačilo , aby jen jeden operátor měl třeba zařízení od amiků nebo Korejců a nebylo by co řešit . Všechny úřady by v tichosti přešly k bezpečnému operátorovi . Klidně jim dám na sebe číslo a i po pátém pivu jim poradím líp , než fšeci ti odborní odborníci...

0 0
možnosti

3. 2. 2019 17:32

Souhlasím, pane Jakubče. Nejlepší by bylo v tichosti přejít na jinou, bezpečnější platformu.

0 0
možnosti

3. 2. 2019 16:23

Vše vyřeší typ človíčka, zvaný Pražák moudrý. Huawei, nehuawei. Stačí si tady chvilku počíst a hned se ví, kudy dál.

0 0
možnosti

3. 2. 2019 15:51

Myslím že NÚKIB vůbec varovat nemusel a že každej, kdo nemá v hlavě zapařené seno a není tedy vol"Y"č Babiše, Zemana, KSČ, Okamůry ví, že Čína je nepřítel a že v elektronice z Číny jsou špionské prvky a to jak SW, tak HW. U spotřebního zboží typu padělaný telefon, hodinky, nářadí, auta, motorky, mléko, čaj, káva, hadry je to celkem jedno tam jde jen o zažívání, nebo o nic. Ale u páteřních a centrálních komunikačních uzlů je to samozřejmě problém a měli bychom mít technologie od spojenců. A i kdyby spojenci tam ty prvky měli také, tak je to v našem případě jen dobře. Kolaborantů a zlodějů máme ve vedení až, až. Tak ať o nich spojenci vědí.

0 0
možnosti

3. 2. 2019 16:02

varovat před nebezpečím má na starosti Civilní obrana a to sirénou.

0 0
možnosti

3. 2. 2019 15:23

O nebezpečnosti produktů Huawei nikdo soudný nepochybuje. Diskuze se vede o tom, zda varování přišlo včas, zda metodika je úplná a podobné, samozřejmě důležité technikálie.

0 0
možnosti

K. Pokorný

3. 2. 2019 15:35

Soudruhu Havle, a vy jste soudný? A odborník? Vyučený řidič náklaďáku je ten správný expert.

0 0
možnosti

3. 2. 2019 15:10

Metodika, kterou nedávno NÚKIB zveřejnil stále neříká, jakých zařízení se varování týká. A pro všechna rizika definuje nebezpečí jako jistá nebo vysoce pravděpodobná. Zároveň umožňuje firmám vlastní analýzy rizik, přičemž je evidentní, že firmy nemají k dispozici informace o bezpečnostních dírách v zařízeních Huawei a tak nejsou shopná rizika seriozně vyhodnotit. Proto firmy budou zařízení Huawei nahrazovat jinými, aniž by to bylo potřeba. Hospodářské ztráty jsou obrovské.

0 0
možnosti

3. 2. 2019 15:21

NÚKIB říká, že nahrazení je potřeba. Promiňte, pane Nováku P., nechci být nezdvořilý, ale rozhodně spíš věřím NÚKIB než vám. Nic ve zlém, pane Nováku. Nicméně je-li metodika neúplná, jistě je třeba ji doplnit. V tom s vámi souhlasím.

0 0
možnosti