Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Obama číhá na voliče i v Xboxu

Česko

LOS ANGELES / PRAHA Posledních pár týdnů před volbami je ve Spojených státech jen málo míst, odkud se na lidi neusmívá jeden ze dvou prezidentských kandidátů. Barack Obama se rozhodl zaplatit si reklamu i ve videohrách.

Tým demokratického kandidáta umístil Obamovy inzeráty do osmnácti her pro herní konzoli Microsoft Xbox360.

Je to poprvé v historii amerických prezidentských kampaní, kdy se rozhodl kandidát na prezidenta dělat kampaň i ve videohrách. „Osmnácti- až čtyřiatřicetiletí muži jsou hlavní cílovou skupinou pro tento typ videoher určených hlavně pro zapálené hráče,“ řekl agentuře Reuters analytik Van Baker. „Tato skupina se příliš nedívá na televizi ani nečte noviny nebo časopisy, takže je to dobrý způsob, jak je oslovit,“ dodal Baker. Reklama se objevuje například v závodní hře Need for Speed: Carbon jako billboard vedle trati či v basketbalové NBA Live 08 v podobě reklamy umístěné na mantinelu kolem palubovky. Přesvědčuje hráče - voliče -, aby dal Obamovi hlas v korespondenčních volbách, které v některých státech začaly už v pondělí. Kromě těchto dvou her uvidí reklamu i Američané hrající hudební hru Guitar Hero, závodní Burnout či simulátor amerického fotbalu NFL Tour a další hry. Distributoři videoher patří mezi sponzory kampaní obou kandidátů, Baracka Obamy i Johna McCaina.

Reklamní poutače v hrách se jejich distributoři rozhodli nabízet asi před rokem a půl. Inzerce se do her, které tuto službu podporují, nahrává pomocí internetu.

Kampaň Baracka Obamy využívá nová média velmi intenzivně a úspěšně. Pomocí svých internetových stránek sehnal největší sumu peněz v historii amerických prezidentských kampaní. Obama má svůj profil na sociální síti Facebook i na serveru LinkedIn.

Autor: