Pátek 17. ledna 2020svátek má Drahoslav -1 °C polojasno Předplatné LN

Nové metro bez stanic, Blanka 2 a ucpaná Praha? Ptejte se náměstka Dolínka

Pražský radní pro dopravu a náměstek primátorky Petr Dolínek z ČSSD. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

PRÁVĚ MŮŽETE POKLÁDAT SVÉ OTÁZKY

V tomto týdnu zaujal náměstek pražské primátorky Petr Dolínek (ČSSD) prohlášením, že by hlavní město mohlo zprovoznit novou linku metra D jen se zastávkami na Pankráci a na konečné v Písnici. Praha má totiž problém s výkupy pozemků - krizová varianta tedy je, že by se jednotlivé stanice modré linky otvíraly postupně. Jaké jsou další možnosti? Dolínek také ohlásil, že město vypsalo soutěže na projektanty stavby nazývané Blanka 2. Znamenala by napojení tunelu Blanka na Jižní spojku, tedy uzavření vnitřního Městského okruhu. Kdy se jej můžeme dočkat? Stavba by výrazně pomohla pražské dopravě, která kvůli řadě oprav na významných tazích na podzim kolabovala. Ptejte se pražského radního pro dopravu. Čtenářům serveru Lidovky.cz bude odpovídat v pátek dopoledne od 10.30.

položených otázek: 63 | jak se správně ptát | Aktualizovat
  1. Otázka má být stručná a jasná, maximálně tři řádky.
  2. Není možné reagovat na otázku zakládající se na externím odkazu.
  3. Přestože konfrontační otázky vítáme, nesmí překročit hranici slušnosti.
  4. Nepište otázky VELKÝMI PÍSMENY.
  5. Podepište se.
  6. Neopakujte dotazy, které už položili jiní.

Zodpovězené otázky

OTÁZKA (25.11.2016 9:31) Outrata Jan
Kde vnímáte přirozenou hranici Pražské integrované dopravy ve Středočeském kraji? Které oblasti chystáte v blízké budoucnosti plně integrovat?
Petr Dolínek: (25.11.2016 11:15)
Největší výzvou je kladensko, předtím proběhnou jiné lokality. Věřím, že zhruba do roka bude integrován celý prstenec kolem Prahy. Chtěl bych zde poděkovat kladenskému primátorovi, který přehodnotil názor a velmi napomáhá úspěchu tohoto projektu, který pomůže Praze i Středočeskému kraji.
OTÁZKA (25.11.2016 9:30) Jareš do Ropidu!!!
Pavel Procházka a Martin Jareš byli dobří plánovači pražské dopravy. Proč jste je vymetl a nahradil Tomčíkem a spol.? Jareš zpátky do Ropidu, Šubrta vystřelte na mars.
Petr Dolínek: (25.11.2016 11:13)
Nový tým, který vede Ropid, má výborné výsledky, které navazují na práci Vámi zmíněných předchůdců. Pana Šubrta si velmi vážím a věřte, že je to odborník na svém místě.
OTÁZKA (25.11.2016 9:32) Nezelený
Ale upřímně! Co si myslíte o Matěji Stropnickém?
Petr Dolínek: (25.11.2016 11:12)
Právě jsem na něho během jednání zastupitelstva dívám. Musím a chci říci, že je to výjimečně inteligentní člověk a rozpory a diskuse s ním jsou velmi obohacující, ale bohužel se obávám, že je tak silnou osobností, že není schopen týmové spolupráce, kompromisu a dohody.
OTÁZKA (25.11.2016 1:20) Vladislav Uhlíř
Dobrý den, existuje nějaké řešení pro Barrandovský most, kde se z levé strany sbíhají tři proudy, což způsobuje ve špičkách neustálé komplikace (kolony od Smíchova, Barrandova i od Zbraslavi)? Děkuji. V.U.
Petr Dolínek: (25.11.2016 11:10)
U Barrandovského mostu mám pro vás asi horší zprávu, než byste čekal. Během 3-4 let budeme muset zahájit komplexní rekonstrukci mostu, což způsobí zřejmě problémy v dopravě. Ale říkám otevřeně, že raději most opravíme, než aby se dostal do stavu, v jakém je Libeňský most.
OTÁZKA (25.11.2016 1:10) Libor Dlabal ,Velké Popovice
Hezký den. Po všech těch bezpohlavních a alibistických zastupitelích konečně někdo,kdo má tah na branku.Nenechte se otrávit a jděte bez okolků vždy k jádru problému a nedejte se vtáhnout do diskuzí,kdy se jen zvažuje,kalkuluje a vyčkává na pražského dopravního Godota. Problematiku dopravy a Prahy obzvláště,sleduji desítky let a protože znám bezvýchodnost většiny projektů i Vaše návrhy řešení,je zbytečné se Vás na něco ptát.Držím palce s metrem D, s Blankou2,Radlickou radiálou a hlavně s obchvatem Prahy,který je prioritou pro všechny co mají mozek a překvapivě i opravdu ekologické myšlení! Jen pro pořádek-nejhorší situace v Praze je asi na Praze-6. Proč?Protože takzvaní odborníci z různých organizací i v zastupitelstvu "zklidňují" dopravu tím způsobem,že co funguje to omezí nebo zcela ucpou a co by pomohlo to bojkotují.Obchvat kulaťáku například mohl být dávno hotov a čtyřproudový.Nyní se čeká na dvouproudový a možná nakonec bude jednoproudový s tím ,že dopoledne se bude jezdit od Blanky a navečer opačně. Ale nadávat umějí všem okolo. Nikdy nepochopí že za to můžou sami (a ne výjezd z Blanky)a auto které plynule jede nadělá méně škody nežli to,co poskakuje nebo postává s běžícím motorem. Mějte se,držte se a pokud občas čtete diskuze,víte že máte dosti velkou podporu....navzdory tomu,že vaše ČSSD stále do svého čela hodlá recyklovat politické mrtvoly,(a další se hlásí)které tvrdí,že oni jsou ten svěží vítr a nepochopí že lidé už mají dosti toho lidského odpadu. Až bude ve vedení více takových jako jste Vy,možná budete volitelní i pro mne. To jsem ale odbočil a navíc bez výstražného blinkru. Hezký den ještě jednou a vydržte !!
Petr Dolínek: (25.11.2016 11:08)
Díky za podporu. Odmítám se držet hesla "kdo nic nedělá, nic nezkazí. Praha tyto projekty potřebuje a já udělám vše proto, abychom je prosadili a zrealizovali co nejdříve.
OTÁZKA (24.11.2016 23:22) gagarin
Dobrý den, staré části metra v Praze by mohly být další architektonicko-umeleckou perličkou města. Dopravní podnik se ale, zdá se v posledních letech, rozhodl metro spíše unifikovat a jeho jedinečnost potlačovat. Původní originalni prvky (svítidla, obklady, umění v metru apod) se masivně nahrazují průměrnými unifiky. Navíc se v poslední době i dost zanedbává údržba (roky nemyté tagy a grafitty, které nepřibývájí, ale prostě se neodstraní, a když už, tak velmi neodborně). Není na čase s tím něco dělat? Tady nejde o milionové investice, jen o lepší přístup... Vaší práce si jinak vážím, mám pocit, že se snad opravdu snažíte "o věc".DDíky za odpověď.
Petr Dolínek: (25.11.2016 11:06)
Dopravní podnik se snaží na základě zadání mých předchůdců zejména šetřit. My se snažíme o změnu přístupu a dbát, samozřejmě ale v rámci rozumných nákladů, i o autentičnost. Příkladem je vypsání architektonických i výtvarných soutěží.
OTÁZKA (25.11.2016 6:30) MICHAL
Blanka sice zrychlila prujezd skrz stred Prahy, ale je zablokovana na vjezdech a vyjezdech, takze cesta vysledne trva dele. To je denni realita. Kdy teda podniknete opatreni a jaka, aby byl prujezd plynuly nejen Blankou ale i celou Prahou? Treba usek Cinovecka- Radlicka a zpet? Na Radlicky pak evidentne nikdo nepocital, ze tam auta budou z tunelu vyjizdet, zadna dopravni opatreni tam neprobehla, pritom staci zmenit casovani 2 semaforu. Dekuji
Petr Dolínek: (25.11.2016 11:05)
Blanka je úspěšný projekt, za rok komplexem projelo 30 milionů řidičů. Samozřejmě je třeba pokračovat, dostavět Městský okruh i další stavby jako třeba Radlickou radiálu. Pro pražskou dopravu je pak samozřejmě zásadní mít i Pražský okruh. Děláme ale i dílčí úpravy v problémových lokalitách.
OTÁZKA (25.11.2016 5:50) Jaroslav Novák
Dobrý den, pane náměstku! Přečetl jsem si dosud položené dotazy a mohu vám říci, že vám vůbec nezávidím. osobně dotaz nemám, protože mi vaše plány, se kterými jsme útržkovitě seznamováni prostřednictvím médií, jsou velice sympatické. Rozhodně více, než vyhozené peníze za Bémovu "Prahu olympijskou" a podobné nesmysly vašich předchůdců. Takže vám držím palce a doufám, že se nenecháte otrávit ani tzv. architekty, kteří vykřikují o nutnosti vyhlášení architektonických soutěží, přičemž jim samozřejmě nejde o nic jiného, než o to, aby na těch svých nesmyslech vydělali. Když jsem si procházel návrhy studentů na stanice metra D a návrhy stávající, které pocházejí od Metroprojektu, tak za sebe říkám, že bych daleko raději cestoval metrem, jehož zastávky budou vypadat tak, jak navrhuje Metroprojekt. Nemyslím si, že by byl důvod, aby Praha strkala peníze do chřánu nějakých pochybných externích architektů, když má k dispozici odborníky, kteří mají s tímto segmentem zkušenosti.
Petr Dolínek: (25.11.2016 11:03)
Děkuji Vám za podporu. Já proti architektonickým soutěžím nic nemám, právě naopak. Pouze říkám, že nemůžeme ztratit územní rozhodnutí a vrátit se o několik let zpět.
OTÁZKA (24.11.2016 20:25) Radim
Jak moc tezke je vytvorit specializovany tym, ktery by se v Praze venovsk vsem uzavirkam. Nerozumim, jak je mozne, ze pri opravach je na paternich komunikacich par delniku, kolikrat jen napr. par hodin. Vzdyt muze byt utvar, co bude tyto uzavirky detailne denne od rana do vecera sledovat ac fyzicky ci kamerami.
Petr Dolínek: (25.11.2016 11:01)
Takový tým máme, jeho označení je PLYN, což evokuje plynulost dopravy při uzavírkách. Nicméně stále letos jsem získal rekordní finanční částku na opravy chodníků a komunikací, takže je uzavírek hodně. Uvědomuji si, že způsobují dopravní komplikace, ale jsem přesvědčen, že opravovat musíme, protože Praha má v této oblasti obrosvký vnitřní dluh z minulosti. Pokud bychom neopravovali, brzy by se nám to krutě vymstilo, hrozily by havarijní vztahy.
OTÁZKA (24.11.2016 19:52) Marek Dlouhý
Proč dostavba pražského okruhu není absolutní top priorita a vymýšlí se nové a nové nesmysly jako Blanka 2 a metro bez zastávek? Po dostavbě okruhu by se mohl zpoplatnit vjezd aut do centra, ubylo by každodenních dojíždějících a nemusely by se vymýšlet nesmysly.
Petr Dolínek: (25.11.2016 10:59)
Pražský okruh a Městský okruh jsou dvě rozdílné stavby a obě jsou absolutní prioritou. Městský okruh bude dostavovat Praha - již jsme zahájili proces výběru projektantů. Pražský okruh staví stát a my děláme maximum proto, aby zejména stavba č. 511, tedy propojka dálnic D1 a D11 mohla vzniknout co nejrychleji. V minulém týdnu jsem se také dohodl s panem premiérem na vzniku odborné skupiny na nejvyšší úrovni ve věci dostavby celého Pražského okruhu.
OTÁZKA (24.11.2016 19:13) Ing.Sádlo
Dobrý den, prosím, kam se ztratila dostavba Vysočanské radiály? Situace v Praze 9 se stává pomalu neúnosnou, chybí komunikace, po brownfieldech jezdit nelze.
Petr Dolínek: (25.11.2016 10:57)
Městská část Praha 9 pokračování Vysočanské radiály nepodporuje. Vedeme s nimi tedy v tomto směru diskusi. Ale mám pro vás dobrou zprávu, v oblasti přípravy Radlické radiály se nám daří velmi dobře za podpory MČ Praha 5 a 13
OTÁZKA (24.11.2016 19:43) Jan Prazsky
Proc oprava dilatacnich spar na zacatku jizni spojky za Barandovskym mostem trvalo 6 tydnu kdyz se jednalo o 8 spar sirokych cca pul metru. Navic stejna oprava probihala loni na podzim. Je jasne ze soucasne technologie umoznuji opravy v radech dnu. To by se ovsem musely takto vysoutezit. Takto tam obcas pobihal jeden hitech delnik s kyblikem a zednickou lzici. Evidentne jsou vam problemy ridicu a to ze tam celych 6 tydnu byly cely den zacpy zcela jedno.
Petr Dolínek: (25.11.2016 10:55)
Jsem náměstkem pro dopravu, ale ne stavební inženýr. Vždy jde o smluvní vztah mezi objednatelem a zhotovitelem a konkrétní podmínky na místě stavby. Pokud však máte konkrétní poznatky, že mohlo dojít k pochybení, uvítám, když mi je zašlete na petr.dolinek@praha.eu. Budu se jimi zabývat.
OTÁZKA (25.11.2016 0:00) Lukáš Hutník
Pěkný den, pane náměstku, zhruba před rokem jste v souvislosti s problematickým vyvlastňováním pozemků kvůli metru zmínil možné vyvlastňování. Situace je stále kritická a o aplikaci tohoto kroku ani vidu ani slechu...
Petr Dolínek: (25.11.2016 10:53)
Proces vyvlastnění máme právně připraven a to jak ve formě stálého, tak dočasného vyvlastnění. Osobně jsem k tomuto kroku v případě nutnosti připraven, ale chci nejprve vyčerpat všechny jiné možnosti, protože si vážím toho, že již čtvrt století v České republice ctíme soukromé vlastnictví.
OTÁZKA (24.11.2016 22:03) Michal Tutter
Dobrý den, proč nebyly (prodloužení trasy A do Motola) a nejsou na stanice metra vypisovány standardní architektonické soutěže? Jste spokojen s podobou nových stanic? Myslím, že v úrovni architektury, ale mnohdy i základního stavebního řešení značně pokulhávají za běžným světovým standardem, bohužel i za původními stanicemi, které DPP necitlivými rekonstrukcemi postupně devastuje. Děkuji za odpověď.
Petr Dolínek: (25.11.2016 10:51)
Dobré dopoledne přímo z jednání Zastupitelstva hlavního města Prahy. Pokusím se přímo odtud odpovědět na maximum vašich dotazů. Tam, kde to můžeme udělat, již nyní architektonické soutěže vypisujeme. Pokud jde o prodloužení trasy metra A a část stanic chystané trasy D, tak tam již bylo v minulosti uděleno územní rozhodnutí na tehdejší projekt, pokud bychom jej chtěli zásadně měnit, museli bychom celý několikaletý proces absolvovat znovu. Ale udělali jsme kus práce i v rámci stávajícího návrhu a ten je nyní o mnoho lepší. Další vylepšení přinesou výtvarné soutěže.
přeposlat e-mailem