Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Nové metro bez stanic, Blanka 2 a ucpaná Praha? Ptejte se náměstka Dolínka

Pražský radní pro dopravu a náměstek primátorky Petr Dolínek z ČSSD.

PRÁVĚ MŮŽETE POKLÁDAT SVÉ OTÁZKY

V tomto týdnu zaujal náměstek pražské primátorky Petr Dolínek (ČSSD) prohlášením, že by hlavní město mohlo zprovoznit novou linku metra D jen se zastávkami na Pankráci a na konečné v Písnici. Praha má totiž problém s výkupy pozemků - krizová varianta tedy je, že by se jednotlivé stanice modré linky otvíraly postupně. Jaké jsou další možnosti? Dolínek také ohlásil, že město vypsalo soutěže na projektanty stavby nazývané Blanka 2. Znamenala by napojení tunelu Blanka na Jižní spojku, tedy uzavření vnitřního Městského okruhu. Kdy se jej můžeme dočkat? Stavba by výrazně pomohla pražské dopravě, která kvůli řadě oprav na významných tazích na podzim kolabovala. Ptejte se pražského radního pro dopravu. Čtenářům serveru Lidovky.cz bude odpovídat v pátek dopoledne od 10.30.

položených otázek: 63 | jak se správně ptát | Aktualizovat
  1. Otázka má být stručná a jasná, maximálně tři řádky.
  2. Není možné reagovat na otázku zakládající se na externím odkazu.
  3. Přestože konfrontační otázky vítáme, nesmí překročit hranici slušnosti.
  4. Nepište otázky VELKÝMI PÍSMENY.
  5. Podepište se.
  6. Neopakujte dotazy, které už položili jiní.

Přehled položených otázek

OTÁZKA (25.11.2016 11:54) O.Bouška Bouška
Zajímalo by mně jak město koordinuje opravy a sleduje jestli se zbytečně nefrézují komunikace, které to nutně nepotřebují. Neustále dochází k omezování parkování a průjezdnosti města, což vede k nahromadění aut a kolapsům jinde. Máte nějaká čísla která by ukazovala jak se mění obsazenost MHD a výše dotací na MHD? Má vůbec koncepce MHD tak jak je dnes smysl v dnešní čím dál více individualizované společnosti? Čím dál větší autobusy a tramvaje minimálně obsazené. Proč se trasa D metra neprojektuje tak jak bylo v původních plánech to jest jako OKRUŽNÍ !
OTÁZKA (25.11.2016 11:50) Karel Krumpolec
Kdy už konečně vaše strana ČSSD přestane svojí politikou otravovat a buzerovat občani novými a novými zákazy a omezováním svobody.Už vás má většina lidí za stranu která stojí proti lidem České republiky.Vy se svoji měrou zasloužil o parkovací chaos který dnes v Praze je a měl by jste odejít z politiky neboť vaše činnost je vyloženě kontraproduktivní ve prospěch pražanů i mimopražských.
OTÁZKA (25.11.2016 11:49) Lukáš
Dobrý den, nebylo by lepší prostě protáhnout céčko z hájů k dé jedničce, a udělat tam stanici čistě pro p+r? Popřípadě podobně i jinde v praze? A ať si to zaplatí středočeský kraj, ostatně mexiko taky bude platit plot na hranicích s usa :-)
OTÁZKA (25.11.2016 11:46) Lukáš
Dobrý den, nechceme metro pro pražskou kavárnu. Nemohli byste jej postavit z Jesenice do Roztoků, s tím, že v Praze by žádná zastávka nebyla (popř. byste slíbili, že je postavíte až dodatečně? V písnici už jsou ostatně zvyklí, obchvat kolem prahy taky "dočasně" nemá sjezdy, a už nikdo ani moc neprotestuje :-) Díky moc
OTÁZKA (25.11.2016 11:09) Ivan P.
Dobrý den, upřímně - je nějaká šance, že se začne magistrála měnit do podoby normálních ulic západoevropského města ještě v tomto volebním období? Jaké výstupy očekáváte, že vám konkrétně dodá pan Gehl? Myslím si, že všichni chápeme, že se nedá čekat, že se z Legerovy a Sokolské ještě někdy stanou klidné ulice, ale pokud se podíváte, kam se jejich stav za desetiletí nezájmu dostal, je to opravdu smutný pohled. Neskutečná špína, neexistující přechody, otřesný stav mobiliáře a chodníků, ani jeden strom, řidiči, kteří například v Sokolské ulici absolutně nedodržují rychlost, vytroubí každého, kdo se pokusí podélně zaparkovat, protože je z jejich pohledu zdržuje při ničím nerušené jízdě střemhlav středem města... Mimochodem se již delší dobu ve směru z centra svádí doprava na Nuselském mostě pouze do dvou pruhů a řidiči, kteří s tím počítají tak už od I.P. Pavlova jedou téměř výhradně pouze ve dvou pruzích, aniž by to činilo nějaké problémy - to jen k zamyšlení nad tím, jestli jsou minimálně v tomto úseku potřeba tři pruhy.
OTÁZKA (25.11.2016 11:03) Josef Mareš
Dobrý den, kdy reálně předpokládáte vydání stavebního povolení na stavbu 511 D0 Běchovice - Modletice? Ještě uvažujete o zákazu vjezdu tranzitní kamionové dopravy na Jižní spojku? Byl by to nesystémový krok, ale naše zoufalá praxe ohledně přípravy veřejně prospěšných staveb a výkupů pozemků by takový šok potřebovala. Děkuji, JMa
OTÁZKA (25.11.2016 10:59) Martin Pelikán
Dobrý den, v jakém stádiu je úvaha o vybudování záchytného parkoviště P+R mezi Malou a Velkou Chuchlí? Jak by navazovalo na městskou dopravu? Městskými autobusy po ucpané Strakonické ? Nemělo by být spíše vybudováno u vlakové stanice? Děkuji.
OTÁZKA (25.11.2016 10:57) Jiří Los
Dobrý den, rád bych se zeptal, jestli se pokračuje v přípravách Břevnovské radiály a pokud ano, v jaké fázi jsou přípravy. Tato stavba by velmi pomohla celé Praze 6. Stejnou otázku mám na pokračování Vysočanské radiály a také severní části silničního okruhu kolem Prahy (stavby 518-520). Dále by mě zajímalo, jakým způsobem ovlivňuje přípravu silniční infrastruktury absence metropolitního plánu. Děkuji
OTÁZKA (25.11.2016 10:55) Lukáš P.
Vážený pane Dolínku, nepřipadá Vám budování dalších a dalších BUS pruhů a donebevolající omezování IAD jako nebetyčná drzost a prohlubování ztrátovosti ekonomicky neudržitelného systému pražské MHD? Díky
OTÁZKA (25.11.2016 10:53) Štěpán Malovec
Vážený pane Dolínku, jedna otázka k Jinonicím a opravě tamější stanice - proč nenechá DP dovyrobit Víznerovy tvarovky a místo toho vymýšlí nějaký skleněný pruh pod názvy stanic ze skla, aby získala náhradní? Já vím, že nejde o sundání všech tvarovek, jen v délce a šířce toho pruhu, ale i tak jde o narušení nějaké celistvé plochy a jistě o narušení konceptu Fr. Víznera. Lisované sklo není zlato, neexistující forma lze dodatečně vyrobít, barvu skla lze namíchat, nemluvíme o milionech, ale v řádech desetitisíců za výrobu lisovaného skla, zásoba by tak vznikla na věky apod. těch argumentů je mnoho, ale zdá se , že se k vám na radnici dostalo jen jedno řešení. Bohužel absolutně nešetrné. Rekonstrukce za 150 mil. a vy šetříte tisíce na tvarovkách. Nerozumím. Nechápu. Děkuji za to, že se nad tím zamyslíte, třeba se zeptáte odborníků, designérů a sklářů a ještě to změníte.
OTÁZKA (25.11.2016 10:47) Jan
Ahoj, plánuje se prodloužení metra do Horních Měcholup či aspoň Petrovic?
OTÁZKA (25.11.2016 10:34) Ivan Veselý
Jste skutečně tak naivní, že si myslíte že po vykopání tunelů získáte pozemky pro stanice za cenu, která nebude vyšší než kterou majitelé požadují dnes. Asi tak jako cena za nezasíťovaný a zasíťovaný pozemek. A spoléhat na nějakého investora co pozemek koupí a s radostí ve svém záměru (viz váš rozhovor v DVTV) stanici postaví nebo alespoň postavit svolí je také naivní. Myslím, že vy počítáte s tím že řešení stanic padne na nějaké další zastupitelstvo ve kterém vy už nebudete v což doufám. Modré zóny jsou také proti občanům Prahy ( já se zde narodil, já, moji rodiče i prarodiče zde platili daně a v MČ se zónami jsem se stal občanem nižší kategorie, protože si ani nemůžeme parkování zaplatit za cenu stejnou jako místní.
OTÁZKA (25.11.2016 10:33) T.Velendorf
Dobrý den pane Dolínku, mám dotaz ohledně tragického směrového značení v Praze, kde v podstatě co jedna směrová dopravní značka, to jeden opravdový a dosti neuvěřitelný unikát. Včera jsem viděl fungl nové nainstalované směrové dopravní značení v ulici Aviatické, u letiště, před novým kruhovým objezdem - podle nového pojetí dálnic, by tam na něm měl být správně uveden jen symbol dálnice + daný cíl a ne opak - číslo dálnice. Najde se konečně někdo, kdo se tím vším bude kompetentně zabývat, tak aby se Praha i v rámci směrového dopravního značení konečně dostala do Evropy? Děkuji za odpověď.
OTÁZKA (25.11.2016 10:33) Tomáš Hrubý
Dobrý den pane Dolínku, rád bych se zeptal na následující: 1) Kdy bude konečně zahájena výstavba nejdůležitější stavby v zemi, tj. úsek SOKP 511??! 2) Proč se uvažuje u pokračování MO o povrchových úsecích a úrovňových kříženích v městské zástavbě jak v poslední době zaznívá? Kde přesně mají tyto kapacitní povrchové úseky být? 3) Kdy se Praha dočká poměrně jednoduché a nenákladné věci, jako je přivedení tramvají k Hlavnímu nádraží? To by přineslo dopravně významný efekt a vybudování centrálního dopravního uzlu, kdy mnoho lidí ze Středočeského kraje by mohlo při cestě do Prahy nechat auto doma. 4) Kdy proběhne úprava horní části Václavského náměstí a je budou tam opět jezdit tramvaje, což by Praze i celému náměstí velmi pomohlo? Děkuji za odpovědi, T. Hrubý
OTÁZKA (25.11.2016 10:23) Ondra
Dobrý den, Bydlím v ulici v Holešovičkách, přičemž bych Vás chtěl upozornit na neúnosný stav po spuštění tunelu Blanka. Vaše nekonečné bagatelizovaní, situace za které nám 40 metrů od rodinného domu projede 90 tisíc aut denně je do očí bijící. Chci tedy vědět, kdy můžeme očekávat od magistrátu nějaké řešení? Není možné čekat na dokončení okruhu, za předpokladu kdy se stále ještě nekoplo do země. To máme čekat 30 let? Dále prosím o informaci, proč město v tichosti toleruje kamionovou dopravu v tunelu Blanka? Jak je možné, že městská policie nedovede vyčlenit 4 auta, aby hlídala začátek a konec tunelu? Přijde Vám normální, že více jak po roce od spuštění tunelu Blanka není možné dohledat srovnání hluku před a po spuštění? K čemu tedy Praha spustila web http://www.tunelblanka.info ?
OTÁZKA (25.11.2016 10:13) Kochánek
Dobrý den. S ohledem na dřívější argumenty architektů, že trasa D metra má stanice špatně umístěné a špatně navržené, je Vámi navržené řešení přímo geniální. Nešlo by vynechat i konečnou stanici? Proč vlastně vystupovat?
OTÁZKA (25.11.2016 9:44) Jan sery
Dobry den, nemyslíte si , že by Praha měla sve usili zamerit predevsim na dostavbu Prazskeho okruhu ?? Ostatni vnitrni koridory a trasy by mely predevsim preci navazovat a byt v souladu s prazskym okruhem. Nemyslite si ze zacinaji byt ridici diskriminovanou skupinou - ruzna zpomalujici zuzeni, nesmyslne rychlosti, nemoznost parkovat - jaksi se vytraci rozumny balanc mezi regulaci a uzivatelnosti .. Dekuji Js
OTÁZKA (25.11.2016 9:40) Jana Neprašová
Bude rozšířena cyklostezka na Rohanském ostrově? Bude mostek z Karlína, přes Štvanici do Holešovic?
OTÁZKA (25.11.2016 9:39) Ich
Stručná otázka: perspektivy cyklodopravy v Praze? Co chystáte v nejbližších měsících a letech?
OTÁZKA (25.11.2016 9:37) Aleš
Vymyslíte nějaké rozumnější spojení Zahradního města s okolním světem? Dnes tady 45 minut stojíme v zácpě v ulici V Korytech a ztrácíme čas...
OTÁZKA (25.11.2016 9:36) Jízlivý skrček
Jaké vidíte perspektivy ČSSD v Praze při příštích volbách? Bude to nad 5 % nebo ne?
OTÁZKA (25.11.2016 9:35) Karlík a továrna na nápady
Okolí zastávky metra Florenc si říká o obnovu. Nechcete nad zastávkou postavit třeba novou budovu magistrátu? To by se nám líbilo.
OTÁZKA (25.11.2016 9:34) Ivan Hrozný
Přijde mi absurdní, že Praha a Středočeskýkraj mají samostatnou dopravní politiku. Nemělo by smysl plánovat (zejména veřejnou dopravu a P+R) společně?
OTÁZKA (25.11.2016 9:32) Nezelený
Ale upřímně! Co si myslíte o Matěji Stropnickém?
OTÁZKA (25.11.2016 9:31) Outrata Jan
Kde vnímáte přirozenou hranici Pražské integrované dopravy ve Středočeském kraji? Které oblasti chystáte v blízké budoucnosti plně integrovat?
OTÁZKA (25.11.2016 9:30) Jareš do Ropidu!!!
Pavel Procházka a Martin Jareš byli dobří plánovači pražské dopravy. Proč jste je vymetl a nahradil Tomčíkem a spol.? Jareš zpátky do Ropidu, Šubrta vystřelte na mars.
OTÁZKA (25.11.2016 9:29) Z Bohnic
Chci jezdit z Kobylis do Bohnic tramvají, ne autobusem. Praha okradla Bohnice o zastávku metra C, které mělo zastavovat u Krakova, ale pak se šetřilo a my máme hov*o. Tak nám aspoň dejte tu tramvaj.
OTÁZKA (25.11.2016 9:27) Ing. Sádlo, aut. inž.
Dobrý den, co je pravdy na tom, že zas probouzíte nápady na lanovky v Praze jako součást veřejné dopravy. Nikde to nefunguje, snad kromě nějakých babánových republik v Jižní Americe. Budoucnost patří elektrickému pohonu, ideálně na kolejích.
OTÁZKA (25.11.2016 9:23) Cestující
Proč v Praze nejde jezdit autem po nově rekonstruovaných tratích? Všude je mezi kolejemi jen tráva a kamení, žádný beton a asfalt. Kterej zelenej to zas vymyslel?
OTÁZKA (25.11.2016 9:22) Vršovický patriot
Chystáte obnovu ulice U Seřadiště ve Vršovicích? Na čem to pořád stojí?
OTÁZKA (25.11.2016 9:19) Inka Svobodová Ronavská
Zdravím, bude někdy postavena tramvaj do Dolních Chaber a na křížení z D8 v Líbeznici (tady by mohlo být P+R). A jak se díváte na perspektivu vlakotramvají v Praze?
OTÁZKA (25.11.2016 9:16) Libeňský most nebourat,...
Máte už představu, kdy začne rekonstrukce Libeňského mostu. Jak je daleko vyhlašování kulturní památky? V jakém rozsahu bude most rekonstruovaný a v kterých úsecích bude nutné jeho zboření?
OTÁZKA (25.11.2016 9:15) Alena Malá
Slyšela jsem, že ve spolupráci s Prahou 8 chystáte obnovu Palmovky. Prosím, neudělejte z ulice Na Žertvách autodrom s tunelem. Mám to tu ráda a mrzelo by mě, kdyby tu začalo jezdit moc aut.
OTÁZKA (25.11.2016 9:11) Elektrický Patrik
Pane náměstku, zdravím vás. Plánuje se v Praze v dohledné době návrat trolejbusů? Pokud ano, už máte vytipované místo pro první trať? Osvědčil se ten elektrobus, co jezdí přes Prahu 10 na Želvu nebo je to slepá ulička vývoje?
OTÁZKA (25.11.2016 9:07) Milovník fauny
Chci jezdit z Prahy 6 pohodlně do ZOO. Nechci autobus, přívoz ani lanovku, ale TRAMVAJ! A když už by jela tramvaj z Podbaby do ZOO, měla by pokračovat až k Mazurské v Bohnicích. To by bylo skvělé.
OTÁZKA (25.11.2016 9:06) Karlínská Karkulka
Karlín chce svou vlakovou zastávku u Fora Karlín (u růžové vítkovské kapličky - viz http://www.hrady.cz/?OID=5511 ). Dáte nám jí?
OTÁZKA (25.11.2016 9:04) Hajič zájmů Zahradního města
Proč už nestojí vnější silniční obchvat Prahy mezi D1 a D11? Přitlačte na toho vola Ťoka, aby už konečně kopnul do země. Život podél Jižní spojky není žádný med.
OTÁZKA (25.11.2016 9:03) Ivo Sindelka
Dobrý den pane Dolínku, můžete prosím vysvětlit, proč se P+R parkovišti zabývá Praha? Nemělo by se jejich budování přehodit na Středočeský kraj. Koneckonců je to služba hlavně pro ně, nikoliv pro nás. Díky za odpověď.
OTÁZKA (25.11.2016 9:02) Šterboholský patriot
Kdy se začne stavět tramvaj do Štěrbohol? A povede okolo Fashion Areny nebo jinudy? Kdy už konečně nebudeme muset jezdit busem na metro???
OTÁZKA (25.11.2016 9:01) Salamandr
Prosím, vyhoďte ze svých plánů městský okruh přes Libeň, Jarov a Malešice. Plus kraviny typu Libeňská nebo Vysočanská spojka. Nechte urychleně zahloubit Holešovičky, upravte křižovatku Liberecká x Kbelská, udělejte zahloubení křižovatek Kbelská x Kolbenova a Kbelská x Poděbradská, zrekonstruujte Průmyslovou, upravte křižovatku se Štěrboholskou radiálou. A máte vnitřní okruh v polovičním čase a za třetinové náklady.
OTÁZKA (25.11.2016 8:58) Petr Hofmann
Dobry den. Kdy budou prosim konecne zavedeny parkovaci zony i na Praze 4?
OTÁZKA (25.11.2016 8:57) Nespokojený Pražan
Souhlasím s parkovacími zónami, ale nelíbí se mi tři věci. 1. oranžové zóny považuji za nesmysl - měly by být prakticky všechny nahrazené smýšenou fialovou zónou. 2. neexistuje jednoduchá aplikace na platbu parkování. Současný systém je příšerný, pomalý a neintuitivní. Líbilo by se mi to takto - přijedu, zastavím, vytáhnu mobil, otevřu aplikaci, GPS si mě najde, zadám dobu parkování. vyskočí mi cena, zaplatím kartou, jejíž číslo mám uložené v aplikaci. 3. Pitomost jsou ty číslované podzóny (malé doplňkové značky pod značkou vyhrazeného parkování). Téměř nikoho napoprvé nenapadne se si to číslo zapamatovat a od automatu se musí vracet.
OTÁZKA (25.11.2016 8:52) Park Rider
Jak to vidíte s výstavbou parkovišť P+R na předměstí a ve Středočeském kraji? Koordinujete jejich výstavbu se Středočechy? Kolik těch parkovišť vznikne v nejbližších letech?
OTÁZKA (25.11.2016 8:50) Nadšenec pro mašinky
Bude Praha spolufinancovat vlakové zastávky v Praze? Chystá se jejich urychlená výstavba? Namátkou Karlín (u Fora Karlín), Rokytka (U Kříže), Malešice (přestupní bod na Depo Hostivař), Záběhlice (nad ulicí Záběhlická)... Vlaky mají schopnost stáhnout velké množství cestujících ze Středočeského kraje.
OTÁZKA (25.11.2016 8:48) Alvin Libeňský
Proboha proč zahajujete přípravu Blanky 2, když každý ví, že se nikdy nebude stavět. Zbytečně vyhozené peníze. 1. posudek EIA nařizuje nejprve vybudovat vnější a pak teprve vnitřní okruh, 2. nikdy na ta kvanta tunelů nebudou peníze, 3. je to megalomanský projekt se zcela zastaralým konceptem. Když už dokončení městského okruhu, tak nechte zpracovat alternativní trasu magoše z roku 2012, která vede Holešovičkami, Kbelskou a Průmyslovou. Uděláte to?
OTÁZKA (25.11.2016 8:15) Dita Půbalová
Zdravím. Po 2 letech zjišťujete, že do voleb už nic nestihnete. Není lepší nechat rozvoj Prahy odborníkům, byť by Praha byla ochuzena o politická "rozhodnutí"?
OTÁZKA (25.11.2016 7:28) Roman F.
Dobrý den pane Dolínek, jak to prosím vypadá s prodloužením TT ze Sídliště Barrandov do Holyně? Kdy bude výstavba zahájena? Jinak držím palce a ať se daří. Konečně se věci dávají do pohybu....
OTÁZKA (25.11.2016 7:02) Petr Zdobinský
Proč neřešíte otřesnou dopravní situaci u nádraží Veleslavín, úzký chodník od nádraží, chybějící podchod, šikanování občanů starých Vokovic, kteří nejsou v systému zlodějských modrých zón, ze strany Městské policie ? Proč jsou parkovací automaty v Praze 6 daleko od sebe ? Proč jsou na šmírovacích autech společnosti ELTODO a.s. kamery, které mohou snímat soukromí v domech a za ploty ? Proč neodpovídáte občanům na jejich emaily, týkající se zlodějských modrých parkovacích zón ? Jak se má starat dědeček ze středních Čech o nemocné vnouče ve Vašich zlodějských parkovacích modrých zónách ? Proč nelze platit v modrých zónách jedinými zákonnými platebními prostředky tedy bankovkami a mincemi ?
OTÁZKA (25.11.2016 6:35) David Kliner
Dobrý den pane Dolínek, mám na Vás otázku ohledně křižovatek ulic PoděbradskáxFreyova a PoděbradskáxKbelská, někdy před rokem a půl se psalo o možnosti výstavby mimoúrovňového křížení, je stále tato varianta ve hře? Situace bývá v dopravních špičkách někdy opravdu zoufalá. Děkuji za případnou odpověď. Kliner
OTÁZKA (25.11.2016 6:30) MICHAL
Blanka sice zrychlila prujezd skrz stred Prahy, ale je zablokovana na vjezdech a vyjezdech, takze cesta vysledne trva dele. To je denni realita. Kdy teda podniknete opatreni a jaka, aby byl prujezd plynuly nejen Blankou ale i celou Prahou? Treba usek Cinovecka- Radlicka a zpet? Na Radlicky pak evidentne nikdo nepocital, ze tam auta budou z tunelu vyjizdet, zadna dopravni opatreni tam neprobehla, pritom staci zmenit casovani 2 semaforu. Dekuji
OTÁZKA (25.11.2016 5:50) Jaroslav Novák
Dobrý den, pane náměstku! Přečetl jsem si dosud položené dotazy a mohu vám říci, že vám vůbec nezávidím. osobně dotaz nemám, protože mi vaše plány, se kterými jsme útržkovitě seznamováni prostřednictvím médií, jsou velice sympatické. Rozhodně více, než vyhozené peníze za Bémovu "Prahu olympijskou" a podobné nesmysly vašich předchůdců. Takže vám držím palce a doufám, že se nenecháte otrávit ani tzv. architekty, kteří vykřikují o nutnosti vyhlášení architektonických soutěží, přičemž jim samozřejmě nejde o nic jiného, než o to, aby na těch svých nesmyslech vydělali. Když jsem si procházel návrhy studentů na stanice metra D a návrhy stávající, které pocházejí od Metroprojektu, tak za sebe říkám, že bych daleko raději cestoval metrem, jehož zastávky budou vypadat tak, jak navrhuje Metroprojekt. Nemyslím si, že by byl důvod, aby Praha strkala peníze do chřánu nějakých pochybných externích architektů, když má k dispozici odborníky, kteří mají s tímto segmentem zkušenosti.
OTÁZKA (25.11.2016 1:20) Vladislav Uhlíř
Dobrý den, existuje nějaké řešení pro Barrandovský most, kde se z levé strany sbíhají tři proudy, což způsobuje ve špičkách neustálé komplikace (kolony od Smíchova, Barrandova i od Zbraslavi)? Děkuji. V.U.
OTÁZKA (25.11.2016 1:10) Libor Dlabal ,Velké Popovice
Hezký den. Po všech těch bezpohlavních a alibistických zastupitelích konečně někdo,kdo má tah na branku.Nenechte se otrávit a jděte bez okolků vždy k jádru problému a nedejte se vtáhnout do diskuzí,kdy se jen zvažuje,kalkuluje a vyčkává na pražského dopravního Godota. Problematiku dopravy a Prahy obzvláště,sleduji desítky let a protože znám bezvýchodnost většiny projektů i Vaše návrhy řešení,je zbytečné se Vás na něco ptát.Držím palce s metrem D, s Blankou2,Radlickou radiálou a hlavně s obchvatem Prahy,který je prioritou pro všechny co mají mozek a překvapivě i opravdu ekologické myšlení! Jen pro pořádek-nejhorší situace v Praze je asi na Praze-6. Proč?Protože takzvaní odborníci z různých organizací i v zastupitelstvu "zklidňují" dopravu tím způsobem,že co funguje to omezí nebo zcela ucpou a co by pomohlo to bojkotují.Obchvat kulaťáku například mohl být dávno hotov a čtyřproudový.Nyní se čeká na dvouproudový a možná nakonec bude jednoproudový s tím ,že dopoledne se bude jezdit od Blanky a navečer opačně. Ale nadávat umějí všem okolo. Nikdy nepochopí že za to můžou sami (a ne výjezd z Blanky)a auto které plynule jede nadělá méně škody nežli to,co poskakuje nebo postává s běžícím motorem. Mějte se,držte se a pokud občas čtete diskuze,víte že máte dosti velkou podporu....navzdory tomu,že vaše ČSSD stále do svého čela hodlá recyklovat politické mrtvoly,(a další se hlásí)které tvrdí,že oni jsou ten svěží vítr a nepochopí že lidé už mají dosti toho lidského odpadu. Až bude ve vedení více takových jako jste Vy,možná budete volitelní i pro mne. To jsem ale odbočil a navíc bez výstražného blinkru. Hezký den ještě jednou a vydržte !!
OTÁZKA (25.11.2016 0:00) Lukáš Hutník
Pěkný den, pane náměstku, zhruba před rokem jste v souvislosti s problematickým vyvlastňováním pozemků kvůli metru zmínil možné vyvlastňování. Situace je stále kritická a o aplikaci tohoto kroku ani vidu ani slechu...
OTÁZKA (24.11.2016 23:35) Jan Hřebíček, Praha 1
Pane náměstku, proč nejprve nevybudujeme spojení Povltavská - Novopacká, čímž by došlo mnohem rychleji k uzavření vnitřního okruhu dočasně přes Průmyslovou, a až následně neřešíme mnohem náročnější východní část okruhu Liberecká - Spojovací - Jižní Spojka? Asi by se muselo vybudovat i mimoúrovňové křížení Kbelské s Kolbenovou a Poděbradskou, ale i tak by byla náročnost mnohem nižší.
OTÁZKA (24.11.2016 23:26) Vojta
Dobrý den pane Dolínku, kdy dojde k dílčím opravam starších stanic metra, kde při větších deštích prosakuje voda stropem? Osobně se již několik let setkávám s kyblíky ve stanicích Dejvicka a Můstek (A). Druhou mou otázkou je aktuální situace modernizace vozového parku DPP. Z poslední doby vím o nákupu nových autobusů a vyhledovém nákupu nových souprav metra. Děkuji za odpověď
OTÁZKA (24.11.2016 23:22) gagarin
Dobrý den, staré části metra v Praze by mohly být další architektonicko-umeleckou perličkou města. Dopravní podnik se ale, zdá se v posledních letech, rozhodl metro spíše unifikovat a jeho jedinečnost potlačovat. Původní originalni prvky (svítidla, obklady, umění v metru apod) se masivně nahrazují průměrnými unifiky. Navíc se v poslední době i dost zanedbává údržba (roky nemyté tagy a grafitty, které nepřibývájí, ale prostě se neodstraní, a když už, tak velmi neodborně). Není na čase s tím něco dělat? Tady nejde o milionové investice, jen o lepší přístup... Vaší práce si jinak vážím, mám pocit, že se snad opravdu snažíte "o věc".DDíky za odpověď.
OTÁZKA (24.11.2016 22:03) Michal Tutter
Dobrý den, proč nebyly (prodloužení trasy A do Motola) a nejsou na stanice metra vypisovány standardní architektonické soutěže? Jste spokojen s podobou nových stanic? Myslím, že v úrovni architektury, ale mnohdy i základního stavebního řešení značně pokulhávají za běžným světovým standardem, bohužel i za původními stanicemi, které DPP necitlivými rekonstrukcemi postupně devastuje. Děkuji za odpověď.
OTÁZKA (24.11.2016 21:11) Patrik Březina
Vážený pane radní, můžete mi prosím vysvětlit, jak zajistíte bezpečnost cestujících na trase metra D, když tam nebudou strojvedoucí, stanice ani personál? Jak bude probíhat evakuace v případě technické závady nebo požáru? Kudy se budou k lidem dostávat záchrané složky? Dnes se podzemní dráhy projektují tak, aby bylo možné dojet do každé stanice samovahou, buď směrem vpřed nebo couváním, do mezistaničních úseků se pouští jen tolik vlaků, aby v případě totálního zastavení dráhy měli cestjící možnost opustit vlak ve stanici. To na trase D nebude možné, pokud tam nebude interval 15 minut. Jste připraven odstoupit ze své funkce, pokud se ukáže, že není možné takto metro realizovat z bezpečnostních důvodů. Děkuji předem za vyčerpávající odpověd.
OTÁZKA (24.11.2016 20:25) Radim
Jak moc tezke je vytvorit specializovany tym, ktery by se v Praze venovsk vsem uzavirkam. Nerozumim, jak je mozne, ze pri opravach je na paternich komunikacich par delniku, kolikrat jen napr. par hodin. Vzdyt muze byt utvar, co bude tyto uzavirky detailne denne od rana do vecera sledovat ac fyzicky ci kamerami.
OTÁZKA (24.11.2016 19:52) Marek Dlouhý
Proč dostavba pražského okruhu není absolutní top priorita a vymýšlí se nové a nové nesmysly jako Blanka 2 a metro bez zastávek? Po dostavbě okruhu by se mohl zpoplatnit vjezd aut do centra, ubylo by každodenních dojíždějících a nemusely by se vymýšlet nesmysly.
OTÁZKA (24.11.2016 19:43) Jan Prazsky
Proc oprava dilatacnich spar na zacatku jizni spojky za Barandovskym mostem trvalo 6 tydnu kdyz se jednalo o 8 spar sirokych cca pul metru. Navic stejna oprava probihala loni na podzim. Je jasne ze soucasne technologie umoznuji opravy v radech dnu. To by se ovsem musely takto vysoutezit. Takto tam obcas pobihal jeden hitech delnik s kyblikem a zednickou lzici. Evidentne jsou vam problemy ridicu a to ze tam celych 6 tydnu byly cely den zacpy zcela jedno.
OTÁZKA (24.11.2016 19:13) Ing.Sádlo
Dobrý den, prosím, kam se ztratila dostavba Vysočanské radiály? Situace v Praze 9 se stává pomalu neúnosnou, chybí komunikace, po brownfieldech jezdit nelze.