Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

OP Prostějov otevírá svůj vlastní outlet

Česko

Oděvní podnik Prostějov se po letošním propouštění znovu vrhá do útoku. V areálu továrny otevřel největší outlet svého druhu v Česku.

PRAHA/PROSTĚJOV Zvyšující se nezaměstnanost zavírá peněženky a lidé ve stále větší míře slyší na slevy. Právě na to sází OP Prostějov, který se snaží uvést do života nové outletové centrum přímo v areálu podniku.

„Naším cílem je přilákat nejen zákazníky, ale i další firmy, kterým bychom část rozsáhlých prostor pronajali a tím rozšířili nabídku outletového centra například o obuv či doplňky,“ uvedl v tiskové zprávě firmy Roman Spurný z OP Prostějov.

Na více než tisíci metrech čtverečních svého outletového centra nabízí prostějovská oděvní firma pánské i dámské kolekce OP Prostějov a značky William a Delvin. Zboží se bude prodávat se slevami od čtyřiceti do sedmdesáti procent z běžných maloobchodních cen. Jako bonus ještě zákazník dostane u pokladny slevu deset procent z celého nákupu. Přestože se v České republice nachází mnoho nedostavěných a poloprázdných outletových center, která nemohou sehnat nájemce, věří prostějovský podnik v úspěch. „U nás v prostějovském regionu totiž žádné outletové centrum není,“ řekl LN Vladimír Tomek, ředitel retailu OP Prostějov.

Další výhodou, na kterou se firma spoléhá, je fakt, že v regionu chybí i obyčejné nákupní centrum. „Jedno velké nákupní centrum je v Olomouci a další je pak až v Brně,“ řekl Tomek. Oděvní firmě „hraje do karet“ i to, že je její areál dobře dostupný nejen z dálnice, ale i místní hromadnou dopravou.

Lákadlem by měl být i rozšířený sortiment. „Máme rozjednaných několik smluv. Chceme sem přitáhnout výrobce obuvi, sportovního oblečení i vybavení, kutilských potřeb a nábytku,“ řekl Tomek. Podle něj by se první nájemci mohli v areálu objevit již do měsíce.

„Všimli si, že se lidé snaží šetřit a stále více využívají různé slevové akce,“ řekl Milan Vaníček, analytik makléřské firmy Atlantik FT. Podle něj je dobrou volbou snažit se přilákat výrobce běžného zboží, jako je sportovní oblečení, které se kupuje častěji než klasické obleky. „Je otázka, zda je v prostějovském regionu dostatečná kupní síla, která takové outletové centrum dokáže utáhnout,“ řekl Vaníček. I když outlety nabízí zákazníkům výrazné slevy, bývá jejich zboží totiž často stále poměrně drahé.

Otevření vlastního outletového centra je navíc v souladu s dlouhodobou strategií firmy, která chce v budoucnu klást větší důraz na obchod a menší na výrobu konfekce.

***

Outlety

Outlet přišel z USA

Výrobci využívají outletové obchody zejména k vyprázdnění skladů před sezonou. Firmy prodávají značkové zboží z loňské kolekce s výraznými slevami, které mohou dosahovat až 90 procent ceny. Poprvé tento způsob uvolnění místa využili američtí výrobci oděvů a obuvi již v devatenáctém století. Tehdy nabízeli staré a poškozené zboží jen zaměstnancům. Postupně se tyto podnikové obchody otevřely i běžným kupujícím a zhruba od konce sedmdesátých let 20. století se v USA začala objevovat outletová centra v podobě, jak ji známe dnes.

Autor:

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...