- 28. září 2022 11:17
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Lidovky.cz: Proč se vaše nadace začala postupně orientovat více na děti školou povinné než na univerzitní prostředí?
Dříve jsme mimo jiné podporovali matematické olympiády, tudíž i děti školního věku. Ovšem pak jsme si uvědomili, že pro rozvoj intelektového nadání nestačí pouze intelektové podněty, například soutěže. Ty jsem ostatně jako dítě neměl moc rád, nejsem soutěživý typ. Došlo mi, že intelektově nadané děti mohou být ve svém okolí přehlížené, nerozpoznané a že to není okrajová věc. Jsou sice pokladem pro společnost, ale je to poklad zatím skrytý a z velké části nevyužitý...
Zatím není mnoho učitelů, kteří by těmto dětem opravdu porozuměli a dokázali jim pomoct rozvíjet se jako harmonické osobnosti. Jejich výjimečnost s sebou nese nevyvážený vývoj. Ostatně dá se to ukázat na různých známých příkladech takzvaných wunderkinder, zázračných dětí. V něčem excelovaly, v jiných věcech zaostávaly a mnohé provázel pocit osamění, nepochopení.
Připojte se ještě dnes a získejte: