„Žák může v některé oblasti dostat ‚neuspěl‘, ale těch oblastí je v každém předmětu víc, takže celkové hodnocení není nikdy tak špatné. Ke každé dovednosti má navíc ode mne slovní komentář, ví, co má dělat, aby se zlepšil,“ vysvětluje učitelka. Na vysvědčení ale známky ponechala. „Kvůli babičkám. Nakonec, je to jen papír,“ říká.
Konec jedniček pro prvňáčky. Známkování má nahradit kriteriální hodnocení, jak to změní školství? |
Jsou známky přesnější?
Ačkoli učitelé mají ve vztahu ke známkám dost pochybností, velká část rodičů, ne-li většina, se jich zatím drží jako jistoty. Známky se jim oproti slovnímu hodnocení zdají přesnější a jejich odstranění ze škol a z vysvědčení si spíš nepřejí. Podle zakladatele Institutu pro inovativní vzdělávání Pavla Kraemera je to proto, že nenahlédli pod pokličku známkování.