"Jeho předloha nabízí mnoho interpretací a toto je jedna z nich," řekl dramaturg Kristián Suda. V "kalhotkové" roli habešského císaře se na plátně objevila zpěvačka Tonya Graves ze skupiny Monkey Business, k nepoznání oblepená vousy. Na novinářské projekci nebyla, film viděla večer poprvé a měla starost, aby prý vypadala jako frajer.
Dvouhodinový snímek, uvozený větou hlavního hrdiny ve starším věku v podání Oldřicha Kaisera "Moje štěstí bylo vždycky v tom, že mě potkalo nějaké neštěstí", je obohacen spoustou digitálních triků, kdy bankovky či známky létají vzduchem, vyhozené mince se mění na déšť pivních tácků a jídelních lístků, ucho pikolíka zrudne či se tvář Julie Jentschové, hledící při milování fanaticky na obraz Adolfa Hitlera, z pohledu partnera krátce změní na diktátorův obličej.
Autorem hudby byl Aleš Březina, který zhruba z jedné čtvrtiny využil dobových šlágrů a hudby klasické. "Od začátku jsme s dobovou hudbou počítali, protože já i pan režisér Menzel milujeme swing, který se k příběhu dobře hodí. Dále je tam hudba z doby nacistické okupace Československa, kam jsem zařadil různé pochody a kolaborantské německy zpívané písně," řekl Březina. Jinak jde o jeho symfonickou hudbu a řadu klavírních skladeb. O přípravě soundtracku se jedná. "Byla by velká škoda, kdyby film nedoplnilo album," dodal Březina, podle něhož ve filmu zní hudba Jaroslava Ježka, zpívají sestry Allanovy, objeví se hudba Lea Delibese z baletu Coppélia a úryvky z Schubertova Smyčcového tria B dur a či Wagnerova Parsifala.
- 18. prosince 2006 21:27