Téměř tři desetiletí působící skupina je podle agentury AP známa tím, že nechce připustit jakékoli reklamní využití svých děl či jejich motivů.
Dvojice Adam Horovitz (známý jako Ad-Rock) a Michael Diamond řečený Mike D uspěla se žalobou na neoprávněné užití pětice svých skladeb včetně známého hitu Sabotage. Kalifornský výrobce nápojů sice uznal, že vědomě použil skladby v reklamním videu, které bylo na internetu ke zhlédnutí pět týdnů, avšak nabídl pouze odškodné ve výši 125.000 dolarů. Kapela požadovala dva miliony, k čemuž je verdikt poroty výrazně blíže.
"Jsme šťastni," komentoval Horovitz verdikt, proti němuž se nápojová firma hodlá odvolat. Jindy výřečné duo známé uvolněným přístupem k životu a nadhledem bylo podle AP u soudu soustředěné, bez známky úsměvu, a rozhodnutí poroty přivítalo se značnou úlevou. Podle Diamondovy výpovědi by skupina nikdy nedala souhlas s reklamním využitím svých skladeb.
Po smrti Adama Yauche kapela přestala koncertovat
Od smrti svého třetího člena Adama Yauche řečeného MCA, který předloni podlehl ve věku 47 let boji s rakovinou, Beastie Boys nekoncertují ani nenahrávají nové skladby. Právě na existenční závislost zbývající dvojice na příjmech z dosavadní tvorby rovněž poukázal Diamond před soudem. Jedna z průkopnických hiphopových skupin poprvé vešla v širší povědomí úspěšným albem Licensed to Ill, které se v roce 1986 vyšplhalo do čela žebříčků prodejnosti. Od té doby prodali Beastie Boys přes 40 milionů alb a v roce 2012 byli uvedeni do rokenrolové síně slávy.