Klímová srovnávala účinky a přijetí různých veřejných performancí před desetiletími a dnes.
Pro brněnskou výstavu se rozhodla realizovat akce umělců ze 70. a 80. let. Stejně jako Jan Mlčoch, Vladimír Havlík a Petr Šembera prodávala osobní věci na tržišti, sázela květinu na ulici, přespávala na stromě. Na pěti videozáznamech ukazuje reakce dnešní společnosti, které doprovází záznamem rozhovoru s původními autory.
"Cenu jí udělujeme za citlivý dialog s nedávnou historií umění. Zkoumá specifické práce českých umělců zabývajících se performancí a trvalou důležitost jejich tvorby," odůvodnila výběr porota.
Dalšími finalisty byli Jan Kotík, Dominik Lang, Dušan Skála, Tomáš Svoboda a skupina Rafani, která získala jednu z vedlejších cen, přestože její členové ani jednou nevstoupili do výstavní síně a výmalbu vyhrazeného prostoru svěřili dětem z okolí Domu umění.
Nezájem kolemjdoucích
Všichni finalisté se letos vyjadřovali konceptuálně, žádný nenabídl na výstavu malby nebo jiná klasická média. Výjimkou nebyla ani Klímová, jejíž práci si mohli návštěvníci výstavy prostřednictvím projekcí.
"Zajímaly mě více takové akce, které jsou zaměnitelné za realitu, nikoliv prokomponované projekty jednoznačně definované jako umění. Byla jsem zvědavá na reakce," řekla po vyhlášení.
Odezvu kolemjdoucích natáčela skrytou kamerou. Klímová podotkla, že její vystoupení na veřejnosti provázela především netečnost a nezájem. Nikdo nereagoval ani na akci, při které ležela nehybná na zemi. Nikdo se jí neptal, zda je v pořádku, kdosi jen anonymně poslal sanitku.
Cena Jindřicha Chalupeckého bývá udělována každoročně, střídavě v Praze a v Brně. Letošní ročník je již sedmnáctý. Prvním laureátem byl Vladimír Kokolia, loni zvítězila Kateřina Šedá. S cenou je spojena finanční odměna 100.000 korun a studijní pobyt ve Spojených státech.
Pro brněnskou výstavu se rozhodla realizovat akce umělců ze 70. a 80. let. Stejně jako Jan Mlčoch, Vladimír Havlík a Petr Šembera prodávala osobní věci na tržišti, sázela květinu na ulici, přespávala na stromě. Na pěti videozáznamech ukazuje reakce dnešní společnosti, které doprovází záznamem rozhovoru s původními autory.
"Cenu jí udělujeme za citlivý dialog s nedávnou historií umění. Zkoumá specifické práce českých umělců zabývajících se performancí a trvalou důležitost jejich tvorby," odůvodnila výběr porota.
Dalšími finalisty byli Jan Kotík, Dominik Lang, Dušan Skála, Tomáš Svoboda a skupina Rafani, která získala jednu z vedlejších cen, přestože její členové ani jednou nevstoupili do výstavní síně a výmalbu vyhrazeného prostoru svěřili dětem z okolí Domu umění.
Nezájem kolemjdoucích
Všichni finalisté se letos vyjadřovali konceptuálně, žádný nenabídl na výstavu malby nebo jiná klasická média. Výjimkou nebyla ani Klímová, jejíž práci si mohli návštěvníci výstavy prostřednictvím projekcí.
"Zajímaly mě více takové akce, které jsou zaměnitelné za realitu, nikoliv prokomponované projekty jednoznačně definované jako umění. Byla jsem zvědavá na reakce," řekla po vyhlášení.
Odezvu kolemjdoucích natáčela skrytou kamerou. Klímová podotkla, že její vystoupení na veřejnosti provázela především netečnost a nezájem. Nikdo nereagoval ani na akci, při které ležela nehybná na zemi. Nikdo se jí neptal, zda je v pořádku, kdosi jen anonymně poslal sanitku.
Cena Jindřicha Chalupeckého bývá udělována každoročně, střídavě v Praze a v Brně. Letošní ročník je již sedmnáctý. Prvním laureátem byl Vladimír Kokolia, loni zvítězila Kateřina Šedá. S cenou je spojena finanční odměna 100.000 korun a studijní pobyt ve Spojených státech.