Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Na co do divadla

Mistr a Markétka v celém domě. Inscenace, kvůli které musíte projít celé divadlo a příběh složit sami

Z inscenace Mistr a Markétka | foto: Lucie Urban

Premium Recenze
Když roku 2013 přinesli Marie Nováková a Ivo Kristián Kubák z nezávislého souboru Tygr v tísni svou adaptaci Meyrinkova Golema, bylo to poprvé, kdy se českému publiku představil směr zvaný imerzivní divadlo – divadlo, které dává divákovi možnost (ba povinnost) dle svého uvážení procházet rozsáhlým hracím prostorem, objevovat skrytá zákoutí, sledovat jednotlivé postavy a pokoušet se až detektivně si poskládat příběh.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Divadlo v netradičních prostorech je samozřejmě podstatně starší záležitostí s velkou tradicí, ale přesto byl tento druh zážitku čímsi novým a Golem slavil velký úspěch.

Stopy doby a příběhů v pražském paláci

Tygr v tísni se posléze vydal zase jiným směrem, vila na ostrově Štvanice, kterou pro účely Golema objevil, se z nedivadelního prostoru stala jedním z klíčových komorních sálů pražského divadelnictví, o imerzivní divadlo začali (s jinou poetikou a jinými cestami) s velkým ohlasem pečovat tvůrci ze spolku Pomezí – a až letos se k němu po dlouhých přípravách Tygr vrátil s adaptací Bulgakovova románu Mistr a Markétka.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: