Rok 2012 zřejmě letos přinese Hollywoodu rekordní výdělek. Základ úspěchu položil nejvýdělečnější snímek tohoto roku, komiksová adaptace The Avengers režiséra Josse Whedona. S ní byli víceméně spokojeni i kitici: Nejde sice o žádné veledílo, má ale švih a místy i vtip, počet výbuchů je bohatě dostatečný, inteligence a vkus přitom nejsou tupeny víc, než je bezpodmínečně nutné.
RECENZE |
Ještě víc očekávaný byl závěrečný díl batmanovské trilogie Christophera Nolana Temný rytíř povstal. Téměř tříhodinovému snímku nelze upřít skutečně smělou ambici, jíž ovšem v mnoha scénách zůstává dost dlužen. Na druhou stranu, pokud by i nadále měly být na špičce komerčních žebříčků filmy, které zajímavým a neortodoxním způsobem reflektují aktuální stav světa, nic proti tomu.
RECENZE |
Podobně úspěšné spojení tradiční značky a snahy o inovaci, nalezení nové relevance, představuje i bondovka Skyfall. Film režiséra Sama Mendese si právem získal srdce mnoha kritiků i širokého publika.
RECENZE |
Závěr roku si pro sebe rezervoval Peter Jackson a jeho Hobit: Neočekávaná cesta. Ostatní studia šla v Americe očekávanému hitu raději raději z cesty a nenasadila žádné novinky. Možná i proto Hobit při premiérovém víkendu ve Spojených státech a Kanadě vytvořil prosincový rekord, když utržil 84,77 milionů dolarů (1,6 miliardy korun). Reakce fanoušků i kritiků byly smíšené - na další pokračování se v každém případě čeká opět s napětím.
RECENZE |
Největší filmová katastrofa a ty o něco menší
O průšvih roku se již zjara postaral film studia Disney John Carter: Mezi dvěma světy. Za první čtvrtletí roku 2012 zaznamenal snímek ztrátu zhruba 200 milionů dolarů (okolo 3,8 miliardy korun) a zařadil se mezi největší hollywoodské filmové finanční katastrofy všech dob.
RECENZE |
John Carter mezi dvěma světy sice nejvíc prodělal, nebyl to ovšem zdaleka jediný film z hollywodské produkce, který letos způsobil trápení mnohým divákům. Velkou zkouškou divácké odolnosti byl třeba pokus režiséra Jonathana Liebesmana podruhé navázat na populární Souboj Titánů. Jeho Hněv Titánů nabídl obrovskou 3D stvůru z kapalného ohně a obdobně velkou dávku hlouposti.
RECENZE |
Nevšední zážitek přinesl rovněž třeba takový film Bitevní loď, v němž si zahrála i zpěvačka Rihanna: slovy recenzenta musel potěšit ty diváky, jimž Transformers přišli přeintelektualizovaní a Top Gun ne dost patetický...
RECENZE |
Přece jen z trochu jiného ranku byl snímek Sněhurka a lovec: hektická splácanina, kterou se nakonec stal, v sobě totiž ukrývá i leccos dráždivě zajímavého.
RECENZE |
Naopak jen tupou bolest cítil recenzent při sledování snímku Jak porodit a nezbláznit se, filmové adaptace v Americe populárního "těhotenského manuálu".
RECENZE |
Výběr (nikoli vyčerpávající) toho málo povedeného z hollywoodské filmové úrody roku 2012 lze uzavřít vzpomínkou na kletbou otravnosti stižený snímek Kletba z temnot, v němž i skutečný hmyz působí jako digitální simulace.
RECENZE |