Patton vydává na vlastním Labelu Ipecac. Doprovázet ho budou italští ZU, kteří holdují originální a tvrdé fúzi free jazzu, hardcore a punku. Sám Patton tvoří hudbu, která čerpá z jazzu, hip hopu a elektroniky, ale nevyhýbá se ani zakomponování tvrdších žánrů jako je metal. Vzniká tak živelná, surová hudební dřeň, kterou si asi málokdo pustí na usínání.
Zpěvák a hudebník Mike Patton je jednou z nejoriginálnější osobností současné hudby. Jeho neortodoxní a nevyzpytatelná hudba se vždy a za všech okolností vymyká zaběhnutým standardům. Patton je také proslulý svým neuvěřitelným hlasovým i žánrovým rozsahem a zároveň je schopný adaptovat se na jakýkoliv hudební styl. Účinkuje současně na albech tak stylově rozrůzněných uskupení, jakými jsou např. experimentální metalová skupina Tomahawk, groteskní stylový mišmaš Mr. Bungle nebo deathjazz metaloví Fantomas.
Kromě toho spolupracuje s beatboxerem Rahzelem, newyorskými downtownovými jazzmany, objevuje se na albech Björk anebo v poslední době v elektronickém projektu s Christianem Fenneszem. Za pozornost také stojí jeho méně známé projekty a spolupráce s experimentálními hudebníky formátu Johna Zorna, Merzbowa či Boba Ostertaga.
Hudba z operačního stolu
Dalším splněným snem příznivců experimentální elektroniky bude koncert sanfranciského dua Matmos. Poprvé do Česka dorazí skupina proslulá spoluprací s islandskou zpěvačkou Björk, se kterou vytvořila úspěšná alba Vespertine a Medúlla. Jejich služeb využívá na remixy, spolupráce nebo živé hraní špička současné hudby všech žánrů, kromě Björk ještě například Kronos Quartet, Wolf Eyes nebo newyorský zpěvák Antony (Antony and The Johnsons). Živé koncerty Matmos rozhodně nejsou sedánkem klikajících hráčů na laptop, ale mají pověst zábavné, živě vytvářené show plné samplování a nápaditých videoprojekcí. V Praze Matmos svým vystoupením doplní ukrajinská experimentátorka Zavoloka.
Jádro skupiny tvoří dvojice nyní v Baltimore usazených experimentátorů Martin C. Schmidt a Drew Daniel, které už přes deset let staví neutuchající kreativita a smysl pro humor do čela současné generace hudebníků využívajících neomezené možnosti sampleru. Nasamplovali na svých deskách téměř vše myslitelné, od zažívacího traktu po zvuky vagíny či pleskání spermatu.
Zvuky pro album A Chance to Cut is a Chance to Cure (Kde je možnost řezu, tam je šance léčit, 2001) natáčeli výhradně na klinice plastické chirurgie. Z nahrávek odsávání tuku, endoskopie, transplantace tváře či laserové operace oka vytvořili beaty pro gradující, proměnlivé skladby. To, že jsou Matmos také ostří kritici společnosti dokázali na "antivlastenecké" desce The Civil War (Občanská válka, 2003), na kterou si půjčili hudební nástroje a zvuky nahrané v muzeu války Severu proti Jihu.