Sobota 27. listopadu 2021, svátek má Xenie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

PragueFashionWeek se po více než roce vrací na přehlídková mola

Kultura

  9:05
PRAHA - Po více než roční přestávce se opět připravuje prezentace designérské módy v Praze pod názvem PragueFashionWeek. Měla by proběhnout ve dnech 26. - 28. listopadu, formou módních přehlídek by se měly představit kolekce předních tuzemských, ale i zahraničních designérských značek.

Prague Fashion Week 2004 foto: PFWReprofoto

PFW 2009

PragueFashionWeek
12. mezinárodní festival módy
26. - 28. listopadu 2009
Veletržní palác Praha
www.praguefashionweek.com

Módní festival se bude konat ve Veletržním paláci v Praze souběžně s dalšími dvěma akcemi: "milionářskou" přehlídkou exkluzivních automobilových, motocyklových a lifestylových značek mmotion a veletrhem plastické a estetické chirurgie Mediart Prague. Sjednocujícím jmenovatelem je nadstandardní design v uživatelském pojetí. V České republice v současné době neexistuje platforma pro samostatnou profesní prezentaci návrhářské branže.

Nedávno proběhl veletrh Styl v Brně, který změnil koncepci a prostor pro prezentaci návrhářských značek prakticky zrušil, pražská veletržní akce Móda Praha se letos nekonala vůbec. Ani ostatní pokusy o organizovanou prezentaci návrhářů v Praze nepřinesly očekávaný efekt.

Souběžné pořádání tří zajímavých projektů by mělo přinést synergii; přehlídka mmotion, veletrh Mediart Prague i festival PragueFashionWeek míří do prolínajících se cílových skupin. Pořadatelé se dohodli na některých společných programových bodech, na koordinované mediální komunikaci i spolupráci v oblasti zvaní návštěvníků a hostů.

Zkušenosti ze zahraničí mluví jasně
PragueFashionWeek je v novodobé historii jediný projekt v ČR, který po vzoru mnoha profesionálních zahraničních akcí možnosti koncentrované prezentace nabízel. Konal se pravidelně dvakrát ročně v letech 2002 - 2007 (archiv na Praguefashionweek.com). V velkorysé pojetí však nebylo možno financovat ze zdrojů návrhářů-účastníků, organizátoři tak byli a nadále i budou odkázání na sponzorskou podporu zejména mezi podnikatelskými, ale i vládními i ostatními institucemi.

"Návrháři jsou především sami podnikatelskými subjekty se vším všudy," tvrdí pořadatelé. Celý projekt by měl doznat posunu zejména směrem ke komercionalizaci a ekonomické emancipaci návrhářského potenciálu. "Zkušenosti ze zahraničí mluví jasně: návrhářská móda je díky své originalitě stálou součástí obchodní nabídky a tyto značky mají na trhu svoje pevné místo. Bez pravidelné prezentace a komunikace se však neobejdou, a to platí i pro současné období ekonomické recese," doplňuje občanské sdružení Česká akademie módy.

Autoři:

ANALÝZA: Případ Kenosha. Média si napsala vlastní verzi

Premium Půlka Ameriky si udělala z Kylea Rittenhouse, jenž zastřelil dva lidi, vzorovou karikaturu bílého rasisty s puškou, a...

Pět nejčastějších chyb, které Češi dělají v penzijním spoření

Premium Ve starém „penzijku“ si na důchod spoří více než tři miliony Čechů a v nových fondech už přes 1,3 milionu lidí. Stát...

Strach se do lidí pouští jako jed. Horší než covid je hysterie, říká herec Dušek

Premium Je hercem, režisérem, scenáristou, moderátorem. Renesančního ducha zřejmě Jaroslav Dušek zdědil po svém rodu s modrou...

Konec podzimní nudy: Zkraťte si čekání na Ježíška v BRuNO family parku
Konec podzimní nudy: Zkraťte si čekání na Ježíška v BRuNO family parku

Víte, jaký je rozdíl mezi slovy zábavní a zábavný? V případě BruNO family parku v Brně rozhodně žádný! Vydejte se spolu s námi do zábavního parku,...