130 let
Prague Fashion Week 2004

Prague Fashion Week 2004 | foto: PFWReprofoto

PragueFashionWeek se po více než roce vrací na přehlídková mola

Kultura
  •   9:05
PRAHA - Po více než roční přestávce se opět připravuje prezentace designérské módy v Praze pod názvem PragueFashionWeek. Měla by proběhnout ve dnech 26. - 28. listopadu, formou módních přehlídek by se měly představit kolekce předních tuzemských, ale i zahraničních designérských značek.

PFW 2009

PragueFashionWeek
12. mezinárodní festival módy
26. - 28. listopadu 2009
Veletržní palác Praha
www.praguefashionweek.com

Módní festival se bude konat ve Veletržním paláci v Praze souběžně s dalšími dvěma akcemi: "milionářskou" přehlídkou exkluzivních automobilových, motocyklových a lifestylových značek mmotion a veletrhem plastické a estetické chirurgie Mediart Prague. Sjednocujícím jmenovatelem je nadstandardní design v uživatelském pojetí. V České republice v současné době neexistuje platforma pro samostatnou profesní prezentaci návrhářské branže.

Nedávno proběhl veletrh Styl v Brně, který změnil koncepci a prostor pro prezentaci návrhářských značek prakticky zrušil, pražská veletržní akce Móda Praha se letos nekonala vůbec. Ani ostatní pokusy o organizovanou prezentaci návrhářů v Praze nepřinesly očekávaný efekt.

Souběžné pořádání tří zajímavých projektů by mělo přinést synergii; přehlídka mmotion, veletrh Mediart Prague i festival PragueFashionWeek míří do prolínajících se cílových skupin. Pořadatelé se dohodli na některých společných programových bodech, na koordinované mediální komunikaci i spolupráci v oblasti zvaní návštěvníků a hostů.

Zkušenosti ze zahraničí mluví jasně
PragueFashionWeek je v novodobé historii jediný projekt v ČR, který po vzoru mnoha profesionálních zahraničních akcí možnosti koncentrované prezentace nabízel. Konal se pravidelně dvakrát ročně v letech 2002 - 2007 (archiv na Praguefashionweek.com). V velkorysé pojetí však nebylo možno financovat ze zdrojů návrhářů-účastníků, organizátoři tak byli a nadále i budou odkázání na sponzorskou podporu zejména mezi podnikatelskými, ale i vládními i ostatními institucemi.

"Návrháři jsou především sami podnikatelskými subjekty se vším všudy," tvrdí pořadatelé. Celý projekt by měl doznat posunu zejména směrem ke komercionalizaci a ekonomické emancipaci návrhářského potenciálu. "Zkušenosti ze zahraničí mluví jasně: návrhářská móda je díky své originalitě stálou součástí obchodní nabídky a tyto značky mají na trhu svoje pevné místo. Bez pravidelné prezentace a komunikace se však neobejdou, a to platí i pro současné období ekonomické recese," doplňuje občanské sdružení Česká akademie módy.

Autoři: Lidovky.cz