náhledy
Program Příběh Krista je důkazem, že se mu to dařilo – a dramaturgie festivalu přesně postihla to, co z Schützova díla má v dějinách hudebního vývoje Evropy nadčasovou platnost – spory mezi protestanty a katolíky se z tohoto úhlu pohledu zdají malicherné a vítězí hudba.
Autor: Petr Vokurek
Německá hudba raného i středního baroka byla „zpolitizována“ náboženskými a politickými boji mezi katolíky a protestanty. Heinrich Schütz (1585-1672) se snažil tyto nesmiřitelné koncepce překlenout a usiloval o skloubení luteránské hudby s italským stylem.
Autor: Petr Vokurek
Premiéra se konala 20. července ve znojemském kostele sv. Michala.
Autor: Petr Vokurek
Předloni tak zaznělo oratorium Georga Philippa Telemanna Daniel v jámě lvové, letos byla v rámci ročníku tematicky zaměřeném na německého barokního skladatele Heinricha Schütze uvedena inscenace nazvaná Příběh o Kristu.
Autor: Petr Vokurek
Kromě dramaturgicky i provedením velmi zajímavých operních produkcí - Händelova Acise a Galatey, Haydnova Světa na měsíci, Purcellova Krále Artuše, Myslivečkova Montezumy, Monteverdiho Combattimento, Rameauovy Platée nebo Mozartova Dona Giovanniho - znojemský festival uvádí v kostele sv. Michala scénická provedení i jiných než operních žánrů.
Autor: Petr Vokurek
Letošní, už třináctý ročník Hudebního festivalu Znojmo (od 6. do 23. července) je zajímavý nejen atraktivním spojením koncertů různých hudebních stylů a žánrů s produkcí tradičního vinařství tohoto moravského regionu, ale pro příznivce opery každoročně pořádanou hudebně-dramatickou stagionou.
Autor: Petr Vokurek
Erismena - Zašmodrchané mocenské a milostné patálie na dvoře médského krále.
Autor: festival-aix.com