Hudebníci napsali pro autorské představení sérii nových písní, které se tematicky volně opírají o středověký román Francoise Rabelaise Gargantua a Pantagruel. Obecenstvo se při představení bavilo, účinkující sklidili dlouhé ovace.
Rozhovor LN s Tiger Lillies - 17.9.2010Jaká byla vaše první návštěva Prahy? Když se vás nedávno americký novinář ptal, kde je nejlepší atmosféra, řekli jste: jednoznačně v Rusku a Česku. Kde všude jste hráli? Na rané koncerty U vystřelenýho oka dodnes fanoušci vzpomínají se slzou v oku. |
Texty písní tria The Tiger Lillies charakterizuje svérázná logika zvrácenosti a zdůrazňování různých projevů tělesnosti. Irský dramatik Jocelyn Clarke, který na představení spolupracoval, proti nim postavil myšlenku etikety a pravidel společenského chování. Na jevišti tak stojí proti expresivním skladbám plným vulgarit 'výuka' tělesné hygieny, oblékání, stolování, sexu i umírání podaná seriózním výkladem a ukázkami plnými komiky.
Na pódiu byla předvedena řada úkonů, které patří do oblasti intimit, ale i náznaky obscénností. Hudebníkům z The Tiger Lillies ve zhruba hodinové "hudební moralitě" sekundují Jiří Zeman Sönmez v roli moderátora, herečka Zuzana Stavná a tanečník Jiří Bartovanec jako figuranti.
Divadlo Archa se v posledních letech stalo pro The Tiger Lillies, tedy Martyna Jacquese, Adriana Hugea a Adriana Stouta domovskou scénou. Jejich tvorba stojí na pokraji kabaretu, brechtovských songů, punku a soudobé hudby. Hlas zpěváka a skladatele všech písní Jacquesa osciluje od hrubého pouťového zpěvu po operní falzet s kastrátskou technikou.
Recenzi Jiřího Peňáse čtěte v pondělním vydání deníku