Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav

RECENZE: Zkáza Dejvického divadla vulgaritami nešetří, má však vybranější slovník než Most!

16:23
PRAHA - Krátce po skončení už nyní legendárního seriálu Most! přichází Česká televize s další seriálovou bombou. Ve Zkáze Dejvického divadla můžeme sledovat kompletní obsazení nejoblíbenějšího divadelního souboru v Česku. Dost možná se zrodila další kultovní sága.

Momentka z natáčení seriálu Zkáza Dejvického divadla. foto: Aerofilms

Česká televize dál se svými hlavními seriály sází na pondělní večer. Po druhé sérii kriminálky Rapl s Hynkem Čermákem v hlavní roli nasadila novinku Zkáza Dejvického divadla. Spíše než Most! připomíná Zkáza Čtvrtou hvězdu nebo loňskou Dabing Street, se kterou má několik stejných herců i částečně podobnou zápletku. V obou případech jde o finanční problémy milovaného místa, tedy dabingového studia, nebo divadla. Pro záchranu oblíbeného pracoviště by hlavní hrdinové udělali cokoliv.

O zápletku tu však zas až tolik nejde. Divák je stejně z velké části obklopen hláškami, vtipy a celkově scénami plnými humorných situací. Snaha zachránit své divadlo však herce žene do humorných situací a divák se baví.

V pilotním díle se po odchodu Miroslava Krobota do důchodu upínají naděje k hostování podivínského finského režiséra, který bojuje nejen s jazykovou bariérou, ale i výkony herců. Úspěch přinese až hypnotizace Jaroslava Plesla kvůli lepšímu provedení Richarda III., což se promítne i do hercova soukromého života. Pod vlivem hypnózy předvádí Plesl jako hlavní postava prvního dílu skvělý výkon.

Zkáza Dejvického divadla

Česko, 2019, 30 min

Režie: Miroslav Krobot

Scénář: Ondřej Hübl, Miroslav Krobot

Hrají: Ivan Trojan, Václav Neužil ml., Jaroslav Plesl, Martin Myšička, Hynek Čermák, Simona Babčáková, Lenka Krobotová, Miroslav Krobot, Klára Melíšková, David Novotný, Martha Issová, Pavel Šimčík a další

Zvláštním nápadem, se kterým tvůrci Miroslav Krobot s Ondřejem Hüblem přišli, je fakt, že herci hrají sami sebe a vtipně shazují svou vlastní osobu. Ivan Trojan hraje Ivana Trojana, Hynek Čermák ztvárňuje Hynka Čermáka až po všechny osoby v divadle včetně pokladní, rodinných příslušníků a domácích mazlíčků. Unikátní je i prostředí seriálu, děj se totiž odehrává v „pravých“ šatnách, rekvizitárně i kancelářích Dejvického divadla.

Zkáza vychrlí na diváka velké množství nekorektního humoru, bez kterého si už v dnešní době vtipy dovedeme představit hůř a hůř, slovník je však vybranější než v Most! a celkově jsou humorné scény méně prvoplánové.

Momentka z natáčení seriálu Zkáza Dejvického divadla.

Seriál se také pokusil o jiný způsob přístupu k divákům, když měli fanoušci minulý týden v padesáti kinech po celé republice šanci zhlédnout všech šest přibližně půlhodinových dílů s předstihem a kina byla až na výjimky plná. I tak si „první“ Zkázu vybralo jako svůj pondělní program podle prvních statistik solidních 935 tisíc fanoušků a bude zajímavé sledovat, který z šesti dílů bude mít u diváků největší úspěch.