Rada ND ředitele Ondřeje Černého také vyzvala, aby s šéfy souborů znovu projednal ekonomické a provozní aspekty jejich koncepcí. Souvisí to pravděpodobně s nutným šetřením, Národní divadlo se k němu musí uchýlit již v příští sezoně. Na tiskové konferenci v tomto týdnu Černý uvedl, že vzhledem ke sníženým dotacím nemůže v příští sezoně zcela naplnit původní plán.
ND dostávalo v posledních letech od zřizovatele až 480 milionů korun, celkový rozpočet ND loni činil 700 milionů korun. Letos ministerstvo kultury přidělilo divadlu 464 miliony včetně peněz na investice. Loňský rok skončilo ND s tržbami téměř o 12 milionů vyššími než v předchozím roce, přispěl tomu asi i fakt, že od půlky roku 2008 je vstupné průměrně o 18 procent dražší.
Dočekal i Zuska vedou soubory od roku 2002, Heřmana uvedl do funkce Ondřej Černý při svém jmenování ředitelem divadla v roce 2007. Více než rok předtím, než měl skončit mandát Dočekalovi, navrhla Rada ND vyhlásit výběrové řízení, přestože byla s jeho prací spokojená. Oslovila osm předních divadelníků, ani jeden z nich však neprojevil zájem. Jediným, kdo se o funkci ucházel, tak byl Dočekal.
S koncem příští sezony skončí funkční období i Zuskovi. Rada se už loni v červnu rozhodla doporučit řediteli, aby ho jmenoval na další čtyři roky.
Tento postup zdůvodnili její členové tím, že Zuska je mimořádná osobnost, která by v Česku jen těžko hledala konkurenci. Balet pod jeho vedením dosahuje velmi dobrých výsledků, kontinuita bude zárukou kvalitního vývoje baletního a tanečního umění v ND, domnívají se členové rady.
Balet ND má také dlouhodobě ze všech tří souborů nejvyšší návštěvnost - loni to bylo 88,4 procenta. Činohra měla 73,9 procenta a opera 78,6 procenta.
Dočekal byl před angažmá v ND v letech 1991 až 1994 režisérem Divadelního spolku Kašpar, pak uměleckým šéfem a režisérem Divadla Komedie. Ve funkci šéfa činohry zavedl mimo jiné úspěšný projekt Bouda. Před svým nástupem do ND už připravil v Divadle Kolowrat Joyceovy Vyhnance (1994) a Beckettovy Šťastné dny (1998). V lednu mělo v jeho režii premiéru Beckettovo Čekání na Godota, které připravil pro znovunabytou Novou scénu.
Zuska působil v Pantomimě Ladislava Fialky, v Pražském komorním baletu, byl sólistou ND v Praze a stálým hostem ND v Brně a Bratislavě. V zahraničí byl angažován Baletním divadlem v Mnichově, v Baletu Augsburg a sólistou Les Grands Ballets Canadiens v Montréalu. Jako interpret a choreograf je držitelem mnoha cen, jeho díla se stala součástí repertoáru předních scén. Jako šéf baletu ND se kromě své choreografické práce představuje v mnoha sólových rolích současného tanečního repertoáru.