„Celek nemá příliš smysl seriózně rozebírat (tak, jako je pro vinaře nesmyslné degustovat čůčo; někdejší označení pro podřadné ovocné víno - pozn. ČTK), horší je, že toto je přesně ten typ filmu, z něhož si nelze ani zlomyslně utahovat a cítit se přitom nějak zvlášť nápaditě,“ napsal dnes deník.
‚Pro mě je důležitá návštěvnost,' reaguje na kritiku Decibelů lásky Michal David |
Hrdinové příběhu podle něj i v 21. století následují dávný koncept tesilové frajeřiny, kterou tvoří ladné skoky přes zábradlí a na hlavě otočená kšiltovka. Každý náznak dramatu zabíjejí postavy, které jsou až na výjimku neskuteční dobráci a pohoďáci, tedy lidé, jejichž „certifikátem je duch pod kabátem“, jak zpívá David, dodal list.
„Pokud by Čeští lvi měli kategorii pro herce za trvale udržitelnou mimiku, víme, kdo je doživotním držitelem ocenění. Rudolf Hrušínský nejmladší za konstantní úsměv pacienta po lobotomii,“ napsal Denník N.
Ostře se deník vyjádřil i o Davidovi. „Pokud dnes někdo zaručuje kontinuitu normalizačního a polistopadového nevkusu, je to právě Michal David. Je cynickým pragmatikem a žralokem v akváriu domácího šoubyznysu,“ uvedl.
Podle listu scénárista a režisér Miloslav Halík snímkem stvořil formu s nespojitým střihem téměř avantgardní úrovně. „Trvá to dohromady devadesát minut a jedním z mála zdrojů diváckého potěšení ve filmu jsou nástupy hudebních a tanečních čísel - ty jsou dokonale nepředvídatelná,“ poznamenal deník.