Slavnostní večer byl pojatý jako koncert: nezkrácené vystoupení odehráli Tomáš Dvořák alias Floex a britský producent Tom Hodge, kompletní koncert odehráli také v letošních cenách nominovaní Market a Čáry života.
Organizátoři Vinyly akcentují stírání hranic mezi mainstreamovou a alternativní hudbou. „Stále mi vadí to dělení na mainstream versus alternativa. V době, kdy se mluví o alternativních pravdách, získává ta nálepka stále pejorativnější nádech. Podstatu ceny Vinyla vidím právě v tom nabourávání hranic,“ řekl koordinátor hudebních cen Vinyla Tomáš Grombíř.
Oceněním pro vítěze byla opět vinylová deska, o jejíž grafický návrh se postaral Tomáš Vaněk, držitel Ceny Jindřicha Chalupeckého a v současnosti rektor Akademie výtvarných umění v Praze. Každý kus limitované série pojal jako originál, což je v historii Vinyly poprvé.
Ocenění předali současní členové Rady hudebních cen Vinyla a hudební publicisté Miloš Hroch, Karel Veselý a Michal Pařízek. Rada funguje jako odborný garant a ideově formuje směřování ceny – především každoročně sestavuje porotu a dohlíží nad regulérním průběhem ceny.
Každý z předávajících také okomentoval důvody, proč konkrétní subjekt ocenění získal. Miloš Hroch k ocenění Deska roku pro skupinu Povodí Ohře mimo jiné uvedl: „Může to znít přehnaně, ale charismatický frontman Sisi jde se svou sebedestruktivní lyrikou a komplikovanou spiritualitou ve stopách domácích,prokletých básníků‘ jako Filip Topol. Jeho temné charisma se projevilo v časem prověřených kapelách jako Esgmeq nebo Skupina Štěstí a teď Povodí Ohře. Sisiho textům, ve kterých se odráží trauma pohraničí, osobní rozklad i rychlé porevoluční změny, nesedne nic lépe než hardrock podlitý kytarovými sóly a temnou country.“
Objevem roku se stal producent říkající si Bílej kluk. Karel Veselý na jeho adresu řekl: „Nová generace elektronických producentů vyznává kolektivismus. Bílej kluk vzešel z komunity kolem platformy BCAA, audiovizuálního týmu Reaper Death Seal Corporation a djského kolektivu Blazin Bullets. Jeho divoké koláže postklubové hudby smíchané z tučných beatů, hlášek z japonského anime, kosmických synth-riffů a jeho éterického vokálu se vymykají kreativnímu kvasu na domácí scéně svým smyslem pro výstřednost a precizností.“
K ocenění Počin roku pro aktivity ZVUK dodal Michal Pařízek: „Svými aktivitami podporuje vzdělávání, tvůrčí dialog a realizaci projektů v oblasti elektronické hudby a zvukového umění, nabízí kurzy, workshopy a přednášky, ale také cestu za novými formami komunikace a chování. Těchto možností využívají hudebníci a profesionálové, ale zejména zvídavá veřejnost.“