Jako absolvent FAMU má samozřejmě blízko i k filmu, nejen k režii, kterou vystudoval, ale také k filmové hudbě. K jejímu psaní se dostal v dobách, kdy jako folkový písničkář nesměl veřejně vystupovat, zatímco jako skladatel a studiový hudebník se dokázal udržet „ve stínu“.
Svoje zkušenosti s filmovou hudbou a vůbec poznatky z praxe posléze začal přednášet studentům FAMU. Nyní je vtělil do publikace, jež přináší syntézu obecně platných principů a popisu vlastních zkušeností s psaním a nahráváním filmové hudby, především rukodělně v domácím studiu.
Text je prokládán praktickými návody a triky pro nahrávání, ukazujícími zákulisí muzikantské kuchyně. Připojené komentáře řady filmových profesí a vyznání hudebníků doplňují pokus o ucelený pohled a rozšiřují práci nad rovinu autorovy možná teoreticky omezené, zato ale prožité a stále korigované zkušenosti.