Inscenace Naše násilí, vaše násilí byla součástí festivalu Divadelní svět a její uvedení doprovodily předem připravené provokace pravicových extremistů, kterým vadila částečná nahota a kontroverzně vyznívající symbolické obrazy. Na uvedení reagovala i církev, kardinál Duka podal posléze na divadlo žalobu. Jiří Havelka se poté rozhodl celou kauzu a dění kolem ní znovu přivést na jeviště.
Lidovky.cz: Čím vás zaujala kauza kolem Frljičovy inscenace, vycítil jste v dění kolem ní nějaký dramatický potenciál?
V době, kdy se odehrávala, mě až tak nezaujala, podstatněji jsem ji začal registrovat až ve chvíli, kdy jsem z rozhovorů s lidmi kolem divadla Husa na provázku zjistil, jak moc dochází pořád ke ztotožňování toho skandálu a samotného divadla, které pouze poskytlo prostor pro hostování jiného divadla během festivalu Divadelní svět Brno. Když k tomu připočtete, že žaloby kardinála Duky a advokáta Ronalda Němce směřují přímo na Centrum experimentálního divadla (příspěvková organizace, jež provozuje Husu na provázku a další brněnská divadla – pozn. red.) a zjistíte, kteří lidé museli jít vypovídat k soudu, začne to být ještě zajímavější. A když jsme se pak dostali k rozsudkům, kde se justice a právnický jazyk snaží definovat divadlo, respektive zabývá se semiózou, rozhodli jsme se s Martinem Sládečkem pro zkoušení inscenace Vykouření.
Lidovky.cz: Říkáte, že chcete vykouřit a vyčistit prostor Husy na provázku od všeho balastu, který se divadlem v té souvislosti prohnal. Jak to budete dělat?