130 let

Internetové bankovnictví České spořitelny. | foto: Ondřej Pohl, Lidovky.cz

Další útok na klienty České spořitelny

Věda
  •   10:30
Uživatelé elektronického bankovnictví České spořitelny se mohou opět setkat s podvodnými e-maily snažícími se z nich vymámit přístupové údaje k účtu.

První várka e-mailů přišla už o víkendu a nesla všechny znaky nepovedeného phishingu. Objevovaly se v něm znaky z azbuky a zkomolenou češtinou jste byli žádáni o přihlášení se k účtu na nápadně dlouhé adrese v Koreji. Takovýto e-mail dokáže i méně technicky zdatný uživatel snadno odhalit jako podvodný a dále se jim nezabývat.

Další vlna zasáhla české schránky během úterý a včerejška. Kvalitou zpracování je o řád výše: má kvalitní formátování s logem České spořitelny a spisovnou češtinou vyzývá k přihlášení ze závažných důvodů týkajících se platební karty.

Může se jednat o dva na sobě nezávislé útoky, ale také novou taktiku. Ta se nás snaží přesvědčit, že phishing vypadá jako v prvním případě dost nepovedeně a dá se odhalit na první pohled. Když pak přijde pošta, která takovéto znaky nenaplňuje, snadněji překoná psychologickou bariéru a svede uživatele k zadání osobních dat.

Autor: Ondřej Pohl