Nevím, zda bych dal dítě opět na osmileté gymnázium," suše konstatuje Martin Müller. Přitom jeho syn Matyáš patřil na prvním stupni ZŠ k nejlepším žákům a nikdo nepochyboval o tom, že zrovna on má na to, aby přestoupil na gymnázium. "Člověk má dítě, které nosí domů samé jedničky, vyhrává všechny školní a mimoškolní soutěže, učitelé ho plácají po zádech, jak má skvělé dítě. A pak najednou na gymplu začne domů nosit trojky, čtyřky. A stejně kromě učení nemá na nic jiného čas," vypráví Müller, který, jak říká, se už dnes se studiem svého syna na gymnáziu srovnal, ale radost z něj nemá.
Zcela odlišnou zkušenost má Alžběta Votavová: "Mám dítě vědychtivé - dcera se o vše zajímá, škola ji baví, pro ni je osmileté gymnázium výborná volba. Ve třídě se potkala se zajímavými dětmi, má spolužáky z podobně nastavených rodin, takže třeba na den skautů může jít ve skautském oblečení a není za bílou vránu," pochvaluje si volbu své dcery.
Více o výhodách i nevýhodách víceletých gymnázií čtěte v úterý v deníku