Vodafone Zoom průzkum na téma „Jak žijí dnešní studenti“ vychází z odpovědí 400 respondentů z řad studentů ve věku 15-26 let. Netřeba zmiňovat, že tato skupina zahrnovala aktivní internetové uživatele a vlastníky mobilních telefonů. Teď už ale přejděme ke konkrétním výsledkům.
Internet – brána do světa informací
Dnes už asi málokoho překvapí, že nejčastější způsob trávení volného času studentů představuje internet (30 %), který je současně i nejdůležitějším zdrojem informací (79 %). Rovných 84 % studentů se k internetu připojuje vícekrát za den a mezi hlavní internetové aktivity patří chaty, ICQ, seznamky, apod. (39 %), vyhledávání informací (28 %) a e-mailová komunikace (10 %). Zajímavé je naopak zjištění, že pouze 7 % studentů bere coby hlavní zdroj informací televizi a 6 % kamarády. O jednoznačně kladném vztahu k internetu svědčí i to, že ho 72 % respondentů bere jako nepostradatelnou část života, 27 % studentů si na druhou stranu myslí, že se bez něj dá žít a pro 1 % dotázaných by byl život bez internetu jednodušší. K celosvětové síti se většina lidí z průzkumu připojuje z domova (98 %), ze školy (70 %) a od kamarádů (29 %). A co prostřednictvím internetových kecálků mladí lidé řeší? Ve čtvrtině případů jsou to vztahy, dále kamarádi (22 %) a plány v blízké budoucnosti (15 %).
Volám, tedy jsem
Velice pozitivní vztah mají rovněž studenti k mobilním telefonům. Celých 78 % studentů se bez něj nehne ani na krok, ¾ respondentů odpovědělo, že svůj mobil mají přes noc zapnutý. Pouze jako prostředek komunikace vnímá telefon 55 % studentů. Téměř všichni také přiznali, že mobil vlastní každý kamarád. Přes telefon si více jak 90 % respondentů sjednává schůzky a plánuje společenské akce.
Poměrně kladný postoj zaujímají studenti k reklamám. Nejvíce jsou v oblibě reklamy na automobily (31 %), telekomunikace (25 %) a multimédia – hudba, film (10 %). Kromě reklamy Vodafonu (41 %), je v poslední době pobavily reklamy na Coca-Colu (12 %) a Ufona (10 %). Pro více než polovinu studentů (52 %) je důležitá značka. Jako své nejoblíbenější značky studenti zvolili: Nokii (26 %), Nike (20 %), Coca-Colu (19 %), Sony Ericsson (18 %) a Vodafone (17 %).